• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо застосування санкцій до фізичних осіб за порушення термінів повернення готівки, отриманої під звіт

Головне контрольно-ревізійне управління України  | Лист від 21.07.2004 № 12-14/311
Реквізити
  • Видавник: Головне контрольно-ревізійне управління України
  • Тип: Лист
  • Дата: 21.07.2004
  • Номер: 12-14/311
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Головне контрольно-ревізійне управління України
  • Тип: Лист
  • Дата: 21.07.2004
  • Номер: 12-14/311
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
21.07.2004 N 12-14/311
Голові Дзержинської районної
організації СДП України
С.А. Ковалю
61045, м. Харків,
пров. Очаківський, буд. 10-а
Щодо застосування санкцій до фізичних осіб за порушення термінів повернення готівки, отриманої під звіт
Шановний пане Ковалю!
ГоловКРУ України розглянуло Ваш запит від 07.07.2004 N К-7/2/17 щодо застосування санкцій до фізичних осіб згідно з пп. 9.10.3 Закону України від 22.05.2003 N 889 ( 889-15) "Про податок з доходів з фізичних осіб" у разі, якщо фізичні особи вчасно не повернули залишок невикористаної готівки, виданої під звіт, і повідомляє.
ГоловКРУ листом від 30.04.2004 N 121-14/169 (далі - лист) інформувало про порядок використання бюджетною установою (юридичною особою) повернутої до її каси невикористаної підзвітної суми і застосування штрафних санкцій до юридичних та службових осіб за порушення правил ведення касових операцій.
Як було зазначено в листі, пунктом п. 2.14 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19.02.2001 N 72 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2001 за N 237/5428 (із змінами, далі - Положення N 72), встановлено, що суми готівки, які одержані в установі банку і не використані за призначенням протягом установлених строків, повертаються підприємством (1) в установу банку не пізніше наступного робочого дня установи банку та підприємства або можуть залишатися в його касі (у межах установленого ліміту) і видаватися на ті самі цілі.
---------------
(1) Відповідно до пп. 1.1 Положення N 72 під підприємствами розуміються юридичні особи (крім установ банків і підприємств поштового зв'язку) незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, їх відокремлені підрозділи, представництва іноземних організацій і фірм, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі - підприємства).
Також в листі ГоловКРУ зазначено, що відповідно до п. 5.1.3 Положення N 72 відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців та керівників підприємств. Особи, винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому чинним законодавством порядку.
Так, статтею 164-2 "Порушення законодавства з фінансових питань" Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що порушення правил ведення касових операцій тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одно з правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Застосування до порушників санкцій здійснюється відповідно до п. 1 Указу Президента України від 12.06.95 N 436 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" (із змінами, далі - Указ N 436) у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України.
Штрафні санкції, передбачені Указом N 436, застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 цього Указу, органами державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами державної податкової служби зазначених подань.
У Вашому зверненні порушується питання щодо порядку застосування штрафних санкцій до фізичних осіб, встановлених пп. 9.10.3 Закону України від 22.05.2003 N 889 "Про податок з доходів з фізичних осіб", що по суті стосується не правил ведення касових операцій, а податкового законодавства.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного контролю за витрачанням коштів і матеріальних цінностей, їх збереженням, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і звітності в міністерствах, відомствах, державних комітетах, державних фондах, бюджетних установах, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують кошти з бюджетів усіх рівнів та державних валютних фондів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому. Отже, ГоловКРУ не наділено повноваженнями щодо надання роз'яснень стосовно застосування штрафних санкцій до фізичних осіб за порушення податкового законодавства, у тому числі за порушення норм Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб".
Враховуючи положення ч. 2 ст. 19 Конституції України, пп. 2 п. 2 ст. 2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами" та ст. 2 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", пропонуємо Вам направити запит до Державної податкової адміністрації України, яка відповідно до пп. 2, 4 ст. 8 Закону України від 24.12.93 N 3813 "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про державну податкову службу в Україні" розробляє і видає інструктивні та методичні документи про порядок застосування законодавчих актів про податки, роз'яснює через засоби масової інформації порядок застосування законодавчих та інших нормативно-правових актів про податки, інші платежі до бюджетів і організовує проведення цієї роботи державними податковими інспекціями.
З повагою,
Заступник Голови С.В.Бєльчик