• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про визнання протиправною та скасування постанови Центральної виборчої комісії N 377 від 17.09.2007 "Про скасування реєстрації кандидатів у народні депутати України Собченка В.М. та Волика А.В., включених до виборчого списку "Блоку Юлії Тимошенко - Виборчого блоку політичних партій "Всеукраїнське обєднання "Батьківщина", Українська соціал-демократична партія, партія "Реформи і порядок", на позачергових виборах народних депутатів України 30 вересня 2007 року

Спеціалізовані суди | Постанова від 27.09.2007 № 9/68
Реквізити
  • Видавник: Спеціалізовані суди
  • Тип: Постанова
  • Дата: 27.09.2007
  • Номер: 9/68
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Спеціалізовані суди
  • Тип: Постанова
  • Дата: 27.09.2007
  • Номер: 9/68
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
27.09.2007 N 9/68
За позовом ОСОБА_1
до Центральної виборчої комісії
про визнання протиправною та скасування
постанови ЦВК НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_1
Головуючий суддя Кротюк О.В.
судді: Добрянська Я.І., Келеберда В.І.
Секретар судового Молочна І.С.
засідання:
Представники:
Від позивача: ОСОБА_2 (довіреність від ІНФОРМАЦІЯ_2 р.,
N бланку НОМЕР_2); ОСОБА_3 (довіреність
від ІНФОРМАЦІЯ_3 р., N бланку НОМЕР_3)
Від відповідача: ОСОБА_4 (довіреність від ІНФОРМАЦІЯ_4
НОМЕР_4)
Від третьої особи: ОСОБА_5 (посвідчення уповноваженої особи
"Блоку Юлії Тимошенко" НОМЕР_5).
Обставини справи:
Позивач звернувся до суду із позовом до Центральної виборчої комісії з вимогою визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_1 р. "Про скасування реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 та ОСОБА_2, включених до виборчого списку "Блоку Юлії Тимошенко - Виборчого блоку політичних партій "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", Українська соціал-демократична партія, партія "Реформи і порядок " на позачергових виборах народних депутатів України 30 вересня 2007 р." (далі за текстом - Постанова ЦВК) в частині скасування реєстрації кандидатом у народні депутати України та виключення з виборчого списку "Блоку Юлії Тимошенко" ОСОБА_1.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва N 9/68 від ІНФОРМАЦІЯ_3 р. відкрито провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови Центральної виборчої комісії НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_1 р., призначено попереднє засідання.
Під час підготовчого провадження суд залучив третю особу, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, Виборчий блок політичних партій "Блок Юлії Тимошенко", перевірив повноваження представників сторін та третьої особи, залучив до матеріалів справи документи, надані сторонами та третьою особою на виконання вимог ухвали суду від ІНФОРМАЦІЯ_3 р., з'ясував, що примирення між сторонами неможливе: позивач підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просить їх задовольнити, відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити в їх задоволенні, з'ясував, що необхідність витребувати додаткові документи відсутня.
Ухвалою суду від ІНФОРМАЦІЯ_3 р. закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 26.09.2007 р. об 09:00, про що представники сторін та третьої особи повідомлені належним чином.
Після відкриття 26.09.2007 року позивачем через канцелярію суду було подано доповнення до позовної заяви.
В обґрунтування заявлених вимог про визнання протиправною та скасування Постанови ЦВК позивач посилається на її протиправність та необґрунтованість, в зв'язку з порушенням порядку винесення відповідних постанов.
Позовні вимоги ґрунтуються на тому, що відповідно до ч. 5 ст. 64 Закону України "Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія розглядає питання про скасування реєстрації кандидата у депутати чи про оголошення йому або партії (блоку) попередження у присутності кандидата у депутати чи представника партії (блоку) у Центральній виборчій комісії. Про час розгляду цього питання вказані особи повідомляються не пізніш як напередодні розгляду. У разі відсутності зазначених осіб на засіданні без поважних причин, а при розгляді цього питання менш як за три дні до дня виборів - з будь-якої причини, це питання розглядається Центральною виборчою комісією за відсутності вказаних осіб.
Позивач зазначає, що розгляд звернення щодо скасування рішення ЦВК НОМЕР_6 від ІНФОРМАЦІЯ_5 р. відбувся за його відсутності, що пов'язане з тим, що телеграму за підписом Секретаря Центральної виборчої комісії ОСОБА_6 про розгляд питання Комісією щодо скасування рішення про реєстрацію його як кандидата у депутати було отримано членами сім'ї ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_6 р., а 17.09.2007 р. під час розгляду звернення у ЦВК знаходився на зустрічі з виборцями Вінницької області.
Відповідач в поданих до суду запереченнях та наданих в судових засіданнях поясненнях позов не визнав, вказуючи, що згідно п. 2 ч. 1 ст. 64 Закону України "Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія не пізніше ніж за три дні до дня виборів приймає рішення про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати, включеного до виборчого списку партії (блоку), з виключенням його з виборчого списку в разі звернення партії (блоку) не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня виборів про скасування рішення щодо реєстрації кандидата у депутати відповідно до рішення, прийнятого у порядку, передбаченому статутом партії (угодою про утворення блоку). Відповідач наголошує, що закон не вимагає будь-яких додаткових умов для скасування реєстрації крім прийняття рішення Блоком в порядку, передбаченому угодою про утворення виборчого блоку. Тобто, виключення кандидата у депутати зі списку виборчого блоку є безумовним правом блоку, а Центральна виборча комісія має право прийняти лише одне рішення - про скасування реєстрації такого кандидата. Закон України "Про вибори народних депутатів України" не передбачає альтернативних варіантів вирішення вказаного питання. П. 6 Угоди про утворення виборчого блоку політичних партій "Блок Юлії Тимошенко" передбачено, що рішення про виключення особи з виборчого списку кандидатів у народні депутати України від Блоку до закінчення виборчого процесу розглядаються і приймаються на засіданні Ради Блоку. ІНФОРМАЦІЯ_7 р. Радою Блоку "Блок Юлії Тимошенко", відповідно до п. 6 Угоди про утворення блоку, було вирішено виключити з виборчого списку кандидата в депутати ОСОБА_1. Того ж дня - ІНФОРМАЦІЯ_7 р., тобто у встановлений Законом строк це рішення було передано до Центральної виборчої комісії, яка за результатами його розгляду прийняла рішення про скасування реєстрації ОСОБА_1.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідач, враховуючи вищезазначене, зазначає, що присутність або відсутність позивача на засіданні Центральної виборчої комісії будь-яким чином не вплинула б на прийняття рішення Центральною виборчою комісією, адже жодного іншого рішення Центральна виборча комісія прийняти не могла.
Крім того, відсутність позивача або членів його родини за адресою проживання, що стала причиною невчасного отримання ним телеграми з повідомленням про засідання Центральної виборчої комісії не є поважною причиною відсутності позивача на засіданні, куди він був запрошений.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд В С Т А Н О В И В:
В судовому засіданні встановлено, що до Центральної виборчої комісії ІНФОРМАЦІЯ_7 року надійшли заяви "Блоку Юлії Тимошенко" про скасування реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 та ОСОБА_2, включених до виборчого списку Блоку Юлії Тимошенко відповідно під НОМЕР_7 та НОМЕР_8 на позачергових виборах народних депутатів України 30 вересня 2007 року, та додані до них рішення Ради "Блоку Юлії Тимошенко" від ІНФОРМАЦІЯ_7 року НОМЕР_9 та НОМЕР_10 про виключення зазначених осіб з виборчого списку кандидатів у народні депутати від цього блоку.
ІНФОРМАЦІЯ_8 відповідач надіслав виборчу телеграму (вих. номер НОМЕР_11) ОСОБА_1 з повідомленням про проведення ІНФОРМАЦІЯ_9 годині за адресою АДРЕСА_1 Центральною виборчою комісією розгляду питання про скасування реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 включеного до виборчого списку "Блоку Юлії Тимошенко" під НОМЕР_12, на позачергових виборах народних депутатів України 30 вересня 2007 р.
Зазначену вище телеграму за підписом Секретаря Центральної виборчої комісії ОСОБА_6 про розгляд питання Центральною виборчою комісією щодо скасування рішення про реєстрацію позивача як кандидата у депутати було отримано членами сім'ї ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_6 р., що підтверджується інформаційним листом Північного вузла поштового зв'язку від ІНФОРМАЦІЯ_3 року, НОМЕР_13.
У відповідності до ч. 1 статті 64 Закону України "Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія не пізніше ніж за три дні до дня виборів приймає рішення про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати, включеного до виборчого списку партії (блоку), з виключенням його з виборчого списку в разі: звернення партії (блоку) не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня виборів про скасування рішення щодо реєстрації кандидата у депутати відповідно до рішення, прийнятого у порядку, передбаченому статутом партії (угодою про утворення блоку).
У відповідності до ч. 5 Закону України 64 Закону України "Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія розглядає питання про скасування реєстрації кандидата у депутати чи про оголошення йому або партії (блоку) попередження у присутності кандидата у депутати чи представника партії (блоку) у Центральній виборчій комісії. Про час розгляду цього питання вказані особи повідомляються не пізніш як напередодні розгляду. У разі відсутності зазначених осіб на засіданні без поважних причин, а при розгляді цього питання менш як за три дні до дня виборів - з будь-якої причини, це питання розглядається Центральною виборчою комісією за відсутності вказаних осіб.
При прийняті Центральною виборчою комісією постанови НОМЕР_14 від ІНФОРМАЦІЯ_9 р. остання керувалась, зокрема частиною п'ятою статті 64 Закону України "Про вибори народних депутатів України", разом з тим як встановлено у судовому засіданні та випливає зі змісту зазначеної вище постанови відповідачем під час проведення відповідного засідання не порушувалось питання щодо встановлено факту наявності або відсутності поважних причин відсутності кандидата у народні депутати ОСОБА_1 на засіданні Центральної виборчої комісії. Зазначені факти встановлюються лише за наявності відповідних звернень суб'єктів, питання про чиї права та обов'язки будуть розглядатися на відповідному засіданні Центральної виборчої комісії. При цьому інформація про отримання чи не отримання адресатом відповідного повідомлення від Центральної виборчої комісії в процесі вирішення питання про скасування реєстрації кандидата у депутати чи про оголошення йому або партії (блоку) попередження у присутності кандидата у депутати чи представника партії (блоку) у Центральній виборчій комісії до уваги останньої не приймається. Це обумовлено тим, що Законом України "Про вибори народних депутатів України" не покладено на відповідача обов'язку дотримання процедури повідомлення кандидатів у депутати згідно з частиною 5 статті 64 Закону, у відповідності до якої відповідач мав би одержувати повідомлення, або інші документи, інформацію про отримання чи ні адресатом відповідного повідомлення.
Суд вважає, що встановлена частиною 5 ст. 64 Закону України "Про вибори народних депутатів" умова про "поважність причини відсутності" зобов'язує відповідача об'єктивно, обґрунтовано, на підставі усіх наявних даних, приймати рішення з приводу розгляду питання про скасування реєстрації кандидата у депутати.
Центральна виборча комісія може зробити висновки про відсутність або наявність поважних причин лише у випадку наявності в неї відповідної інформації, зокрема якою може бути інформація про отримання адресатом відповідного повідомлення або отримання відповідного звернення від зацікавленої особи, здійснення телефонограми, питання якої розглядаються на відповідному засіданні відповідача та інше, у належній формі.
Суд вважає, що неможливо прийняти будь-якого рішення щодо наявності або відсутності причин, в тому числі їх характеру, лише на підставі відправленого відповідного повідомлення адресату.
Змістом частини 5 статті 64 Закону України "Про вибори народних депутатів України" встановлено, що питання про скасування реєстрації кандидата у депутати чи про оголошення йому або партії (блоку) попередження вирішується у присутності кандидата у депутати чи представника партії (блоку) у Центральній виборчій комісії. При цьому питання про скасування реєстрації кандидата у депутати чи про оголошення йому або партії (блоку) попередження розглядається Центральною виборчою комісією без присутності зазначених кандидатів у народні депутати у випадку, якщо Центральною виборчою комісією буде встановлено, що відповідні особи відсутні на засіданні без поважних причин.
У відповідності до частини 2 статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (від 30.06.2004 р. N 1932-IV) комісія та її члени зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України.
Частиною 2 статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" встановлено, що комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об'єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.
Приймаючи постанову НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_9 року Центральна виборча комісія порушила вимоги частини 5 статті 64 Закону України "Про вибори народних депутатів" в частині вирішення питання щодо встановлення наявності або відсутності поважних причин відсутності осіб щодо яких розглядається відповідні питання у відповідності до положень статті 64 Закону України "Про вибори народних депутатів".На підставі вищевикладеного, ст. ст. 160 - 163, 172, 177 КАС України
, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії НОМЕР_14 від ІНФОРМАЦІЯ_9 року "Про скасування реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 та ОСОБА_2 включених до виборчого списку "Блоку Юлії Тимошенко - Виборчого блоку політичних партій "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина"", Українська соціал-демократична партія, партія "Реформи і порядок " на позачергових виборах народних депутатів України 30 вересня 2007 року" у частині скасування реєстрації кандидатом у народні депутати України та виключення з виборчого списку "Блоку Юлії Тимошенко" ОСОБА_1.
3. Зобов'язати Центральну виборчу комісію повторно розглянути звернення "Блоку Юлії Тимошенко" про скасування рішення про реєстрацію кандидата у народні депутати України ОСОБА_1, включеного до виборчого списку "Блоку Юлії Тимошенко" під НОМЕР_7 на позачергових виборах народних депутатів України 30 вересня 2007 року з дотриманням вимог частини 5 статті 64 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
4. Постанова може бути оскаржена в порядку і в строки, передбаченому ст. 177 КАС України: у дводенний строк з дня проголошення до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий, суддя
Судді:
О.В.Кротюк
Я.І.Добрянська
В.І.Келеберда