ГУ ДФС у м. Києві
Лист
08.09.16 № 19950/10/26-15-40-03-19 |
Правові відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються
Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - Кодекс). Зокрема, Кодекс визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з п.п. 14.1.4 п. 14.1 ст.
14 Кодексу акцизний податок - непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції).
Перелік платників, об'єкти та база оподаткування, підакцизні товари та ставки, умови нарахування та сплати акцизного податку визначені Розділом VI Кодексу.
Серед новацій, внесених
Законом № 909 до Кодексу, передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та введення акцизної накладної як обов'язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку. Крім того, до платників акцизного податку, які здійснюють реалізацію пального, крім виробників, імпортерів та суб'єктів роздрібної торгівлі пальним, віднесено осіб, які реалізують пальне.
Таким чином, відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст.
212 Кодексу платниками акцизного є, зокрема, особа, яка реалізує пальне.
В розумінні п.п. 14.1.141 п. 14.1 ст.
14 Кодексу пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст.
215 Кодексу.
Відповідно до ст.
213 Кодексу об'єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації вироблених в Україні та ввезених в Україну підакцизних товарів, реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Зокрема, згідно з п.п. 213.1.12. п. 213.1. ст.
213 Кодексу об'єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що:
отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;
вироблені в Україні, реалізація яких є об'єктом оподаткування відповідно до п.п. 213.1.1 цього пункту, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Реалізація пального для цілей розділу VI
Кодексу - це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання (п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст.
14 Кодексу).
Порядок здійснення електронного адміністрування реалізації пального визначено ст.
232 Кодексу. Порядок складання акцизних накладних при реалізації пального та їх реєстрації у Єдиному реєстрі акцизних накладних визначено ст.
231 Кодексу.
Згідно з п. 231.3 ст.
231 Кодексу акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
Право на складання акцизних накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники акцизного податку в порядку, передбаченому ст.
212 Кодексу (п. 231.4 ст.
231 Кодексу).
Згідно з п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст.
213 Кодексу об'єктами оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Відповідно до п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст.
14 Кодексу (у редакції, чинній з 01.01.2016) реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це, зокрема, фізичний відпуск з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст.
215 Кодексу, незалежно від форми розрахунків.
У разі здійснення операцій з реалізації пального, які передбачають відпуск пального через паливно роздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях, акцизна накладна складається у день проведення відпуску пального через паливо роздавальні колонки на таких станціях незалежно від того, коли відбувся перехід права власності на таке пальне.
Таким чином, з огляду на те, що виходячи зі змісту листа неможливо достовірно встановити обставини надання підприємством послуги щодо здійснення технічного обслуговування та ремонту автотранспорту з застосуванням підакцизних товарів, повідомляємо, що надання будь-яких висновків щодо кожного конкретного випадку виникнення податкових взаємовідносин, у тому числі й тих, про які йдеться у листі товариства, можливе за результатами аналізу документів та матеріалів, що дозволить ідентифікувати предмет запиту.
За умови якщо зазначений у листі засіб для чищення реалізується безпосередньо з дотриманням умов, визначених п.п. 14.1.212 п.14.1 ст.
14 Кодексу, Товариству необхідно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального.
Разом з тим зазначаємо, що ст.
36 Кодексу встановлено, що платники податку зобов'язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання та визначати відповідність проведення ними операцій.
Оцінка правомірності відображення в податковому обліку господарських операцій може бути здійснена лише в межах податкової перевірки у відповідності до вимог Кодексу.
Відповідно до п. 117.3 ст.
117 Кодексу здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у встановленому порядку, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Згідно із ст.
52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Звертаємо увагу, що листи Головного управління ДФС у м. Києві не є нормативно-правовими актами, а мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм та діють до набрання чинності нормативно-правових актів, що змінюють відповідні правовідносини.
Заступник начальника | Е. М. Пруднікова |