ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
26.12.2005 N 9498/X/15-0314 |
<...>
Державна податкова адміністрація України розглянула Ваш лист від 25.11.2005 N КР-317-5 щодо деяких питань, пов'язаних із будівництвом <...>, і повідомляє.
Правові та організаційні основи планування, забудови та іншого використання територій для забезпечення сталого розвитку населених пунктів встановлено Законом України "Про планування і забудову територій" від 20.04.2000 N 1699 (далі - Закон N 1699).
Відповідно до статті 23 Закону N 1699 забудова територій передбачає здійснення нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, впорядкування об'єктів містобудування, розширення та технічного переоснащення підприємств (далі - будівництво). Будівництво об'єктів містобудування здійснюється згідно з законодавством, державними стандартами, нормами та правилами, регіональними і місцевими правилами забудови, містобудівною та проектною документацією.
При здійсненні планування і забудови територій на місцевому рівні врахування громадських інтересів полягає у визначенні потреби територіальної громади в територіях, необхідних для розташування, утримання об'єктів житлово-комунального господарства, соціальної, інженерно-транспортної інфраструктури, вирішення інших завдань забезпечення сталого розвитку населеного пункту (стаття 18 Закону N 1699).
Так, згідно із статтею 22 Закону N 1699 місцевими правилами забудови, які розробляються для міст Києва та Севастополя, міст обласного значення, республіканського значення Автономної Республіки Крим, встановлюється порядок вирішення питань розташування, надання дозволу на будівництво об'єктів містобудування, надання дозволу на виконання будівельних робіт, прийняття цих об'єктів в експлуатацію, а також порядок здійснення контролю за містобудівною діяльністю.
Слід зазначити, що державні будівельні норми та інші нормативно-правові акти з питань планування і забудови територій є обов'язковими для суб'єктів містобудування (стаття 20 Закону N 1699).
Статтею 24 Закону N 1699 визначено, що фізичні та юридичні особи, які мають намір здійснити будівництво об'єктів містобудування на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи користування, зобов'язані отримати від виконавчих органів відповідних рад, Київської та Севастопольської міської державної адміністрацій, у разі делегування їм таких повноважень відповідними радами, дозвіл на будівництво об'єкта містобудування.
У разі прийняття сільською, селищною чи міською радою рішення про надання земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності для розміщення об'єкта містобудування в порядку, визначеному земельним законодавством, зазначене рішення одночасно є дозволом на будівництво цього об'єкта.
Дозвіл на будівництво дає право замовникам на тримання вихідних даних на проектування, здійснення проектно-вишукувальних робіт та отримання дозволу на виконання будівельних робіт у порядку, визначеному Законом N 1699.
Вихідними даними можуть визначатися також вимоги до пайової участі замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів. Граничний розмір коштів на розвиток відповідної інфраструктури та порядок його визначення встановлюються Кабінетом Міністрів України (стаття 27 Закону N 1699).
Отже, відповідним рішенням сільської, селищної чи міської ради, що є обов'язковим, може бути передбачено врахування громадських інтересів, яке полягає у визначенні потреби територіальної громади, утриманні об'єктів житлово-комунального господарства, соціальної, інженерно-транспортної інфраструктури, вирішення інших завдань забезпечення сталого розвитку населеного пункту. Таке рішення є одночасно дозволом на будівництво об'єкта містобудування та дає право забудовникам на отримання вихідних даних - цими даними може бути визначено вимоги до пайової участі замовників на розвиток іпженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів.
Таким чином, якщо для здійснення будівництва забудовники мають сплатити пайові внески на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів, така сплата є необхідною умовою для будівництва.
Якщо місцевими правилами забудови передбачено зобов'язання забудовника щодо передання 10 % загальної площі новозбудованих об'єктів управлінню житлового забезпечення або 2 % загальної площі новозбудованих об'єктів комунальним житлово-експлуатаційним підприємствам для забезпечення службовим житлом працівників таких підприємств як обов'язкову умову для здійснення будівництва (наприклад, як умову для передачі в оренду або постійне користування земельних ділянок під будівництво), таке передання також є необхідною умовою такого здійснення.
Відповідно до підпункту 5.2.1 п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон), до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.8 цієї статті.
Господарська діяльність - це будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (пункт 1.32 ст. 1 Закону).
Підпунктом 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону визначено, що до складу валових витрат не належать будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Таким чином, якщо здійснення обов'язкових платежів у вигляді пайових внесків на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури та передання 10 % загальної площі новозбудованих об'єктів управлінню житлового забезпечення або 2 % загальної площі новозбудованих об'єктів комунальним житлово-експлуатаційним підприємствам для забезпечення службовим житлом працівників таких підприємств передбачено відповідними місцевими правилами забудови та рішеннями сільських, селищних чи міських рад, зазначені витрати є необхідними для будівництва і вони пов'язані із веденням господарської діяльності підприємства, тобто відповідно до підпункту 5.2.1 п. 5.1 ст. 5 Закону вони включаються до складу валових витрат підприємства за умови дотримання вимог підпункту 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону.
З повагою,
Заступник Голови | Г.М.Оперенко |