ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
30.08.2007 N 11/7-29/8865-ЕП |
Начальникам регіональних
митниць,
начальникам митниць
( Лист втратив чинність на підставі Листа Державної митної служби N 11/2-10.16/2769-ЕП від 21.02.2011 )
Про ідентифікацію шин та покришок автомобільних
( В доповнення до Листа додатково див. Лист Державної митної служби N 11/4-10.29/3357-ЕП від 10.04.2009 )
З метою однозначного підходу щодо класифікації за УКТЗЕД товару "шин та покришок автомобільних, пневматичних, нових" повідомляємо наступне.
Згідно інформації з технічної літератури загальним елементом всіх пневматичних шин є покришка. За способом герметизації шини відносяться до безкамерних або камерних. Камерні шини складаються з покришки та розміщеної в її порожнині пневматичної камери з вентилем.
Повідомляємо, що на цей час в Україні діють міждержавні стандарти для шин, а саме, ГОСТ 4754-97 "Шины пневматические для легковых автомобилей, прицепов к ним, легких грузовых автомобилей и автобусов особо малой вместимости" та ГОСТ 5513-97 "Шины пневматические для грузовых автомобилей, прицепов к ним, автобусов и тролейбусов".
У вищезгаданих ГОСТах за пунктом 4 зазначено питання технічної класифікації, позначення та основних розмірів шин автомобільних, а також наведено приклади позначення шин. Окрім цього у згаданих ГОСТах за пунктом 2 "Нормативные ссылки" зазначено, що при розробці згаданих стандартів враховано правила N 30 та 54 "ЕЄК ООН" (Economic Commission for Europe).
Розміри посадочних діаметрів шин можуть бути однаковими, як для шин, що призначені для легкових автомобілів, так і для шин, що призначені для вантажних автомобілів (при інших конструкційних відмінностях шин).
Класифікацію шин автомобільних, пропонується визначати згідно маркування, що зазначене на товарі, з врахуванням інформації виробників про призначення товару та інформації зазначеної в ГОСТ 4754-97 та ГОСТ 5513-97:
1) В таблиці 1, ГОСТ 4754-97 наведено позначення з основними розмірами шин для легкових автомобілів. Такі шини класифікують згідно з УКТЗЕД як шини, що призначені для легкових автомобілів. Окрім цього шини, що мають зазначений індекс швидкості більш як 150 км/год (Q, R, S, T, U, H, V, VR, W, Y, ZR) або такі, що мають маркування "REINFORCED" відносяться до легкових шин.
Шини для спортивних або автомобілів представницького класу зазвичай мають індекс швидкості, більший за 150 км/год;
2) в таблиці 2, ГОСТ 4754-97 наведено позначення з основними розмірами шин для легких вантажних автомобілів та автобусів особливо малої місткості (маркування для таких шин включає індекс "С" або "CP", або "LT", наприклад, 185/80R15C, 215/80R15C, 225/75R16C) максимальний індекс швидкості для шин, що призначені для легких вантажних автомобілів та автобусів особливо малої місткості може мати значення 150 км/год або менше; такі шини розглядаються згідно з УКТЗЕД як такі, що призначені для вантажних автомобілів;
3) в таблиці 1, ГОСТ 5513-97 наведено позначення, та основні розміри шин для вантажних автомобілів, автобусів та тролейбусів.
Звертаємо увагу, що згідно з ГОСТ 5513-97, визначено максимальну швидкість експлуатації шин призначених для вантажних автомобілів, а саме, 130 км/год., проте шини, які призначені для легких вантажних автомобілів та автобусів особливо малої місткості, згідно з ГОСТ 4754-97 можуть мати максимальний індекс швидкості 150 км/год, але такі шини згідно з УКТЗЕД також ідентифікуються як шини, що призначені для вантажних автомобілів.
Індекси швидкості для вантажних автомобілів за ГОСТ 5513-97 визначені латинськими літерами F, G, J, K, L, M (відповідність літерних індексів значенням швидкості (в км/год) експлуатації шини зазначено у додатку). Шини, що мають посадочний діаметр 17,5; 19,5; 20,5; 22,5; 24; 24,5 (в дюймах) або більше, а також всі шини, що мають позначення після розміру MPT (Multipurpose truck) відносяться до шин, що призначені для вантажних автомобілів. До таких шин належать також шини з посадочним діаметром 20 дюймів та індексом вантажопідйомності більш як 128 для одинарних коліс.
Надаємо в додатку (додається) до листа приклади маркування шин найбільш розповсюджених систем маркування.
Лист Держмитслужби від 10.10.97 N 11/2-9629 щодо класифікації шин автомобільних вважати таким, що втратив чинність.
Пропонуємо проводити ідентифікацію шин автомобільних з урахуванням вищезазначених рекомендацій.
Заступник Голови Служби | А.Є.Гутник |
Додаток
ПРИКЛАДИ
основних систем маркування автомобільних пневматичних шин ( va865342-07 )
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua