• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про надання податкової консультації з питання формування доходу комісіонера за рахунок надходжень до договору комісії на користь комітента

Державна фіскальна служба України | Лист від 24.03.2017 № 6228/10/26-15-14-05-04-22
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 24.03.2017
  • Номер: 6228/10/26-15-14-05-04-22
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 24.03.2017
  • Номер: 6228/10/26-15-14-05-04-22
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ГУ ДФС у м. Києві
Лист
24.03.2017 № 6228/10/26-15-14-05-04-22
Головне управління ДФС у м. Києві розглянуло лист про надання податкової консультації з питання формування доходу комісіонера за рахунок надходжень до договору комісії на користь комітента, та в порядку статті 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, із змінами і доповненнями, повідомляє про наступне.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України. Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі - Кодекс), регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно із вимогами пп. 134.1.1 п.134.1 ст. 134 Кодексу, об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності
(за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об'єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу.
Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання звітності (п. 2 ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-XIV (далі – Закон №996)).
Відповідно до ст. 1 Закону №996, господарська операція – це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов’язань, власному капіталі підприємства.
Згідно з п. 5 П(С)БО 15 "Дохід", затвердженого наказом Мінфіну від 29.11.1999 №290, дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов’язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.
Не визнаються доходами, в тому числі, такі надходження від інших осіб (пп.6.2 п. 6 П(С)БО 15 "Дохід"), зокрема, сума надходжень за договором комісії, агентським та іншим аналогічним договором на користь комітента, принципала тощо.
Таким чином, при розрахунку критерію річного доходу у двадцять мільйонів гривень з ціллю визначення права на непроведення коригування фінансового результату до оподаткування на податкові різниці відповідно до положень пп. 134.1.1 п.134.1 ст. 134 Кодексу, при здійсненні платником операцій за договором комісії суми надходжень за таким договором на користь комітента не враховуються. У цьому випадку комісіонер включає до складу річного доходу суму комісійної винагороди, що сплачується за договором комісії.
Слід зазначити, що кожен конкретний випадок потребує аналізу документів та матеріалів, що дозволяють ідентифікувати предмет запиту більш детально.
Відповідно до пп. 19 -1.1.28 п. 19 -1.1 ст. 19-1 Кодексу до функцій контролюючих органів, зокрема, належить надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкових послуг з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень (пункт 52.5 статті 52 Кодексу).
Згідно пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Заступник начальникаЗ. В. Лагутіна