Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 30.09.2026 № 5797/ІПК/02-32-07-05-14
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 30.09.2026 р. N 5797/ІПК/02-32-07-05-14
Головне управління ДПС у Вінницькій області за результатами розгляду звернення фізичної особи - підприємця (далі - Підприємець) від про надання індивідуальної податкової консультації щодо застосування реєстратора розрахункових операцій, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Відповідно до звернення Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку третьої групи), має основний вид діяльності 86.90 - Інша діяльність у сфері охорони здоров'я.
Підприємець просить надати роз'яснення (в контексті запиту) щодо правових засад застосування реєстратора розрахункових операцій та програмного реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО/ПРРО) при надані послуг у разі проведення розрахунків з використанням реквізитів поточного рахунку продавця в форматі IBAN.
Відповідно до підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу постачання послуг - це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності. Таким чином постачання послуг не передбачає в собі постачання товарів у будь-якому їхньому вигляді.
Правові засади РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) та нормативно-правові акти, прийняті на його виконання. Дія Закону N 265 поширюється на усіх суб'єктів господарювання (далі - СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі, у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено розділом II Закону N 265.
Обов'язок застосування РРО/ПРРО залежить не від форми розрахунків, а виникає виключно за наявності обставин, що супроводжують господарські операції СГ, які чітко визначенні законодавством, у тому числі нормами його прямої дій, які встановлюють винятки із загальних правил.
До таких винятків належить, зокрема, встановлене пунктом 14 статті 9 Закону N 265 право не застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
При цьому наведене вище право щодо незастосування РРО/ПРРО не може бути використано при продажі товарів та втрачається у випадку проведення розрахунків за послуги, у спосіб відмінний від зазначеного в пункті 14 статті 9 Закону N 265.
Враховуючи викладене повідомляємо, що за умови проведення розрахунків за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного та/або сервісів переказу коштів, застосування РРО/ПРРО для СГ не є обов'язковим.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу II Кодексу).
