ДФС
Лист
24.04.2017 № 5590/Я/99-99-13-02-03-14 |
Державна фіскальна служба України, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01 квітня 2017 року, далі –
ПКУ), розглянула Ваше звернення від 14.03.2017, яке надійшло з Апарату Верховної Ради України листом від 23.03.2017 №09-1006.04.14/21-03.17 (вх. ДФС № Я/1268/2 від 28.03.2017) щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.
Cтаттею
42 глави IV
Господарського кодексу України підприємництво - це безпосередня самостійна, систематична на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Відповідно до ст.
50 Цивільного кодексу України (далі –
ЦКУ) право на здійснення підприємницької діяльності, яку не заборонено законом, має фізична особа з повною цивільною дієздатністю. Фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст.
237 ЦКУ представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов’язана або має правовчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє.
Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства (п. 3 ст.
237 ЦКУ).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються
ПКУ.
Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, здійснюється відповідно до ст.
177 ПКУ.
Разом з тим фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу XIV "Спрощена система оподаткування, обліку та звітності"
ПКУ (п. 291.3 ст.
291 ПКУ).
При цьому спрощена система оподаткування, обліку та звітності –це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст.
297 ПКУ, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених зазначеною главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст.
291 ПКУ).
Одночасно слід зазначити, що податкове законодавство ґрунтується, зокрема на принципі рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації – це забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу (п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст.
4 ПКУ).
Перший заступник Голови | С.В. Білан |