26.11.2015 N 25260/6/99-99-15-03-02-15 |
Документ підготовлено в системі iplex
Державна фіскальна служба України | Лист від 26.11.2015 № 25260/6/99-99-15-03-02-15
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
Щодо обов'язковості сплати плати за землю власниками тимчасових споруд вуличної торгівлі, які є сторонами пайового договору (пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту)
Державна фіскальна служба України розглянула запит щодо обов’язковості сплати плати за землю власниками тимчасових споруд вуличної торгівлі, які є сторонами пайового договору, та в межах компетенції повідомляє.
Згідно з п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Об’єктом оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст. 270 Кодексу). Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Кодексу), а підставою для нарахування орендної плати є договір оренди, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства (п. 288.1 ст. 288 Кодексу).
Таким чином, у платника плати за землю мають бути у наявності правовстановлюючі документи на земельну ділянку.
Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України від 17 лютого 2011 року N 3038 "Про регулювання містобудівної діяльності". Податковий кодекс України (далі - Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Повноваження та функції контролюючих органів визначаються Кодексом, Митним кодексом України та законами України.
Згідно з функціями контролюючих органів, визначеними у ст. 19-1 Кодексу, адміністрування пайових внесків (коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту) не належить до компетенції контролюючих органів.