• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо окремих норм законодавства з виробництва та обігу алкогольних напоїв

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 04.11.2024 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 04.11.2024
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 04.11.2024
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
04.11.2024 № 5111/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації Товариства щодо окремих норм законодавства з виробництва та обігу алкогольних напоїв, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що є виробником алкогольних напоїв та здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв від 01.12.2021.
Для виробництва алкогольних напоїв Товариство планує укласти міжнародні контракти щодо поставки імпортного алкогольного напою, код згідно з УКТЗЕД 2208 40, та імпортувати алкогольний напій після 1 січня 2025 року на територію України та використовувати алкогольний напій як сировину для подальшої переробки шляхом змішування/купажування під час виробництва інших алкогольних напоїв. Поставка імпортного алкогольного напою буде здійснюватися у ємностях, що не є споживчою тарою.
Враховуючи викладене вище, та з урахуванням положень Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі – Закон № 3817) платник податків запитує:
1. Чи необхідно Товариству сплачувати акцизний податок або подавати контролюючому органу за своїм місцезнаходженням податковий вексель, у разі ввезення на територію України після 1 січня 2025 року імпортного алкогольного напою, код згідно з УКТ ЗЕД 2208 40, у ємностях, що не є споживчою тарою, у разі подальшого використання алкогольного напою як сировини для виробництва інших алкогольних напоїв?
2. Чи достатньо Товариству, у разі ввезення, на територію України після 1 січня 2025 року імпортного алкогольного напою, код згідно з УКТ ЗЕД 2208 40, у ємностях, що не є споживчою тарою, у разі подальшого використання алкогольного напою для виробництва інших алкогольних напоїв, для звільнення від оподаткування акцизним податком та на виконання п.п. 213.3.6 п. 213.3 ст. 213 Кодексу, надати до митних органів листа з поясненням щодо використання алкогольного напою в якості сировини для виробництва підакцизних товарів та пред’явити ліцензію на право виробництва алкогольних напоїв?
Щодо зазначених питань
Відповідно до п. 2 частини першої ст. 1 Закону № 3817 алкогольний напій - напій, одержаний шляхом спиртового бродіння крохмалевмісної чи цукровмісної сільськогосподарської продукції або вироблений на основі спирту етилового та/або спиртового дистиляту, та/або іншого алкогольного напою, з вмістом спирту етилового понад 0,5 % об., який відповідає товарним позиціям 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу "живого" бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 % об. та більше, що відповідає товарній підкатегорії 2103 90 30 00 та товарній підпозиції 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.
Згідно із п. 1 розділу ХІІ "Прикінцеві положення" Закону № 3817 цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім, зокрема, частин сьомої, восьмої, десятої - шістнадцятої ст. 3 Закону № 3817, які набирають чинності та вводяться в дію з 1 січня 2025 року.
Відповідно до частини одинадцятої ст. 3 Закону № 3817, яка набирає чинності та вводиться в дію з 1 січня 2025 року, для виробництва алкогольних напоїв з метою реалізації в Україні може використовуватися спирт етиловий, що відповідає товарній підкатегорії 2207 10 00 90 згідно з УКТ ЗЕД, спиртові дистиляти, що відповідають товарній позиції 2208 згідно з УКТ ЗЕД, які одержані виключно із сільськогосподарської продукції та мають статус українських товарів (продукції) відповідно до Митного кодексу України, інші спиртові дистиляти у випадках, передбачених цим Законом, та інші алкогольні напої. Використання інших видів спирту для виробництва алкогольних напоїв забороняється.
Відповідно до п.п. 213.3.6 п. 213.3 ст. 213 Кодексу звільняються від оподаткування операції з ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції), що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), за умови подальшого виготовлення з такої сировини інших підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), які реалізуються на митній території України або на експорт, або вивезення за межі митної території України невикористаної у виробництві сировини, та пред’явлення контролюючому органу ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв або тютюнових виробів. Ця норма не поширюється на операції з ввезення пального.
Отже, операції з ввезення на митну територію України після 1 січня 2025 року імпортного алкогольного напою (код згідно з УКТ ЗЕД 2208 40) у ємностях, що не є споживчою тарою, як сировини для виробництва інших алкогольних напоїв за умови подальшого виготовлення з такої сировини інших підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), які реалізуються на митній території України або на експорт, та пред’явлення контролюючому органу ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв або тютюнових виробів, згідно із п.п. 213.3.6 п. 213.3 ст. 213 Кодексу відносяться до операцій з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування акцизним податком. У випадках, визначених п.п. 213.3.6 п. 213.3 ст. 213 Кодексу, пред’явлення податкового векселя контролюючому органу не передбачено.
Статтями 6 та 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п. 3, п.п. 32 та п.п. 39 п. 4 Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 зі змінами, Держмитслужба забезпечує та здійснює контроль, зокрема, за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи та в межах повноважень, визначених законом, законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Держмитслужбу, під час переміщення товарів через митний кордон України та після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення, за правильністю класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, здійснює ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.
Отже, стосовно документів, які необхідно надати до митних органів у разі ввезення, на територію України після 1 січня 2025 року імпортного алкогольного напою, код згідно з УКТ ЗЕД 2208 40, у ємностях, що не є споживчою тарою для подальшого використання такого напою для виробництва інших алкогольних напоїв, доцільно звернутись до Державної митної служби України.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
____________________________________________________________________________________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.