• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 24.10.2024 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 24.10.2024
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 24.10.2024
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
24.10.2024 № 4933/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК
Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення ( ) щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.
Платник податків повідомляє, що є контролюючою особою іноземної компанії ( ) (далі – Компанія), що зареєстрована ( ) на території ( ).
Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Враховуючи, що фінансовий рік іноземної компанії платника податків починається ( ) та закінчується ( ), підтвердити чи спростувати, що платник податків не мав обов’язку подавати ні повний (до 31.12.2024), ні скорочений (граничний термін подачі 01.05.2024) Звіти про контрольовані іноземні компанії, та, що Звіти за скороченою формою були подані помилково.
2. Враховуючи, що фінансовий рік іноземної компанії платника податків починається ( ) та закінчується ( ), підтвердити чи спростувати, що платник податків, як контролююча особа, зобов’язаний подати Звіт про контрольовані іноземні компанії у звітах за 2024 звітний рік разом з декларацією про майновий стан і доходи (граничний термін подачі 01.05.2025).
3. Якщо платник податків не мав обов’язку подавати Звіти за скороченою формою, надайте алгоритм дій, яким чином платник податків може скасувати поданий Звіт за скороченою формою, аби працівниками Державної податкової служби України його не було враховано і платник податків не мав обов’язку подавати повні Звіти до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком (тобто, до 31.12.2024).
4. Чи може платник податків подати інформаційний лист для уточнення про помилкову здачу скороченого Звіту про контрольовану іноземну компанію? Чи даний інформаційний лист буде підставою для звільнення платника податків як контролюючої особи від обов’язку здачі повного Звіту про контрольовані іноземні компанії та уточнення декларації про майновий стан та доходи до кінця календарного року (до 31.12.2024)? Підтвердіть, що в такому разі подані платником податків Звіти за скороченою формою про контрольовані іноземні компанії не будуть враховані працівниками Державної податкової служби України і не тягнуть за собою інших обов’язків для платника податків, як контролера (подача повних Звітів про контрольовані іноземні компанії до 31.12.2024).
Контрольованою іноземною компанією визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидента України або юридичної особи – резидента України відповідно до правил, визначених Кодексом
(підпункт 39-2.1.1 пункту 39-2.1 статті 39-2 розділу І Кодексу).
Для цілей податкового контролю за оподаткуванням прибутку контрольованої іноземної компанії звітним (податковим) періодом є календарний рік або інший звітний період контрольованої іноземної компанії, що закінчується протягом календарного року (підпункт 39І.5.1 пункту 39-2.5 статті 39-2 розділу I Кодексу).
Пунктом 39-2.2 статті 39-2 розділу І Кодексу визначено особливості оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії. Так, об'єктом оподаткування для податку на доходи фізичних осіб контролюючої особи є частина скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, пропорційна частці, якою володіє або яку контролює така фізична (юридична) особа на останній день відповідного звітного періоду, щодо якого розраховується скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії, що обчислюється відповідно до правил, визначених статтею 39-2 розділу І Кодексу.
Пунктом 39-2.5 статті 39-2 розділу I Кодексу встановлені вимоги щодо складання та подання Звіту про контрольовані іноземні компанії. Зокрема, підпунктом 39-2.5.2 пункту 39-2.5 статті 39-2 розділу I Кодексу передбачено, що контролюючі особи зобов'язані подавати Звіт про контрольовані іноземні компанії до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний календарний рік засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
До Звіту про контрольовані іноземні компанії в обов'язковому порядку додаються завірені належним чином копії фінансової звітності контрольованої іноземної компанії, що підтверджують розмір прибутку контрольованої іноземної компанії за звітний (податковий) рік. Якщо граничні строки підготовки фінансової звітності у відповідній іноземній юрисдикції спливають пізніше граничних строків подання річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств, такі копії фінансової звітності контрольованої іноземної компанії подаються разом із річною декларацією про майновий стан і доходи або податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за наступний звітний (податковий) період.
Тобто, контролююча особа зобов’язана подати Звіт про контрольовані іноземні компанії до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи за відповідний календарний рік.
Згідно з підпунктом 39-2.5.4 пункту 39-2.5 статті 39-2 розділу I Кодексу у разі якщо контролююча особа не має можливості забезпечити складання фінансової звітності контрольованої іноземної компанії та/або здійснення розрахунку скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії до дати граничного строку подання річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств, така контролююча особа подає Звіт про контрольовані іноземні компанії за скороченою формою, який містить лише відомості, передбачені підпунктами "а" - "в" підпункту 39-2.5.3
пункту 39-2.5 статті 39-2 розділу I Кодексу.
У випадку подання Звіту про контрольовані іноземні компанії за скороченою формою контролююча особа зобов’язана подати повний Звіт про контрольовані іноземні компанії до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком.
При цьому, якщо відповідно до такого звіту загальний оподатковуваний дохід, об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи збільшується, така особа до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком, подає уточнюючу річну декларацію про майновий стан і доходи або податкову декларацію з податку на прибуток підприємств.
З огляду на зазначене, та з урахуванням обставин, викладених у зверненні платника податків, якщо звітний рік іноземної компанії розпочинається ( ) та закінчується ( ), то у такому випадку контролююча особа зобов’язана подати Звіт про контрольовані іноземні компанії за 2024 звітний рік до 01.05.2025 одночасно з поданням копій фінансової звітності контрольованих іноземних компаній та річної декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік.
В той же час чиним законодавством не передбачено процедуру визнання Звіту про контрольовані іноземні компанії недійсним. Разом з тим платник податків має право подати інформаційний лист через Електронний кабінет або безпосередньо до територіального органу Державної податкової служби України з обґрунтованим поясненням щодо помилкового подання Звіту про контрольовані іноземні компанії.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.