• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання податкової консультації стосовно питань визначення акцизного складу та розпорядника акцизного складу, встановлення витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального

Державна фіскальна служба України | Індивідуальна податкова консультація від 20.11.2018 № 4897/6/99-99-12-02-02-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 20.11.2018
  • Номер: 4897/6/99-99-12-02-02-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 20.11.2018
  • Номер: 4897/6/99-99-12-02-02-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
20.11.2018 N 4897/6/99-99-12-02-02-15/ІПК
Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит ТОВ (далі - Товариство) щодо надання податкової консультації стосовно питань визначення акцизного складу та розпорядника акцизного складу, встановлення витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального та повідомляє таке.
Як зазначено у запиті, Товариство здійснює діяльність з переважно роздрібної реалізації скрапленого газу "пропан-бутан" через мережу орендованих АГЗС. Усі орендовані підприємством АГЗС розташовані на відкритих майданчиках (не у приміщеннях), на яких встановлені металеві ємності, трубопроводи та паливороздавальні колонки, з яких здійснюється продаж скрапленого газу третім особам.
Згідно інформації п. 1.2. доданої до запиту копії Договору оренди нерухомого майна Товариство орендує саме нежитлову будівлю, яка належить ОРЕНДОДАВЦЮ на підставі Договору купівлі-продажу нежитлової будівлі.
Посилаючись на положення п. 14.1.6. ст. 14 Кодексу щодо визначення акцизним складом приміщень де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, Товариство звертається за роз'ясненням питань:
тотожності акцизного складу АГЗС (питання 1, 2 запиту);
визначення розпорядником акцизного складу Товариства, що здійснює роздрібний продаж скрапленого газу "пропан-бутан" через АГЗС за умови не здійснення ним комплексу дій з вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження пального (питання 3, 4 запиту);
обов'язку встановлення витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників на усіх резервуарах АГЗС (питання 5);
які витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники дозволено встановлювати на резервуарах АГЗС (питання 6).
Щодо питань визначення акцизним складом лише приміщень та тотожності АГЗС акцизному складу.
Акцизний склад - спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, зокрема де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження- розвантаження, зберігання пального, за винятком приміщень для навантаження- розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального розпорядником акцизного складу (п. 14.1.6. ст. 14 Кодексу).
Будівлі - земельні поліпшення, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення майна, тварин, рослин, збереження інших матеріальних цінностей, провадження економічної діяльності (п. 14.1.15 ст. 14 Кодексу).
Отже, орендовані Товариством АГЗС резервуари тотожні акцизному складу.
Щодо визначення розпорядником акцизного складу роздрібного реалізатора скрапленого газу "пропан-бутан" через АГЗС.
Розпорядник акцизного складу - суб'єкт господарювання, зокрема, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження- розвантаження, зберігання пального, крім суб'єктів господарювання, які використовують приміщення, розташовані на митній території України, для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального (п. 14.1.224 ст. 14 Кодексу).
Відповідно до вимог ст. 230 Кодексу постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року N 891 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку (далі - Порядок).
Згідно з п. 2 Порядку резервуар - це законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці.
Також пп. 4 п. 1 Порядку визначено, що обіг пального - будь-які операції, що передбачають:
фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з виробництва, придбання, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції);
фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з реалізації, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції).
Реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника (абз. 2 п. 14.1.212 ст. 14 Кодексу).
Таким чином, резервуари орендованої Товариством згідно договорів оренди АГЗС, є акцизним складом а Товариство - розпорядник цього акцизного складу.
Щодо встановлення на резервуарах АГЗС витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального.
Відповідно до пп. 1 п. 2 Порядку, витратомір-лічильник - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам'ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах.
Відповідно до пп. 2 п. 2 Порядку, рівнемір-лічильник рівня пального у резервуарі - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об'єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара.
Пунктом 128-1.1 ст. 128-1 Кодексу передбачена відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального на акцизних складах, а саме:
Необладнання витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками акцизних складів, на яких здійснюються виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, відпуск пального без застосування витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний кубічний метр об'єму резервуарів, на яких не встановлено витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників, але не менше 15000 гривень.
Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, тягне за собою призупинення реєстрації платника акцизного податку з реалізації пального до моменту обладнання акцизного складу витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками.
Отже, враховуючи викладене вище, резервуари які розташовані на АГЗС та використовуються для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання з 01.01.2019 р. повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (п. 230.1 ст. 230 Кодексу).
Норми статті 128-1 Кодексу застосовуватимуться:
з 1 січня 2019 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів;
з 1 липня 2019 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів;
з 1 січня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (п. 18 підрозд. 5 розділ XX Кодексу).
Щодо питання які витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники дозволено встановлювати на резервуарах АГЗС.
Згідно з п. 8 Порядку витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники на резервуарах АГЗС повинні відповідати вимогам законодавства та пройти повірку та/або оцінку відповідності.
Зокрема таку повірку здійснює Науковий метрологічний центр - Національний науковий центр "Інститут метрології".
Метрологічні характеристики рівнемірів і витратомірів під час визначення обсягу обігу та залишку пального повинні відповідати вимогам законодавства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.