• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо порядку оподаткування коштів для ремонту ліфту управляючою компанією – платником єдиного податку

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 17.10.2024 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 17.10.2024
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 17.10.2024
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
17.10.2024 № 4888/ІПК/99-00-04-03-03 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо порядку оподаткування коштів для ремонту ліфту управляючою компанією – платником єдиного податку та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 № 2755-VI, зі змінами (далі – Кодекс) та у межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Товариство повідомило, що є платником єдиного податку 3 групи за ставкою 5 % та є управляючою компанією, яка здійснює обслуговування багатоквартирних будинків. Основним видом діяльності є 81.10 Комплексне обслуговування об’єктів.
В процесі обслуговування багатоквартирного будинку виникла необхідність ремонту ліфту. Оскільки вартість ремонту ліфту не входила до вартості утримання будинку, яку сплачують споживачі багатоквартирного будинку, прийнято рішення про відкриття спеціального рахунку для зарахування коштів на ремонт ліфту від споживачів. Кошти, накопичені на даному спеціальному рахунку, були в повному обсязі перераховані ліфтовій компанії, яка здійснила ремонт ліфту.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:
1. Який порядок оподаткування коштів для ремонту ліфту, що надійшли від споживачів та були повністю перераховані ліфтовій компанії?
Щодо зазначеного питання
Оскільки, Товариством до звернення не надано копію договору, на підставі якого здійснюється управління багатоквартирним будинком, відповідь надається виходячи із загальних вимог чинного законодавства.
Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг, визначено Законом України від 09.11.2017 № 2189-VIII "Про житлово-комунальні послуги" (із змінами та доповненнями) (далі - Закон № 2189).
Пунктом 5 частиною першою статті 1 розділу 1 Закону № 2189 визначено, що житлово - комунальні послуги  це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг .
При цьому індивідуальний споживач  це фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об'єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги (пункт 6 частина перша статті 1 розділ 1 Закону № 2189).
Виконавець комунальної послуги - це суб'єкт господарювання, що надає комунальну послугу споживачу відповідно до умов договору (пункт 2 частина перша статті 1 розділу 1 Закону № 2189).
Відповідно до статті 5 Закону № 2189 до житлово-комунальних послуг належать, зокрема: житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.
Послуга з управління багатоквартирним будинком включає, зокрема: забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо прибудинкова територія, за даними Державного земельного кадастру, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо.
Управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько - побутових потреб (пункт 14 частина перша стаття 1 Закону № 2189).
Частиною 4 статті 8 Закону № 2189 управитель багатоквартирного будинку зобов'язаний, зокрема: забезпечувати належне утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до нормативних вимог і договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, від власного імені укладати з підрядниками необхідні договори про виконання окремих робіт та послуг.
Згідно із статтею 12 Закону № 2189 надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону № 2189 ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, якщо інше не визначено договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, та включає:
1) витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, крім витрат на обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги, у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем;
2) винагороду управителю, яка визначається за згодою сторін.
Кошторис витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території є невід'ємною частиною договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлені главою 1 розділу XIV Кодексу.
Порядок визначення доходів та їх склад для платників єдиного податку третьої групи передбачено статтею 292 Кодексу.
У відповідності до підпункту 2 пункту 292.1 статті 292 Кодексу доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 статті 292 Кодексу.
Згідно із пунктом 292.4 статті 292 Кодексу у разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, комісії, транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом є сума отриманої винагороди повіреного (агента).
Таким чином, у разі укладання договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, відповідно до якого управитель надає послуги з управління багатоквартирним будинком та отримує за це винагороду, оподаткуванню єдиним податком підлягає дохід, отриманий як оплата за послугу з управління багатоквартирним будинком.
У разі, якщо в переліку житлово-комунальних послуг, зазначених в договорі про надання послуг з управління багатоквартирним будинком відсутня послуга з ремонту ліфту, отримання грошових коштів від споживачів буде вважатися доходом відповідно до підпункту 2 пункту 292.1 статті 292 Кодексу.
Слід зазначити, що кожен конкретний випадок має розглядатися з урахуванням всіх суттєвих обставин та первинних документів.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).