• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо пільгового оподаткування податком на прибуток підприємств сум коштів, отриманих в рамках грантової угоди та відображення їх у податковій звітності

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 17.10.2024 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 17.10.2024
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 17.10.2024
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
17.10.2024 № 4883/ІПК/99-00-21-02-02 ІПК
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо пільгового оподаткування податком на прибуток підприємств сум коштів, отриманих в рамках грантової угоди та відображення їх у податковій звітності та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) повідомляє.
Як викладено у зверненні, товариство уклало грантову угоду про надання грошової допомоги в рамках проектів міжнародної технічної допомоги. Метою гранту є закупівля обладнання та сировини для виробництва вологих кормів для домашніх тварин для продажу всередині країни.
Грантова угода зареєстрована згідно законодавства в Секретаріаті Кабінету Міністрів України в реєстрі проектів міжнародної технічної допомоги.
Заявник запитує:
1. Чи підлягає оподаткуванню податком на прибуток підприємств суми коштів, отримані підприємством в рамках вищевказаної грантової угоди?
2. Чи має підприємство пільги з податків в рамках вищевказаної грантової угоди? Якщо так – як вірно відобразити в податковому обліку і звітності отримання і витрати коштів по гранту?
Щодо питань 1-2
Нормами ПКУ передбачено виключно визначення бюджетного гранту,
відповідно до якого ним вважається цільова допомога у вигляді коштів або
майна, що надаються на безоплатній і безповоротній основі за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги для реалізації проекту або програми у сферах культури, туризму та у секторі креативних індустрій, спорту та інших гуманітарних сферах у порядку, встановленому законом. Перелік надавачів бюджетних грантів визначає Кабінет Міністрів України (п.п. 14.1.277-1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
При цьому, у разі отримання платником податку бюджетного гранту фінансовий результат податкового (звітного) періоду зменшується на суму отриманого гранту, включеного до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 140.4.8 п. 140.4 ст. 140 ПКУ).
Крім того, відповідно до п.п. 140.5.16 п. 140.5 ст. 140 ПКУ фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат, пов’язаних із виконанням умов договору про надання бюджетного гранту, понесених у поточному звітному періоді за рахунок таких грантів (але не більше суми таких грантів) та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Перелік надавачів бюджетних грантів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2021 № 867.
Щодо звільнення від оподаткування міжнародної технічної допомоги відповідно до п. 142.3 ст. 142 ПКУ повідомляємо, що зазначена норма стосується виключно положень Рамкової угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду "Укриття" в Україні.
Статтею 3 ПКУ визначено, що однією із складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування. При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.
Процедура залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, в тому числі державної реєстрації, моніторингу проектів (програм), акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів), реєстрації представництва донорської установи в Україні регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 "Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги" (далі – Порядок № 153).
Відповідно до п. 2 Порядку № 153 грантова угода - угода між партнером з розвитку або виконавцем та реципієнтом про передачу фінансових ресурсів (грантів) у національній чи іноземній валюті в рамках проекту (програми).
Виконавцем проєкту є будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з партнером з розвитку або уповноваженою партнером з розвитку особою та забезпечує реалізацію проєкту (програми), у тому числі на платній основі;
бенефіціаром – центральний орган виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, до компетенції яких належить формування та/або реалізація державної політики у відповідній галузі чи регіоні, де передбачається впровадження проєкту (програми), що заінтересована в результатах виконання проєкту (програми), виконавчий орган місцевого самоврядування, юрисдикція якого поширюється на територію реалізації проєкту (програми), Секретаріат Кабінету Міністрів України, Офіс Президента України, комітети та Апарат Верховної Ради України, Національний банк, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Національне антикорупційне бюро, Рахункова палата, інші державні органи; партнером з розвитку – іноземна держава, уряд та уповноважені урядом іноземної держави органи або організації, іноземний муніципальний орган або міжнародна організація, що надають міжнародну технічну допомогу відповідно до міжнародних договорів України;
субпідрядником - будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з виконавцем або реципієнтом, забезпечує реалізацію проєкту (програми) в частині або в цілому та проводить процедури закупівлі за рахунок коштів МТД в рамках проєкту (програми);
реципієнтом – резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує міжнародну технічну допомогу згідно з проєктом (програмою).
Пунктом 3 Порядку № 153 встановлено, що міжнародна технічна допомога може залучатись у вигляді:
будь-якого майна, необхідного для забезпечення виконання завдань проектів (програм), яке ввозиться або набувається в Україні;
робіт і послуг;
прав інтелектуальної власності;
фінансових ресурсів (грантів) у національній чи іноземній валюті, крім зазначених в абзаці п'ятому пункту 1 цього Порядку;
інших ресурсів, не заборонених законодавством, у тому числі стипендій.
Проєкти (програми) підлягають обов’язковій державній реєстрації, яка є підставою для акредитації їх виконавців, а також реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України (пункти 11, 12 Порядку № 153).
При цьому, пільги з оподаткування встановлюються кожним конкретним міжнародним договором окремо.
Водночас повідомляємо, що для надання більш конкретної відповіді не достатньо інформації, зокрема, у зверненні не зазначено номер картки проєкту міжнародної технічної допомоги, не прикладена копія документу, а також не вказана міжнародна угода, відповідно до якої здійснюється надання такої міжнародної технічної допомоги.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 ПКУ).