• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про надання індивідуальної податкової консультації

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 13.12.2021 № 4635/ІПК/99-00-07-05-01-06
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 13.12.2021
  • Номер: 4635/ІПК/99-00-07-05-01-06
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 13.12.2021
  • Номер: 4635/ІПК/99-00-07-05-01-06
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
13.12.2021 N 4635/ІПК/99-00-07-05-01-06
Державна податкова служба України розглянула звернення ТОВ (далі - Кур'єрська служба) про надання індивідуальної податкової консультації (далі - звернення), що надійшло з Головного управління ДПС, та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Кур'єрська служба перебуває на загальній системі оподаткування, не є платником акцизного податку та на додану вартість.
Кур'єрська служба не має: зареєстрованих реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО та/або ПРРО); наявних ліцензій на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами (далі - ліцензії).
Кур'єрська служба здійснює діяльність у сфері надання послуг та має наступні зареєстровані КВЕД: 73.20 Дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки; 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації; 63.12 Веб-портали; 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах i пов'язана з ними діяльність; 62.01 Комп'ютерне програмування; 53.20 Інша поштова та кур'єрська діяльність (основний); 60.02 Інша поштова та кур'єрська діяльність; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.i.у; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 73.11 Рекламні агентства.
У зверненні Кур'єрської служби використанні наступні скорочення, зокрема (в контексті звернення): ТОВ "..." (далі - Кур'єрська служба); ТОВ "..." (далі - Продавець/Товариство); мережа гіпермаркетів, супермаркетів та магазинів біля дому, які належать Товариству (далі Магазини), товари, що фактично знаходяться та обліковуються в Магазинах Продавця (далі - Товари); кінцеві споживачі, дієздатні фізичні особи, які досягли 18-річного віку та юридичні особи, які придбають товари для особистого некомерційного використання (далі - Клієнти).
Відповідно до звернення, Кур'єрська служба просить надати консультацію на наступні питання (в контексті звернення):
1. Чи вірно Кур'єрська служба розуміє, що в рамках наведеної у зверненні схеми роботи (п. 1 - 4 звернення) місцем торгівлі - місцем реалізації підакцизних Товарів (в розумінні Закону України від 19 грудня 1995 N 481/95-ВР " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", (далі - Закон N 481)) будуть Магазини Продавця, де такі Товари фактично знаходяться та обліковуються, не залежно від форми розрахунків та дати надходження коштів за реалізовані підакцизні Товари та не зважаючи на те, що замовлення підакцизних товарів оформлюються Клієнтами через сайт?
2. Чи вірно Кур'єрська служба розуміє, що продаж підакцизних Товарів в кредит з відстроченням платежу в рамках наведеної у зверненні схеми роботи (п. 1 - 4 звернення) з роздрукуванням відповідного фіскального чеку на РРО в момент відпуску підакцизних Товарів із Магазину не суперечить вимогам Закону України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) та Закону N 481?
3.Чи вірно Кур'єрська служба розуміє, що продаж підакцизних Товарів в кредит з відстроченням платежу наведеної у зверненні схеми роботи(п. 1 - 4 звернення), з отриманням оплати через фінансову компанію, може бути здійсненний Продавцем за наявності відповідної ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями/тютюновими виробами та не потребує отримання Продавцем ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями/тютюновими виробами ?
4. Чи буде Продавець вважатись таким суб'єктом господарювання, що забезпечує дотримання вимог пункту 2 частини 1 статті 15-3 Закону N 481 щодо заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, при дотриманні наступних умов:
відповідно до умов оферти Продавця, що буде розміщена на сайті, можливість укладення договору купівлі-продажу з Продавцем передбачена виключно для фізичних осіб, які досягли 18-річного віку;
у випадку замовлення підакцизних товарів під час оформлення замовлення на сайті Клієнт зобов'язаний підтвердити той факт, що йому виповнилося 18 років шляхом проставляння відмітки у відповідному полі;
Кур'єрська служба, в рамках окремого договору з Продавцем, зобов'язується, до моменту вручення підакцизних Товарів Клієнту, у випадку виникнення сумнівів щодо досягнення Клієнтом 18-річного віку, пересвідчитися у досягненні Клієнтом 18-річного віку, шляхом перевірки паспорта громадянина України Клієнта або іншого документа, що підтверджує вік, та не здійснювати вручення підакцизних Товарів Клієнтам, які відмовилися надати такий документ на вимогу Кур'єрської служби?
5. Чи вірно, що Кур'єрська служба не зобов'язана проводити розрахункову операцію на повну суму надання послуги з доставки через РРО/ПРРО та відповідно надавати Клієнту фіскальний чек, що підтверджує факт надання послуги з доставки, враховуючи, що:
проведення розрахунків за послуги з доставки буде здійснюватися Клієнтами із застосуванням ЕПЗ за допомогою сервісу переказу коштів EasyPay/іншого аналогічного сервісу переказу коштів?
Щодо питання 1 - 4.
Компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб, під час адміністрування податків та зборів, визначені Кодексом.
Відповідно до підпункту 191.1.28 пункту 191.1 статті 191 Кодексу до функцій контролюючих органів, зокрема, належить надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкові послуги з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Тобто, ДПС не уповноважена підтверджувати або спростовувати розуміння СГ податкового та іншого законодавства та/або організовувати його господарську діяльність, а є лише контролюючим органом, який здійснює контроль за дотриманням СГ вимог податкового та іншого законодавства.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог підпункту 21.1.1 пункту 21.1 статті 21 Кодексу посадові та службові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Підпунктом 14.1.1721пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація, це роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
Згідно з пунктом 52.1 статті 52 Кодексу, за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити, зокрема, зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин).
Відповідно до пункту 52.2. статті 52 Кодексу, індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Питання 1 - 4 звернення стосуються сфери торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, тобто підакцизними товарами.
Тобто, питання не несуть в собі практичного застосування, в зв'язку з тим, що Кур'єрська служба здійснює діяльність у сфері надання послуг, не є платником акцизного податку, не має: зареєстрованих РРО/ПРРО; наявних ліцензій на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.
До того ж, Кур'єрська служба просить надати консультацію щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства Продавецем/Товариством (відповідно до скорочення звернення - ТОВ "...").
Таким чином, Товариство задає питання в інтересах іншого суб'єкта господарювання, що не відповідає вимогам пункту 52.2. статті 52 Кодексу.
Тобто, питання, викладені в зверненні, не можуть мати практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства автором, Кур'єрською службою.
Враховуючи викладене, та у випадку виробничої необхідності, Продавець/Товариство (в контексті звернення) не позбавлений права самостійно звернутися до ДПС з метою отримання індивідуальної податкової консультації.
Враховуючі викладене, залишаємо без розгляду питання 1 - 4 звернення.
Щодо питання 5.
Правові засади застосування РРО та/або ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 N 265/95-ВР " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265), дія якого поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі.
Відповідно до визначень, наведених у статті 2 Закону N 265, розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Пунктами 1 та 2 статті 3 Закону N 265 передбачено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Відповідно до пункту 14 статті 9 Закону N 265 РРО та/або ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
Враховуючи викладене та як відповідь на питання звертаємо увагу Кур'єрської служби, що дія пункту 14 статті 9 Закону N 265 розповсюджується на здійснення розрахунків виключно за послуги, у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.