• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про Заяву профспілок України і роботодавців України

Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності | Постанова, Заява від 18.06.2003 № 42/9
Реквізити
  • Видавник: Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
  • Тип: Постанова, Заява
  • Дата: 18.06.2003
  • Номер: 42/9
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
  • Тип: Постанова, Заява
  • Дата: 18.06.2003
  • Номер: 42/9
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАГЛЯДОВА РАДА ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
П О С Т А Н О В А
18.06.2003 N 42/9
Про Заяву профспілок України і роботодавців України
Заслухавши та обговоривши Заяву профспілок України і роботодавців України щодо рішень Верховної Ради України з питань соціального захисту населення, наглядова рада та правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності постановляють:
1. Погодитися із текстом спільної Заяви профспілок України і роботодавців України щодо рішень Верховної Ради України з питань соціального страхування, скорочення соціальних послуг застрахованим особам (додається).
2. Довести текст Заяви до Верховної Ради України.
Голова наглядової ради М.М.Папієв Голова правління В.А.Куліченко
Верховній Раді України
ЗАЯВА
профспілок України і роботодавців України
В Україні започатковано створення цивілізованої, відповідаючої стратегічному курсу держави на інтеграцію до Європейського Союзу моделі соціального забезпечення на засадах соціального страхування. Єдино вірним вибором в умовах обмеженості державних фінансових ресурсів стало створення системи соціального захисту на основі тристороннього фінансування, соціального діалогу та самоврядності відповідних фондів. Над підготовкою законодавчих та нормативно-правових актів, організаційним забезпеченням дії соціального страхування сторони соціального партнерства працюють вже не один рік.
Результатом цієї роботи сьогодні є відчутні позитивні здобутки в соціальному захисті населення нашої держави.
Тому представники роботодавців та профспілок висловлюють глибоке занепокоєння та стурбованість стосовно прийняття останнім часом Верховною Радою України соціально небезпечних, економічно неефективних, без попередніх консультацій із соціальними партнерами рішень, які в кінцевому варіанті призведуть до скорочення соціальних послуг застрахованим особам та створення соціальної напруги в суспільстві.
Так статтями 68, 69, 72-10 Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік" фінансові ресурси фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування повинні спрямовуватися за нецільовим призначенням, що на практиці вже призводить до нестабільної роботи фондів, не дозволяє збільшити розміри матеріального забезпечення, матиме наслідки скорочення соціальних виплат і послуг громадянам.
Останніми змінами до Закону про Державний бюджет України на 2003 рік Верховна Рада не тільки суттєво скоротила участь держави у фінансуванні матеріального забезпечення та соціальних послуг незастрахованих безробітних, а й фактично прийняла рішення про ліквідацію цього виду соціального захисту за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Прийняття ст. 65 цього Закону без належного вивчення особливостей роботи страхових фондів, а тим більше її коригування в середині бюджетного року, сторони соціального партнерства розглядають як втручання Верховної Ради України в діяльність самоврядних організацій. Небезпечним є те, що такі рішення приймаються не на професійній, а суто емоційній основі, їх реалізація унеможливлює організацію роботи фондів відповідно до покладених на них завдань та призведе до додаткових, економічно неефективних витрат.
Водночас, поданий 3 червня 2003 року групою народних депутатів проект Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законів України" (реєстр. N 2139-д), сторони соціального партнерства розглядають як завершальний етап ліквідації соціального страхування, заснованого відповідно до Конституції України.
І для такого висновку є всі підстави. Достатньо згадати негативний досвід включення в 1996 році до складу Державного бюджету України фонду зайнятості. За час перебування у бюджеті з фонду було вилучено понад 365 млн. гривень. За короткий термін в державі було штучно створено проблему своєчасної виплати допомоги по безробіттю, появи заборгованості, скорочено та зруйновано систему спеціальних програм на ринку праці, що в результаті призвело до масового порушення прав незайнятого населення на соціальний захист.
На ліквідацію цих наслідків втрачено роки.
Сторони соціального партнерства неодноразово підкреслювали, що відповідно до Конвенції МОП NN 35, 37, 39 та законодавства України управління фінансами страхових установ і державних страхових фондів має здійснюватись окремо від управління державними коштами. Це є загальновизнаною світовою практикою. При цьому в резолюції про соціальне забезпечення, прийнятій Міжнародною організацією праці в червні 2001 року, зазначено, що ініціативи по створенню або розширенню соціального забезпечення можуть бути реалізовані тільки при наявності соціального діалогу.
Переконані - такі експерименти в сфері соціального захисту населення є соціально небезпечними, призведуть до порушення конституційних прав громадян України та негативно позначаться на можливостях України інтегруватися до Європейського Союзу.
Від профспілок України Співголова Національної ради соціального партнерства Г.Осовий Від роботодавців УкраїниСпівголова Національної радисоціального партнерства В.Майко