• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про надання розяснення з питання застосування штрафних санкцій стосовно ТОВ

Державна податкова адміністрація України  | Лист від 06.03.2006 № 4159/7/23-5017 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 06.03.2006
  • Номер: 4159/7/23-5017
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 06.03.2006
  • Номер: 4159/7/23-5017
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
06.03.2006 N 4159/7/23-5017
( Лист втратив чинність на підставі Листа Державної податкової адміністрації N 14082/7/23-4017/354 від 06.07.2009 )
Державною податковою адміністрацією України розглянуто запит про надання роз'яснення з питання застосування штрафних санкцій стосовно ТОВ.
Як випливає зі змісту запиту, у червні 2004 року ТОВ здійснило виплату дивідендів за 2003 рік власникам корпоративних прав, з оподаткуванням суми таких виплат (доходів нерезидентів) відповідно до ст. 13 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) та конвенцій між Урядом України та Урядами Сполучених Штатів Америки і Королівства Нідерланди про уникнення подвійного оподаткування.
Відповідно до пп. 7.8.2 п. 7.8 ст. 7 Закону, емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі ставки, встановленої п. 10.1 ст. 10 цього Закону, нарахованої на суму дивідендів, призначених для виплати, без зменшення суми такої виплати на суму такого податку. Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно із виплатою дивідендів. Обов'язок із нарахування та сплати авансового внеску з цього податку за визначеною п. 10.1 ст. 10 цього Закону ставкою покладається на будь-якого емітента корпоративних прав, що є резидентом, незалежно від того, чи такий емітент або отримувач дивідендів є платником податку на прибуток або має пільги зі сплати податку на прибуток, надані цим Законом або іншими законодавчими актами, чи у вигляді застосування ставки податку іншої, ніж встановлена п. 10.1 ст. 10 цього Закону (крім платників цього податку, які підпадають під дію п. 7.2 ст. 7 чи пп. 10.2.3 п. 10.2 ст. 10 цього Закону).
Згідно з пп. 7.8.4 п. 7.8 ст. 7 Закону у разі коли за наслідками звітного періоду суму податкових зобов'язань платника податку має від'ємне значення, сума авансового внеску, попередньо сплаченого протягом такого звітного періоду у зв'язку із нарахуванням дивідендів, додається у збільшення такого від'ємного значення. У разі коли сума такого авансового внеску перевищує суму податкових зобов'язань підприємства - емітента корпоративних прав за податком на прибуток такого звітного періоду, різниця переноситься у зменшення податкових зобов'язань наступного податкового періоду, а при отриманні від'ємного значення податкового зобов'язання такого наступного періоду - на зменшення податкових зобов'язань майбутніх податкових періодів.
Відповідно до пп. 7.8.8 п. 7.8 ст. 7 Закону авансовий внесок з податку на прибуток підприємств, сплачений у зв'язку з нарахуванням (сплатою) дивідендів, є частиною податку на прибуток підприємств та не може розцінюватися як податок, який справляється при репатріації дивідендів (їх сплаті на користь нерезидентів) відповідно до норм ст. 13 цього Закону або міжнародних договорів України.
Таким чином ТОВ мало нарахувати авансовий внесок на суму дивідендів, призначених для виплати власникам корпоративних прав, за ставкою 25 відсотків, і внести його до бюджету до/або під час такої виплати. Проте, як випливає із запиту, ТОВ не нарахувало і не внесло до бюджету обов'язковий платіж, передбачений чинним законодавством України.
Підпунктом 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що у разі коли платник податків здійснює продаж (відчуження) товарів (продукції) або здійснює грошові виплати без попереднього нарахування та сплати податку, збору (обов'язкового платежу), якщо відповідно до законодавства таке нарахування та сплата є обов'язковою передумовою такого продажу (відчуження) або виплати, такий платник податків сплачує штраф у подвійному розмірі від суми зобов'язання з такого податку, збору (обов'язкового платежу). Сплата зазначеного штрафу не звільняє платника податків від адміністративної або кримінальної відповідальності та/або конфіскації таких товарів (продукції) або коштів відповідно до закону.
Штрафні санкції, передбачені пп. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", застосовуються до платників податків відповідно до пп. 6.1.9 Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України від 17.03.2001 р. N 110, зареєстрованого в Мін'юсті України 23.03.2001 р. за N 268/5459 (далі - Інструкція). При цьому згідно з пп. 6.1.10 Інструкції штрафні санкції, визначені підпунктами 6.1.1-6.1.6 та 6.1.5 п. 6.1 Інструкції, застосовуються незалежно від стану розрахунку платника податків з бюджетами, існування податкового боргу чи переплати платника податків за податками (зборами, обов'язковими платежами).
Заступник Голови Б.Горбанський