ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
28.10.2016 N 11397/Є/99-99-14-03-03-14 |
Державна фіскальна служба України розглянула запит на отримання податкової консультації щодо строків прийняття рішення про проведення позапланової перевірки за зверненням платника податків та повідомляє таке.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених Кодексом (п. 75.1 ст. 75 Кодексу).
Згідно із абзацом четвертим пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Кодексу документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених Кодексом.
Перелік обставин, за наявності яких контролюючий орган може призначити документальну позапланову перевірку, передбачено п. 78.1 ст. 78 Кодексу.
При цьому рішення про проведення документальної позапланової перевірки приймається у порядку, встановленому п. 78.4 ст. 78 Кодексу, з урахуванням положень п. 78.2 ст. 78 Кодексу та пункту 3 розділу II Закону України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи".
Разом з тим у разі надходження заяви платника податків про проведення перевірки з урахуванням п. 78.2 та п. 78.4 ст. 78 Кодексу керівником контролюючого органу може бути прийнято рішення про проведення перевірки такого платника податків. При цьому слід звернути увагу, що у Кодексі відсутня норма щодо обов’язкового проведення контролюючим органом перевірки за заявою платника податків та строків для прийняття рішення про призначення такої перевірки.
Щодо висновку, який міститься у листі Державної податкової адміністрації України від 05.08.2010 р. N 7720/6/23-4015/486 (далі - лист), про можливість застосування до позачергової податкової перевірки термінів проведення, які визначені для позапланової виїзної перевірки, то слід зазначити таке.
Надані у листі роз’яснення ґрунтуються на положеннях Закону України від 04 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", які діяли до набрання чинності Кодексом і не можуть бути враховані при визначенні строків прийняття рішення про проведення позапланової перевірки за зверненням платника податків.