Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 21.07.2025 № ІПК
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 21.07.2025 р. N 3911/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм законодавства стосовно акцизного складу, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Товариство повідомляє, що використовує пальне виключно для промислової переробки або власного споживання, операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам не здійснює. Стаціонарні резервуари для зберігання пального, які встановлені на акцизних складах, зареєстровані у визначеному законом порядку.
Товариство зазначає, що з метою технологічних випробувань виготовленої продукції, воно використовує пальне яке зберігається у одному із зареєстрованих стаціонарних резервуарів (далі - ємність). Ємність, об'єм якої складає 1000 кубічних метрів, є однією із складових паливної системи обладнання і є невід'ємною складовою частиною випробувального обладнання, з яким з'єднана паливопроводами. Під час проведення технологічних випробувань пальне подається з ємності за допомогою насосів через підземну мережу паливопроводів безпосередньо на виробниче обладнання та згорає в процесі роботи його двигуна/редуктора. За технічними характеристиками ємність може використовуватися виключно для забезпечення роботи випробувального комплексу, та підключення будь-якого іншого обладнання недопустиме. Поповнення ємності пальним здійснюється за допомогою паливозаправників. Вилучення пального у зворотному напрямку неможливе.
Враховуючи зазначене Товариство запитує чи підпадає під визначення акцизного складу ємність, яка є невід'ємною складовою частиною зі складових паливної системи обладнання і використовується з метою забезпечення технологічних випробувань?
До зазначеного питання
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний склад - це, зокрема, приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Згідно з пп. "б" пп. 14.1.6. п. 14.1. ст. 14 Кодексу не є акцизним складом приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб'єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу.
Відповідно до пп. "г" пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу не є акцизним складом паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої.
Підпунктом а) підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу визначено, що платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.
Отже, оскільки зазначена у зверненні місткість ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального перевищує зазначену у пп. "б" пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу загальну місткість (200 кубічних метрів) ємностей, при цьому місткість такої ємності (1000 кубічних метрів) дорівнює річному обсягу отримання пального, при перевищенні якого приміщення або територія отримує статус акцизного складу, відповідно приміщення або територія, на якій знаходиться зазначена ємність для навантаження-розвантаження та зберігання пального місткістю 1000 кубічних метрів, є акцизним складом.
Підпунктом "в" пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу встановлені критерії для приміщень або територій, користувачем яких є платники єдиного податку четвертої групи.
Що стосується вимог пп. "г" пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, то відповідно до цих вимог не є акцизним складом тільки паливні баки як ємності для зберігання пального, розташовані безпосередньо в транспортному засобі, обладнанні чи пристрої. Водночас Товариством не надані технологічна схема випробувального обладнання, інші документи, які надавали б можливість визначити, чи є ємність, зазначена у зверненні, ємністю для зберігання пального безпосередньо у випробувальному обладнанні.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію ( пункт 52.2 статті 52 Кодексу).