• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 18.07.2025 № 3874/ІПК/16-31-07-05-11
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 18.07.2025
  • Номер: 3874/ІПК/16-31-07-05-11
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 18.07.2025
  • Номер: 3874/ІПК/16-31-07-05-11
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 18.07.2025 р. N 3874/ІПК/16-31-07-05-11
Головне управління ДПС у Полтавській області за результатами розгляду звернення Підприємця про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє наступне.
У своєму зверненні Підприємець повідомив, що здійснює продаж алкогольних напоїв на розлив або у складі коктейлів та використовує належним чином зареєстрований програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО).
З наведеної практичної ситуації просить роз'яснити:
1) Чи потрібно сканувати акцизну марку (вносити її у фіскальний чек) лише при першому відкупорюванні пляшки алкоголю, з якої здійснюється продаж на розлив або використання в коктейлі?
2) Чи потрібно повторно сканувати акцизну марку при кожному наступному продажу порції з цієї ж пляшки, якщо вона вже була відкритою та марка була внесена у чек раніше?
3) У разі, якщо з однієї пляшки реалізуються кілька порцій у різні дні, чи вважається це порушенням порядку застосування ПРРО, якщо марка була сканована лише один раз - при першій реалізації?
Оскільки сформульовані Підприємцем у зверненні питання є взаємопов'язаними і регулюються одними і тими ж нормами законодавства, відповідь надається щодо них одночасно.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені в Законі України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) та нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.
Дія Закону N 265 поширюється на усіх суб'єктів господарювання (далі - СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено в розділі II Закону N 265.
Зокрема, у статті 3 Закону N 265 встановлено обов'язок СГ проводити розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО/ПРРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.
Форми та зміст розрахункових документів визначені у Положенні про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 N 13 (далі - Положення N 13), у вигляді уніфікованих таблиць, що містять окремі визначені поля, а зміст розрахункового документа передає інформацію, що повинна зазначатись платниками податків у встановлених формою вигляді і полі - які є окремими реквізитами розрахункового документа.
Пунктом 11 статті 3 Закону N 265 встановлено обов'язок СГ проводити розрахунки через РРО/ПРРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Отже, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети, тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО/ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, окрім обов'язкового зазначення групи (горілка, сигарети та/або тип пального) ще й найменування конкретної одиниці підакцизного товару, з обов'язковим відображенням в таких чеках, окрім найменування, їх УКТ ЗЕД, ціну та кількість, а у випадку реалізації алкогольних напоїв ще й реквізити марок акцизного податку.
Враховуючи викладене вище, та як відповідь на питання, повідомляємо, що при реалізації алкогольних напоїв на розлив, або у складі коктейлів, необхідно забезпечити введення даних/сканування цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при відкупорюванні такої продукції, в межах першого відкриття (отримання першої порції при продажі на розлив або приготуванні коктейлю).
При цьому продаж таких товарів має здійснюватися з обов'язковим урахуванням вимог розділу II Закону N 265.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.