• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про застосування пункту 260.4 Податкового кодексу України

Державна податкова служба України, Державна податкова адміністрація України  | Лист від 23.02.2011 № 3615/6/15-0916
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України, Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 23.02.2011
  • Номер: 3615/6/15-0916
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України, Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 23.02.2011
  • Номер: 3615/6/15-0916
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
23.02.2011 № 3615/6/15-0916,
№ 5148/7/15-0917,
№ 2382/5/15-0916
ДПА у Полтавській області
Міністерству енергетики та вугільної
промисловості України
Міністерству екології та природних
ресурсів України
Державній службі гірничого нагляду
та промислової безпеки України
Про застосування пункту 260.4 Податкового кодексу України
Державна податкова адміністрація України розглянула наданий Державною податковою адміністрацією у Полтавській області (від 02.02.2011 № 754/8/15-327) лист Товариства з обмеженою відповідальністю "Бурова компанія "Рудіс" (далі - Товариство) від 11 січня 2011 року № 22 про застосування Товариством норм пункту 260.4 статті 260 розділу X Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
Статтею 260 Кодексу визначено порядок обчислення податкових зобов'язань та строк сплати. Пунктом 260.4 цієї статті визначено термін початку подання платником податкової звітності з рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобуваються в Україні (далі - рентна плата).
Зокрема, "податковий розрахунок подається платником починаючи з календарного місяця, що настає за місяцем, у якому такий платник отримав передбачене статтями 35 та 36 Закону України від 12 липня 2001 року № 2665-III "Про нафту і газ" (далі - Закон № 2665) рішення спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, до відання якого віднесені питання державного регулювання нафтогазової галузі, про введення родовища або окремого покладу в дослідно-промислову або у промислову розробку".
При цьому Товариство вважає, що "згідно чинного законодавства … видобуток обмеженої кількості нафтогазової сировини можливий і до прийняття … рішення спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади", зокрема на підставі:
- норм пункту 34 Правил розробки газових та газоконденсатних родовищ, затверджених 06.04.70 Держгірпромнаглядом СРСР (далі - Правила);
1. Аналіз Правил ("Правила разработки газовых и газоконденсатных месторождений. Изд-во "Недра", 1971 г., стр. 104" (далі - Правила)) показав, що Правила структуровані в 7 (сім) розділів, 43 (сорок три) глави та 433 (чотириста тридцять три) параграфи. Структура Правил не передбачає їх поділу на пункти, як то зазначено у листі Товариства.
Зокрема, параграфом 34, за номером у листі Товариства, є параграфом глави 4 "Освоєння та дослідження газових та газоконденсатних свердловин" розділу I "Підготовка газових та газоконденсатних родовищ до розробки" визначено, що (мовою оригіналу) "Для более достоверного определения количества выносимого песка, стабильности дебита и др. в отдельных случаях проводятся специальные (длительные) испытания скважин". Очевидно, що зазначений параграф лише визначає умови, що є підставою для тривалого випробовування свердловин.
Водночас, Правила містять окрему спеціальну главу 6 "Дослідно-промислова експлуатація газових та газоконденсатних родовищ (покладів)". Зокрема пунктом "в" параграфу 47 цієї глави Правил визначено, що введення газових та газоконденсатних родовищ в дослідно-промислову експлуатацію допускається за умови складання та затвердження проекту дослідно-промислової розробки. При цьому згідно з параграфом 49 Правил, проект дослідно-промислової експлуатації складається проектною або науково-дослідницькою організацією та затверджується Міністерством газової промисловості (на даний час - Міністерство енергетики та вугільної промисловості України).
Аналогічна норма міститься і в частині першій статті 35 Закону України "Про нафту і газ", де: "введення родовища або окремого покладу в дослідно-промислову розробку здійснюється за рішенням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, до відання якого віднесені питання державного регулювання нафтогазової галузі, на підставі обгрунтованої заяви користувача нафтогазоносними надрами, до якої додаються проект дослідно-промислової розробки родовища (покладу) та проект його облаштування, інвестиційний проект (програма), підготовлений і затверджений у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України".
2. Пунктом 1.2 Положення про порядок організації та виконання дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 03.03.2003 № 34/м, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.05.2003 за № 377/7698 (далі - Положення), визначено, що вимоги цього Положення є обов'язковими для всіх суб'єктів господарської діяльності незалежно від їх організаційно-правових форм та форм власності, що здійснюють дослідно-промислову розробку, як складову частину робіт з геологічного вивчення (далі - ДПР), у межах території України, її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони.
Відповідно до пункту 2.1 Положення ДПР здійснюється на підставі проектів, що складаються, проходять експертизу і затверджуються відповідно до чинних законодавчих та нормативних актів та вимог, передбачених цим Положенням.
Зокрема пунктом 3.4 Положення визначено, що "проекти робіт з ДПР та річні плани робіт узгоджуються з Держнаглядохоронпраці, спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр, а також центральним органом виконавчої влади, який здійснює управління в галузі видобування та перероблення даного виду корисної копалини, і затверджуються користувачем надр або замовником робіт". Водночас, абзацом другим цього пункту встановлено, що "проекти ДПР вуглеводнів затверджуються ЦКР Мінпаливенерго" (ЦКР - Центральна комісія Мінпаливенерго з питань розробки газових, газоконденсатних, нафтових родовищ та експлуатації підземних сховищ газу; пункт 2.3 Положення).
Таким чином, норми Положення узгоджені з нормами частини першої статті 35 Закону України "Про нафту і газ".
З огляду на викладене зазначаємо, що термін початку подання користувачами нафтогазоносних надр розрахунків із визначенням податкових зобов'язань з рентної плати у пункті 260.4 Кодексу був визначений згідно із вказаною нормою частини першої статті 35 Закону України "Про нафту і газ".
При цьому, порушення користувачем надр норм статей 35 та 36 Закону України "Про нафту і газ" в частині неотримання рішення спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, до відання якого віднесені питання державного регулювання нафтогазової галузі, про введення родовища або окремого покладу в дослідно-промислову або у промислову розробку, не може вважатися підставою для неподання розрахунків податкових зобов'язань з рентної плати, з місяця наступного за місяцем узгодження проекту робіт з ДПР та річного плану робіт Держнаглядохоронпраці, який, згідно з пунктом 3.4 Положення, є одним з елементів погодження такого проекту.
Заступник голови комісії
з проведення реорганізації
ДПА України,
заступник Голови
ДПА України

О. М. Любченко
( Текст взято з сайту ДПС України http://sts.gov.ua )