ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
30.07.2019 N 3566/6/99-99-12-01-01-15/ІПК |
Щодо застосування фінансових санкцій за торгівлю пальним без наявності ліцензії через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії
Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс) розглянула запит Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Товариство) від 05.07.2019 р. N 276/07 (вх. ДФС N 27544/6 від 05.07.2019 р.) щодо застосування фінансових санкцій за торгівлю пальним без наявності ліцензії через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії та в межах компетенції повідомляє.
Товариство, яке планує здійснювати роздрібну торгівлю пальним цікавить питання щодо застосування подвійної відповідальності відповідно до статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року N 481 " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів" (далі - Закон N 481) за здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії та через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" (далі - Закон N 2628) внесені зміни до Кодексу та Закону N 481, які чинні з 01.07.2019 року.
Згідно з пп. 1 п. 3 Положення Про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року N 236, основним завданням ДФС є, зокрема, реалізація державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом пального, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.
Основні засади державної політики щодо регулювання роздрібної торгівлі пальним встановленні Законом N 481.
Відповідно до вимог частини двадцятої статті 15 Закону N 481, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Частина тридцять шоста статті 15 Закону N 481 передбачає внесення у додаток до ліцензії на роздрібну торгівлю пальним перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформацію про них.
Відповідно до вимог частини другої статті 17 Законом N 481, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, серед іншого, у разі: роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії та окремо за роздрібну торгівлю пальним через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії (у разі наявності у суб'єкта господарювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним).
Також за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії передбачено відповідальність статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року N 8074-Х.
Керуючись нормами чинного законодавства України, суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.