• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про розгляд запиту Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації з окремих питань оподаткування акцизним податком та реєстрації платником акцизного податку, реєстрації акцизних складів та складання акцизних накладних при ввезенні на митну територію України товарів за кодом УКТ ЗЕД 3811 90 00 00

Державна фіскальна служба України | Індивідуальна податкова консультація від 24.07.2019 № 3444/6/99-99-12-03-03-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 24.07.2019
  • Номер: 3444/6/99-99-12-03-03-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 24.07.2019
  • Номер: 3444/6/99-99-12-03-03-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 24.07.2019 р. N 3444/6/99-99-12-03-03-15/ІПК
Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації з окремих питань оподаткування акцизним податком та реєстрації платником акцизного податку, реєстрації акцизних складів та складання акцизних накладних при ввезенні на митну територію України товарів за кодом УКТ ЗЕД 3811 90 00 00, і в межах компетенції повідомляє таке.
У зверненні Товариство зазначає, що здійснює господарську діяльність з ввезення на митну територію України товару за кодом УКТ ЗЕД 3811 90 00 00, які згідно пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) є підакцизними товарами, у ємкостях до двох литрів. В подальшому товариство продає цей товар покупцям та доставляє його орендованими транспортними засобами, які заправляються дизельним пальним у баки ємкістю до 100 літрів на автозаправних станціях, які не належать Товариству, згідно договору за паливними смарт-картками.
Заявник повідомляє, що на його думку, у вказаному випадку фізичної передачі (реалізації) пального немає, тому відсутня необхідність в реєстрації акцизного складу (акцизний склад у Товариства на момент надання запиту відсутній). Враховуючи викладене вище, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію за наступних питань:
1. Чи повинно Товариство бути платником акцизного податку в зазначеній ситуації?
2. Чи повинно Товариство з 01.07.2019 р. зареєструвати акцизні склади, якщо повинно, які саме?
3. Чи повинно Товариство, у разі реєстрації платником акцизного податку, виписувати акцизні накладні при списанні палива за подорожніми листами?
Щодо питань 1 та 2
Відповідно до нової редакції пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, яка набула чинності з 01.07.2019 р., реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI "Акцизний податок" Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.
Відповідно до вимог пп. 212.1.2 п. 212.1 ст. 212 Кодексу платником акцизного податку є особа - суб’єкт господарювання, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України. Тобто Товариство є платником акцизного податку та має сплачувати відповідні суми цього податку при ввезенні на митну територію України товару за кодом УКТ ЗЕД 3811 90 00 00, який згідно пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу є підакцизним товаром.
Також відповідно до вимог пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу (зі змінами, які набули чинності з 01.07.2019 р.) платниками акцизного податку є, зокрема, але не виключно, особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий.
Платник податку при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених ст. 229 Кодексу, або реалізації пального або спирту етилового зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної категорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі - ЄРАН) з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи (п. 231.1 ст. 231 Кодексу, у редакції, яка набуває чинності з 01.07.2019 р.).
Відповідно до п. 231.2 ст. 231 Кодексу форма та порядок заповнення акцизної накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. На виконання вказаної норми наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2016 р. N 262, затверджено Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, п. 2 розділу І "Загальні положення" якого визначено, що акцизна накладна, розрахунок коригування акцизної накладної, заявка на поповнення (коригування) залишку пального складаються особами, які здійснюють реалізацію пального та які відповідно до пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу визначені платниками акцизного податку.
Визначення термінів "акцизний склад", "акцизний склад пересувний", "розпорядник акцизного складу", "розпорядник акцизного складу пересувного" та вимог до таких складів та їх розпорядників надано у пп. 14.1.6, 14.1.61, 14.1.224, 14.1.2241 п. 14.1 ст. 14 Кодексу (відповідно).
Акцизним складом пересувним є транспортний засіб, на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України (пп. 14.1.61 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Розпорядник акцизного складу пересувного - суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:
реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;
ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу (пп. 14.1.2241 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Розпорядник акцизного складу - суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Отже, у випадку, коли Товариство здійснює операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), та не є виробником такого пального, такі операції не вважаються реалізацією пального (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), Товариство не є платником акцизного податку з реалізації пального, з таких операцій, та у нього відповідно не виникає податковий обов’язок при здійсненні таких операцій складати акцизні накладні, розрахунки коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, а також не виникає обов’язку реєструвати акцизний склад або бути розпорядником акцизного складу пересувного.
Щодо питання 3
Про складання акцизних накладних, у разі реєстрації платником акцизного податку, при списанні дизельного пального заправленого на АЗС, які не належать Товариству, у баки ємністю до 100 літрів орендованих транспортних засобів за паливними смарт-картками та оформлені вказаних заправлень відповідними подорожними листами, повідомляємо таке.
За наданою Товариством інформацією реалізація пального (заправлення дизельним пальним баків ємністю до 100 літрів орендованих Товариством транспортних засобів) відбувається на АЗС, які не належать Товариству. Відповідно до вимог пп. 14.1.212, пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу та ст. 231 Кодексу саме такі АЗС є платниками акцизного податку з реалізації пального та розпорядниками акцизного складу і мають виписувати відповідні акцизні накладні при заправленні орендованих Товариством транспортних засобів.
Особливості заповнення акцизних накладних залежно від виду операцій з реалізації пального регламентовано Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 р. N 262.
В акцизних накладних, складених на операції з реалізації з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, зазначаються напрям використання пального "4" та реквізити акцизного складу, з якого фізично відвантажене (відпущене) пальне.
При цьому слід мати на увазі, що обсяг пального, зазначений в акцизній накладній з напрямом використання "4", не збільшує ліміт пального в СЕАРП та СЕ платника акцизного податку - отримувача пального.
До звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення Товариством господарських операцій, що унеможливлює надання Товариству остаточної відповіді.
Для надання більш повного та ґрунтовного роз’яснення Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, зокрема укладених договорів, на підставі яких здійснюється реалізація талонів на пальне, з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.