• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо окремих питань ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності

Міністерство фінансів України  | Лист від 14.12.2019 № 35220-06-5/33353
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Лист
  • Дата: 14.12.2019
  • Номер: 35220-06-5/33353
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Лист
  • Дата: 14.12.2019
  • Номер: 35220-06-5/33353
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
14.12.2019 N 35220-06-5/33353
Міністерство фінансів України розглянуло лист Казначейства України від 29.11.2019 р. N 16-05-05/20988 щодо окремих питань ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, в межах компетенції повідомляє.
Відповідно до статті 22 Бюджетного кодексу України головний розпорядник бюджетних коштів забезпечує організацію та ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової і бюджетної звітності у порядку, встановленому законодавством.
Відповідно до Національного положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 102 "Консолідована фінансова звітність", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2010 р. N 1629 (далі - Стандарт 102), консолідовану фінансову звітність подає контролюючий суб'єкт державного сектору.
У бухгалтерському обліку та у фінансовій звітності контролюючого суб'єкта державного сектору внески до статутного капіталу підприємств державного, комунального секторів економіки відображаються як фінансові інвестиції.
Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про фінансові інвестиції, операції зі спільної діяльності та її розкриття у фінансовій звітності визначено Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 133 "Фінансові інвестиції", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 18.05.2012 р. N 568 (далі - Стандарт 133).
Відповідно до вимог розділу II Стандарту 133 фінансові інвестиції, набуті в обмін на грошові кошти та інші активи, у тому числі внесені до статутного капіталу підприємств, оцінюються за балансовою вартістю переданих активів.
Згідно з розділом III Стандарту 133 фінансові інвестиції в підприємства державного, комунального секторів економіки, які належать до сфери управління суб'єкта державного сектору, на дату балансу відображаються за вартістю, що визначається з урахуванням зміни загальної величини власного капіталу підприємства, крім тих, що є результатом операцій між суб'єктами державного сектору та підприємством.
Оцінка та облік фінансових інвестицій здійснюються за кожною фінансовою інвестицією, а фінансові інвестиції у підприємства державного, комунального секторів економіки, які належать до сфери управління суб'єкта державного сектору, відображаються за кожним підприємством.
Водночас, при відображенні в бухгалтерському обліку активів та операцій, які мають особливий характер, зумовлений правовим статусом державного і комунального майна та законодавчим регулюванням діяльності суб'єктів державного, комунального секторів економіки й управління об'єктами державної власності, підприємства державного, комунального секторів економіки, інші господарські організації, які володіють та/або користуються об'єктами державної, комунальної власності застосовують норми Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій підприємств державного, комунального секторів економіки і господарських організацій, які володіють та/або користуються об'єктами державної, комунальної власності, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.12.2006 р. N 1213.
Відповідно до пункту 1 розділу III Стандарту 102 загальна консолідована фінансова звітність суб'єктів державного сектору складається Державною казначейською службою України з метою отримання інформації про загальний майновий стан та результати діяльності суб'єктів державного сектору та бюджетів.
Методичні рекомендації щодо формування Державною казначейською службою України загальної консолідованої фінансової звітності затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2019 р. N 204.
Водночас повідомляємо, у разі необхідності забезпечення консолідації фінансової звітності на рівні держави пропозиції Казначейства щодо внесення змін до типової форми фінансової звітності N 5-дс "Примітки до річної фінансової звітності", затвердженої наказом Міністерства фінансів України 29.11.2017 р. N 977 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 27.11.2018 р. N 940), будуть додатково розглянуті.
Відповідно до пунктів 4, 6 розділу I Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку у державному секторі 103 "Фінансова звітність за сегментами", затвердженого наказом Міністерства фінансів України 24.12.2010 р. N 1629 (далі - Стандарт 103), норми цього стандарту застосовуються суб'єктами бухгалтерського обліку в державному секторі, які складають консолідовану фінансову звітність та/або мають територіально відокремлені підрозділи.
Контролюючі суб'єкти державного сектору інформацію за сегментами подають на основі даних консолідованої фінансової звітності економічної групи.
Консолідована фінансова звітність складається шляхом впорядкованого додавання показників фінансової звітності контрольованих суб'єктів державного сектору до аналогічних показників фінансової звітності контролюючого суб'єкта державного сектору, а також взаємовиключення окремих показників, що не підлягають консолідації. Склад і форми фінансової звітності визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 "Подання фінансової звітності".
Критерії визначення сегментів звітними, визначення доходів і витрат звітних сегментів, активів і зобов'язань за звітними сегментами передбачено розділами II - IV Стандарту 103.
Частиною шостою Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"передбачено, що міністерства, інші центральні органи виконавчої влади у межах своєї компетенції відповідно до галузевих особливостей мають право розробляти на базі національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі методичні рекомендації щодо їх застосування за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку.
За результатами складання і подання головними розпорядниками бюджетних коштів форми 6-дс "Додаток до приміток до річної фінансової звітності "Інформація за сегментами" у складі фінансової звітності за 2019 рік буде проаналізовано та за необхідності уточнено вимоги до її складання в установленому законодавством порядку.
Заступник МіністраП. Ходаковський