• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про рентну плату

Державна фіскальна служба України | Індивідуальна податкова консультація від 05.07.2019 № 3135/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 05.07.2019
  • Номер: 3135/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 05.07.2019
  • Номер: 3135/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
05.07.2019 N 3135/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
Про рентну плату
Державна фіскальна служба України на звернення Товариства, надісланого на урядову "гарячу лінію", щодо справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та рентної плати за спеціальне використання води, керуючись ст. 52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс), повідомляє.
Товариство поінформувало, що видобуває та обліковує у журналі видобування із артезіанської свердловини менше ніж 5 куб. метрів на добу обсяги підземної води, зокрема, 197 куб. метрів у 2018 році та 48 куб. метрів у І кварталі 2019 року, на підставі чинного спеціального дозволу на користування надрами (далі - Дозвіл).
Товариство, посилаючись на лист Державного водного агентства України (далі - Агентство) від 01.04.2019 р. N 1843/3/4/11-19, що наданий на заміну листа Агентства від 28.03.2019 р. N 1756/3/4/11-19, зазначило, що дозвіл на спеціальне водокористування, дія якого закінчилася у 2018 році, не подовжувався, оскільки, згідно з абзацом дванадцятим частини третьої ст. 48 Водного кодексу України не вважається спеціальним водокористуванням забір води у об'ємі до 5 куб. метрів на добу. З огляду на викладене Товариство вважає, що у нього не виникають обов'язки платника рентної плати за спеціальне використання води.
Разом з тим, Товариство, посилаючись на норму частини першої ст. 23 Кодексу України про надра щодо права землевласників і землекористувачів в межах наданих їм земельних ділянок видобувати без Дозволу підземну воду, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 куб. метрів на добу, вважає, що у нього не виникають обов'язки платника рентної плати для видобування корисних копалин.
ДФС не належить до контролюючих органів, які формують та реалізують державну політику у сфері використання природних ресурсів, у тому числі використання надр, включаючи регулювання процедур обліку обсягів їх використання.
Натомість п. 5 Порядку державного обліку артезіанських свердловин, облаштування їх засобами вимірювання об'єму видобутих підземних вод, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2012 року N 963, на водокористувачів покладено обов'язок облаштування артезіанських свердловин, що експлуатуються, засобами вимірювання об'єму видобутих підземних вод, які пройшли в установленому законодавством порядку державну метрологічну атестацію або повірку в повірочних лабораторіях підприємств і організацій, уповноважених на проведення державних випробувань або повірок. Детальна інформація щодо артезіанських свердловин, а також параметри насосних установок та засобів вимірювання об'єму видобутих підземних вод, яким облаштовані такі артезіанські свердловини, відповідно до наказу Міністерства екології та природних ресурсів України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.04.2016 р. N 145/84 "Про затвердження форми паспорта артезіанської свердловини", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 27.04.2016 р. за N 642/28772, надається до Державної служби геології та надр України для внесення до державного реєстру артезіанських свердловин.
За відсутності у зверненні документальної інформації щодо параметрів використання артезіанської свердловини, ДФС оцінила обсяги використаної Товариством води із застосуванням показника обсягу отриманої Товариством від ЮТ "Харківводоканал" послуги з водовідведення (код послуги згідно з ДКПП 37.00), ідентифікованої у податкових накладних з податку на додану вартість, отриманих Товариством від КП "Харківводоканал", за період з 01 січня 2018 року до 01 квітня 2019 року. Зокрема, згідно з вказаними накладними у 2018 році обсяг послуг з водовідведення наданих Товариству склав 6 523 куб. метри метрів, а за І квартал 2019 року - 1 773,1 куб. метрів.
Таким чином за відсутності інформації щодо інших, ніж артезіанська свердловина, джерел водопостачання, використання води у зазначений період Товариства оцінюється за вказаними накладними у середньомісячному обсязі 488 куб. метри.
Оскільки оціночний показник використання Товариством води перевищує граничну величину, встановлену ст. 23 Кодексу України про надра, то у Товариства виникають обов'язки платника як рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин так і рентної плати за спеціальне використання води.
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).