• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо застосування норм Кодексу

Державна фіскальна служба України | Індивідуальна податкова консультація від 02.07.2019 № 3043/6/99-99-12-01-02-15/ПК
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 02.07.2019
  • Номер: 3043/6/99-99-12-01-02-15/ПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 02.07.2019
  • Номер: 3043/6/99-99-12-01-02-15/ПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
02.07.2019 N 3043/6/99-99-12-01-02-15/ПК
Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс) розглянула лист (далі - Підприємство) щодо застосування норм Кодексу та в межах компетенції повідомляє таке.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація надається з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" (далі - Закон N 2628) внесені зміни до Кодексу та Закону України від 19 грудня 1995 року N 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів" (далі - Закон N 481).
У запиті Підприємство поінформувало, що являється виробником спирту етилового, але з липня 2018 року виробничу діяльність не здійснює та не планує її здійснювати найближчим часом.
З урахуванням викладеного, Підприємство звертається з проханням надати інформацію:
1. Чи необхідно Підприємству обладнувати кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, розташоване на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового (далі - ЄДР). З якої дати виникає така необхідність?
2. Чи будуть застосовуватися до Підприємства фінансові санкції передбачені пп. 128-1.1 ст. 128-1Кодексу за необладнання та/або відсутність реєстрації в ЄДР витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі?
3. Чи можливо зареєструвати в ЄДР витратоміри-лічильники у яких відсутня функція передачі даних в електронному вигляді?
4. Чи повинно підприємство зареєструвати усі акцизні склади в СЕАРП та СЕ. З якої дати виникає така необхідність?
5. Чи будуть застосовуватися до Підприємства фінансові санкції передбачені пп. 128-1.2 ст. 128-1Кодексу за не реєстрацію акцизних складів в СЕАРП та СЕ?
6. Чи будуть застосовуватися до Підприємства фінансові санкції передбачені пп. 128-1.3 ст. 128-1Кодексу за незабезпечення своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового?
З 01.07.2019 р. набудуть чинності зміни в Кодексі, внесені Законом N 2628, відповідно до яких:
Акцизний склад - це зокрема, спеціально обладнані приміщення на обмеженій території, розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів (підпункт 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Розпорядником акцизного складу є, зокрема, суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку (підпункт 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Вимоги щодо обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками визначені підпунктом 230.1.1 пункту 230.1 статті 230 Кодексу, згідно з яким акцизні склади, на території яких виробляється спирт етиловий, повинні бути обладнані на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, що призначені для безперервного вимірювання, запам'ятовування, фіксування та відображення в електронному вигляді даних про обсяг отримання або відпуску спирту етилового в декалітрах 100-відсоткового спирту, приведених до температури 20° С, та обсяг вмісту денатуруючих добавок (далі - витратомір-лічильник спирту етилового), зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
б) усі акцизні склади - у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Розпорядники акцизних складів зобов'язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у декалітрах 100-відсоткового спирту, приведених до температури 20° С.
Відповідно до наявних у ДФС інформаційних баз даних Підприємство має діючу ліцензію на право виробництва спирту етилового та залишки спирту, які зберігаються в зареєстрованому в Єдиному державному реєстрі місці зберігання спирту. Також Підприємством зареєстровано акцизний склад в СЕАРП та СЕ.
Таким чином, для Підприємства, як розпорядника акцизного складу, що провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту, Законом N 2628 передбачено вимоги щодо обладнання на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації спирту етилового.
При цьому, у дні, в які акцизний склад не працює, розпорядник акцизного складу не зобов'язаний щоденно формувати дані про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового.
Також повідомляємо, що вимоги ст. 128-1Кодексу відповідно до вимог Закону N 2628 вступають в силу з 01.07.2019 р. та безпосередньо стосуються Підприємства.
Витратоміри-лічильники спирту етилового повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності витратомірів-лічильників спирту етилового для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками спирту етилового.
Керуючись нормами чинного законодавства України, суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.