ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
22.03.2011 N 2771 |
Про надання роз'яснення
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист щодо надання роз'яснення стосовно розмежування видів готельних послуг та, в межах компетенції, повідомляє наступне.
Наказом Державної туристичної адміністрації України від 16 березня 2004 року N 19 затверджено Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг (далі - Правила), які регламентують основні вимоги щодо користування готелями та аналогічними засобами розміщення усіх форм власності, що здійснюють діяльність на території України у сфері надання послуг розміщення (готельних послуг) споживачам, і регулюють відносини між споживачами (фізичними особами, які проживають у готелях або мають намір скористатися готельними послугами), та готелями, виконавцями цих послуг.
Згідно термінології, наведеної у пункті 1.3 розділу 1 Правил, готельна послуга - це дії (операції) підприємства з розміщення споживача шляхом надання номера (місця) для тимчасового проживання в готелі, а також інша діяльність, пов'язана з розміщенням та тимчасовим проживанням. Готельна послуга складається з основних та додаткових послуг, що надаються споживачу відповідно до категорії готелю. Основні послуги - обсяг послуг готелю (проживання, харчування тощо), що включається до ціни номера (місця) і надається споживачу згідно з укладеним договором. Додаткові послуги - обсяг послуг, що не належать до основних послуг готелю, замовляються та сплачуються споживачем додатково за окремим договором.
Порядок надання послуг визначений Розділом 4 Правил. В цьому ж розділі містяться і певні застереження. Так, пунктом 4.4 передбачено, що без згоди споживача/замовника готель не має права надавати додаткові послуги, які не включені у договір. Споживач/замовник вправі відмовитись від оплати таких послуг, а в разі їх сплати готель зобов'язаний повернути сплачену суму. Також забороняється обумовлювати виконання одних послуг за умови надання інших послуг.
Пунктом 4.8 передбачений обов'язок готелю надати споживачу без додаткової оплати такі види послуг: виклик швидкої допомоги; доставка в номер кореспонденції; побудка у визначений час; надання необхідного інвентарю в залежності від категорії готелю.
Пунктом 6.1 Розділу 6 Правил визначено, що контроль за їх дотриманням здійснюють місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, центральний орган виконавчої влади з питань туризму. Враховуючи зазначене, у разі необхідності отримання додаткового роз'яснення Ви можете звернутися до будь-якого з вищевказаних органів.
Заступник Голови | О.Т.Сохар |