Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова адміністрація України | Лист від 13.03.1998 № 2714/10/16-1321
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
N 2714/10/16-1321 від 13.03.98
м.Київ
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києві та Севастополі
Щодо застосування постанови КМУ від 16.02.98 р. N 145
( В доповнення до Листа додатково див. документ Державної податкової адміністрації N 3224/10/16-1321 від 26.03.98 )
Державна податкова адміністрація України надсилає для відома та керівництва в роботі постанову Кабінету Міністрів України від 16.02.98 р. N 145 "Про затвердження Порядку нарахування та виплат дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі". В доповнення до вказаної постанови Державна податкова адміністрація України повідомляє такі особливості її застосування.
Порядок нарахування та виплат дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі (далі в тексті - Порядок), затверджений вказаною постановою, розроблений на виконання вимог пункту 11.21 статті 11 Закону України "Про податок на додану вартість" діє до 1 січня 1999 року, і стосується операцій з продажу молока, молочних продуктів, м'яса та м'ясопродуктів, виготовлених із молока та м'яса живою вагою, зданих на переробні підприємства сільськогосподарськими товаровиробниками починаючи з 1 січня 1998 року.
Підприємства визначаються як переробні на підставі присвоєного їм коду статистики відповідно до Державного класифікатора видів економічної діяльності України.
Дія Порядку не розповсюджується:
а) на переробні підприємства, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість;
б) на операції з реалізації молока та молочних продуктів, м'яса та м'ясопродуктів, виготовлених переробними підприємствами:
- з імпортованої сировини;
- з сировини, зданої не в живій вазі (м'ясо забійною вагою);
- з сировини, зданої на переробку посередниками, а не безпосередньо сільськогосподарськими товаровиробниками;
- з сировини, зданої на переробку до 01.01.98 р.
в) на операції з продажу молока, молочної продукції, м'яса та м'ясопродуктів, виготовлених до 01.01.98 р.;
г) на операції з переробки сировини на давальницьких умовах.
Реалізація переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою здійснюється сільськогосподарськими товаровиробниками за нульовою ставкою, про що Державна податкова адміністрація України повідомляла підвідомчі податкові адміністрації листом від 27.01.98 N 792/10/16-1321 "Про Закон України від 23.12.97 р. N 770/97-ВР".
Відповідно до Порядку, як переробні підприємства, так і переробні цехи птахофабрик та птахогосподарств (відповідно до пункту 6 Порядку) повинні вести окремий податковий і бухгалтерський облік молока, молочних продуктів, м'яса та м'ясопродуктів, виготовлених із зданих на переробні підприємства, сільськогосподарськими товаровиробниками молока та м'яса живою вагою починаючи з 1 січня 1998 року, та за результатами такого обліку визначають суми податкового кредиту та податкових зобов'язань, які виникають у зв'язку з переробкою та продажем такої продукції.
Для визначення витрат та сум податкового кредиту по переробці молока та м'яса живою вагою, зданих сільськогосподарськими товаровиробниками, а також для визначення вартості молока та молокопродуктів, м'яса та м'ясопродуктів, виготовлених із зданих молока та м'яса живою вагою, та сум податкових зобов'язань по їх реалізації, визначається коєфіцієнт, який дорівнює частці закуплених у звітному періоді за нульовою ставкою молока та м'яса в живій вазі в загальному обсязі молока та м'яса, закуплених у всіх категорій постачальників.
Сума витрат та суми податкового кредиту по переробці молока та м'яса живою вагою, зданих сільськогосподарськими товаровиробниками обчислюються шляхом застосування вказаного коефіцієнту до загального обсягу витрат на переробку молока та м'яса, закупленого від усіх категорій постачальників.
Визначення вартості молока та молокопродуктів, м'яса та м'ясопродуктів, виготовлених із зданих молока та м'яса живою вагою, та сум податкових зобов'язань по їх реалізації, - відповідно обчислюється шляхом застосування вказаного коефіцієнту до загальної вартості такої продукції.
За результатами такого обліку, як переробними підприємствами, так і переробними цехами птахофабрик та птахогосподарств, зазначеними в пункті 6 Порядку, складається окрема податкова декларація по податку на додану вартість, яка подається до податкової адміністрації за місцем реєстрації одночасно з податковою декларацією по податку на додану вартість з іншої діяльності.
Податкові декларації за січень 1998 року, подані переробними підприємствами до податкової адміністрації за місцем їх реєстрації як платників податку на додану вартість, мають бути уточнені переробним підприємством у відповідності із вказаним Порядком. Окрема податкова декларація по реалізованих молокопродуктах, молоку, м'ясу та м'ясопродуктах, виготовлених із зданих сільськогосподарськими товаровиробниками молока та м'яса живою вагою, та податкова декларація по інших видах продукції за результатами господарської діяльності січня мають бути подані до податкових адміністрацій до строку подання податкової декларації за лютий 1998 року, тобто - до 20.03.98 р.
При цьому, по окремих податкових деклараціях за січень місяць, в яких визначено суму податку на додану вартість, належну до сплати, і за умови, якщо така сума надійшла до бюджету, така сума перераховується державною податковою адміністрацією на спеціальний рахунок платника, відкритий установою банку для зарахування податку на додану вартість для виплат дотацій, якщо ж за підприємством станом на дату подання окремої декларації за січень рахується недоїмка по податку на додану вартість, сплаті до бюджету підлягає сума податку, визначена як платіж по основній податковій декларації.
Якщо ж платником в окремій податковій декларації за січень задекларовано суму податку, належну до відшкодування з бюджету, необхідно перевірити, чи отримано платником із бюджету суму, заявлену до відшкодування на розрахунковий рахунок, і в разі отримання на розрахунковий рахунок суми відшкодування, платник повинен повернути бюджету отриману в рахунок бюджетного відшкодування суму податку, яка припадає на долю окремої податкової декларації, і отримати таку суму за рахунок надходжень на спеціальний рахунок.
Якщо ж належна до відшкодування сума податку, задекларована платником як така, що повинна бути врахована в рахунок наступних платежів, то в рахунок наступних платежів враховується сума податку, зменшена на відповідну суму податку, вказану в окремій податковій декларації.
При поданні платником одноразового перерахунку сум податкового кредиту та податкових зобов'язань, визначення суми податку, належної до сплати в бюджет чи до зменшення платежів до бюджету, враховуються лише суми податку, визначені в рядку 23а) по податковій декларації з інших видів діяльності.
В зв'язку з введенням в дію Закону України "Про запровадження в порядку експерименту єдиного (фіксованого) податку для сільськогосподарських товаровиробників", яким тимчасово до 31 грудня 2000 року скасовано дію окремих статей Закону України "Про податок на додану вартість", на території Глобинського району Полтавської області сільськогосподарські товаровиробники, які зареєстровані як платники єдиного (фіксованого) податку, при здачі ними на переробні підприємства молока та м'яса в живій вазі не вказують в документах на зазначену продукцію "ПДВ 0%", а роблять позначку "Без ПДВ. Платник єдиного (фіксованого) податку).".
В доповнення до викладеного, Державна податкова адміністрація України звертає Вашу увагу на виконання пункту 4 постанови, відповідно до якого необхідно проаналізувати дію затвердженого даною постановою Порядку за підсумками роботи I кварталу 1998 року.
Для забезпечення виконання даного завдання державні податкові адміністрації повинні:
1) визначити конкретний перелік платників, які мають відкритий установою банку спеціальний рахунок;
2) встановити постійний контроль за правильністю визначення сум податку на додану вартість, що підлягають зарахуванню на спеціальний рахунок та за цільовим використанням коштів на спеціальному рахунку;
3) забезпечити внесення відповідних змін до особових рахунків платників згідно поданих податкових декларацій за січень (окремі податкові декларації та податкові декларації по іншій діяльності), та ведення особових рахунків платників з урахуванням вимог Порядку;
4) забезпечити проведення перевірок в березні місяці разом із фінансовими управліннями та управліннями сільського господарства: в кожному районі перевірити по 2 переробні підприємства (по переробці молока та по переробці м'яса);
5) визначити перелік постановочних питань, які потребують законодавчого врегулювання та внести пропозиції щодо покращення стану впровадження даного Порядку.
Про виконання зазначеного необхідно проінформувати Державну податкову адміністрацію України до 10 квітня 1998 року.
Інформація повинна бути підготовлена в системі "Word 7.0" та подаватися на адресу управління організації справляння податку на додану вартість засобами електронної пошти файлом 1613ДДММ.ХХ, де ДДММ - дата відправки файла, ХХ - код регіону.
Заступник Голови ДПА України Г.М.Оперенко