• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо порядку та критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період

Міністерство економіки України | Лист від 13.02.2023 № 2704-20/5959-01
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 13.02.2023
  • Номер: 2704-20/5959-01
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 13.02.2023
  • Номер: 2704-20/5959-01
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Лист
від 13.02.2023 р. № 2704-20/5959-01
Міністерства, інші центральні органи
виконавчої влади, інші державні
органи, місцеві органи виконавчої
влади (згідно із списком)
Генеральний штаб Збройних Сил України
Щодо порядку та критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період
Відповідно до повноважень, визначених статтею - 13-1 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", щодо організації бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час інформуємо.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час" затверджено:
Порядок бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану (далі – Порядок);
Порядок та критерії визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі – Порядок та критерії).
З метою організації роботи щодо визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період згідно з Порядком та критеріями просимо врахувати наступне.
Щодо організації роботи з визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період
Відповідно до пункту 8 Порядку підприємства, установи і організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі – список) до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської військової/військово-цивільної адміністрації (у разі її утворення), на території юрисдикції якої вони розташовані.
Список подається за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.
В обґрунтуванні зазначається:
Згідно з підпунктом 4 пункту 2 Порядку та критеріїв критерії, за якими здійснюється визначення підприємства, яке має важливе значення для галузі національної економіки чи задоволення потреб територіальної громади, встановлюються органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, за сферою їх управління чи галуззю національної економіки або обласною, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, або обласною, Київською та Севастопольською міськими військовими/військово-цивільними адміністраціями (у разі їх утворення) з урахуванням потреб територіальної громади.
Ураховуючи зазначене, визначення підприємств, установ, організацій такими, що мають важливе значення для галузі національної економіки чи задоволення потреб територіальної громади потребує встановлення відповідних критеріїв.
З цією метою рекомендуємо:
1. Утворити у державному органі комісію (робочу групу) із визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі – Комісія), до основних завдань якої віднести:
1) визначення відповідності підприємства, установи і організації критеріям, зазначеним у пункті 2 Порядку та критеріїв;
2) підготовку пропозицій про:
3) підготовку пропозицій щодо критеріїв, за якими здійснюватиметься визначення підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для галузі національної економіки чи задоволення потреб територіальної громади (підпункт 4 пункту 2 Порядку та критеріїв);
4) підготовку пропозицій про підтвердження статусу критично важливого підприємства, установи і організації для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період або про позбавлення такого статусу (пункт 8 Порядку та критеріїв).
Крім цього, Комісія для виконання покладених на неї завдань:
1) здійснюватиме розгляд звернень та заяв підприємств, установ і організацій, які надійшли відповідно до пунктів 5 та 8 Порядку та критеріїв;
2) подаватиме керівництву державного органу розроблені за результатами своєї роботи рекомендації та пропозиції.
2. Затвердити рішенням (наказом, розпорядженням) державного органу Критерії, за якими здійснюється визначення підприємства, яке має важливе значення для галузі національної економіки чи задоволення потреб територіальної громади (далі – Критерії).
3. Оприлюднити Критерії та рекомендації щодо їх застосування (у разі необхідності) для врахування в роботі підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності.
4. За результатами розгляду звернень підприємств, установ і організацій, які надійшли відповідно до пунктів 5 та 8 Порядку та критеріїв, приймати відповідні рішення (пункти 6 – 8 Порядку та критеріїв).
Щодо розроблення критеріїв
Рекомендуємо розробляти Критерії з урахуванням:
Щодо підтвердження окремих показників стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами (підпункти 1 та 5 пункту 2 Порядку та критеріїв)
За інформацією ДПС (лист від 2888/7/99-00-02-07 від 09.02.2023) з метою організації виконання вимог Порядку і критеріїв в межах повноважень, покладених на податкові органи в частині підтвердження окремих показників стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами, головним управлінням ДПС в областях та місті Києві, Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків рекомендовано надавати інформацію про загальну суму нарахованих та сплачених до зведеного бюджету податків, зборів, платежів:
У разі необхідності підтвердження для платників показника "утримано" слід використовувати показник графи 4а додатку 4ДФ Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
Стосовно розрахунку середньої заробітної плати застрахованих осіб — працівників на підприємстві за останній календарний квартал (підпункт 6 пункту 2 Порядку і критеріїв)
У пункті 2 Порядку і критеріїв визначено, що розмір середньої заробітної плати застрахованих осіб-працівників на підприємстві за останній календарний квартал становить не менше розміру середньої заробітної плати у регіоні за IV квартал 2021 р. (відповідно до даних Держстату), що підтверджується довідкою, наданою підприємством.
Відповідно до пункту 4.1.2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5, середня заробітна плата на одного працівника в еквіваленті повної зайнятості, визначається діленням суми нарахованого фонду оплати праці найманих працівників (штатних та позаштатних) на їхню середню кількість в еквіваленті повної зайнятості за відповідний період.
Просимо поінформувати Мінекономіки до 01.03.2023 про встановлення Критеріїв, а також вжиті організаційні та інші заходи.
Водночас повідомляємо, що цей лист не є нормативно-правовим актом, має роз’яснювальний характер і не встановлює правових норм.
'…'
Заступник Міністра економіки України Ігор ФОМЕНКО