• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання індивідуальної податкової консультації стосовно звільнення від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 15.05.2025 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 15.05.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 15.05.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 15.05.2025 р. N 2652/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства [...] щодо надання індивідуальної податкової консультації стосовно звільнення від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Податок), та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Товариство повідомило, що є власником нежитлової нерухомості з реєстраційним номером об'єкта нерухомого майна 364838963251, розташованої за адресою: Харківська обл., [...] (далі - Об'єкт нерухомості), яка здається в оренду та в результаті ракетних та артилерійських обстрілів зазнала пошкоджень.
Відповідно до наданого до звернення Витягу з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр пошкодженого майна) від [...] за реєстровим номером об'єкта нерухомого майна в РПЗМ ОНМ-[...], визначено, що орієнтовна дата пошкодження - 01.04.2022, встановлено II категорію пошкоджень, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій (категорій відповідальності конструкцій А та Б), ступінь та характер яких свідчить про необхідність виконання робіт щодо часткового демонтажу частин об'єкта або його окремих конструкцій, підсилення об'єкта або його окремих несучих та огороджувальних конструкцій, пошкодження 41 - 80 %; відновлювальні роботи не розпочиналися.
Товариство, посилаючись на статтю 52 та підпункт 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу (далі - підпункт 69.22 Кодексу) просить надати податкову консультацію з наступних питань:
1) Який суб'єкт уповноважений приймати рішення щодо звільнення Платника від обов'язку з нарахування та сплати Податку за пошкоджені об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Бойових дій) на підставі норм підпункту 3 підпункту 69.22 Кодексу;
2) Якщо об'єкт нежитлової нерухомості було пошкоджено внаслідок бойових дій та потребують капітального ремонту та/або реконструкції, що підтверджується відповідними документами, то до якого суб'єкта, уповноваженого на прийняття рішення щодо звільнення платника податку від обов'язку з нарахування та сплати Податку за пошкоджені об'єкти житлової/нежитлової нерухомості, як такі що потребують капітального ремонту, реконструкції внаслідок Бойових дій та з яким пакетом документів має звернутися Товариство для застосування норм підпункту 3 підпункту 69.22 Кодексу;
3) Чи уповноважені сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації (далі - органи місцевого самоврядування) приймати рішення в порядку підпункт 69.22 Кодексу про встановлення ставки Податку або про звільнення від сплати Податку за нерухоме майно, що було пошкоджено внаслідок Бойових дій та потребує капітального ремонту, реконструкції.
4) Чи має право Товариство у 2025 році на застосування норм підпункту 3 підпункту 69.22 Кодексу щодо звільнення з нарахування та сплати Податку у зв'язку з тим, що Об'єкт нерухомості був пошкоджений внаслідок бойових дій та потребує капітального ремонту та/або реконструкції, а відомості про таке майно внесені до Реєстру пошкодженого майна.
Щодо питання 1, 2, 3
Відповідно до особливостей справляння Податку, передбачених абзацами чотирнадцятим, шістнадцятим, сімнадцятим підпункту 69.22 Кодексу, Податок не нараховується та не сплачується за пошкоджені об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України), зокрема, за період з 1 березня 2022 року та наступні податкові (звітні) періоди - за об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, які були пошкоджені у 2022 році внаслідок бойових дій, та дані про пошкодження яких внесені до Реєстру пошкодженого майна. Нарахування Податку по таких об'єктах нерухомого майна відновлюється починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру пошкодженого майна об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для проживання / використання за цільовим призначенням.
Абзацами дев'ятнадцять - двадцять першим підпункту 69.22 Кодексу визначено, що у частині об'єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:
1) встановлювати ставки Податку, в розмірі, меншому за розмір Податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об'єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;
2) звільняти від сплати Податку.
Оскільки норми абзаців чотирнадцятого, шістнадцятого, сімнадцятого підпункту 69.22 Кодексу є нормами прямої дії та мають імперативний характер, тобто підлягають обов'язковому застосуванню, то за пошкоджені об'єкти житлової/нежитлової нерухомості, дані про пошкодження яких внесені до Реєстру пошкодженого майна, як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації внаслідок Бойових дій у Товариства не виникає необхідності звертатися до будь-яких суб'єктів уповноважених на прийняття рішень (органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування) для отримання відповідних рішень щодо застосування зазначених норм.
Щодо питання 4
Оскільки дата формування Витягу з Реєстру пошкодженого майна - 08.12.2023 року, то Товариству необхідно у 2025 році отримати новий Витяг з реєстру пошкодженого майна.
При цьому зазначаємо, що у разі отримання нового Витягу з Реєстру пошкодженого майна, в якому буде зазначено актуальний статус відновлення об'єктів, зокрема, що роботи не розпочаті, Товариство зможе скористатися нормою підпункту 3 підпункту 69.22 Кодексу у 2025 році.
Нарахування Податку по Об'єкту нерухомості відновиться починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру пошкодженого майна Об'єкт нерухомості буде визнаний придатним для використання за цільовим призначенням.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
____________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни / втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.