• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про розгляж листа

Державна казначейська служба України | Лист від 13.07.2023 № 15-12-12/12630
Реквізити
  • Видавник: Державна казначейська служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 13.07.2023
  • Номер: 15-12-12/12630
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна казначейська служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 13.07.2023
  • Номер: 15-12-12/12630
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 13.07.2023 р. № 15-12-12/12630
Державна казначейська служба України (далі – Казначейство) розглянула Ваш інформаційний запит […] та в межах компетенції повідомляє.
Повноваження Казначейства визначені Бюджетним кодексом України та Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215 (далі – Положення № 215).
Згідно з пунктом 2 Положення № 215 Казначейство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також дорученнями Кабінету Міністрів України і Міністра фінансів.
Відповідно до встановлених повноважень казначейське обслуговування бюджетних коштів передбачає, зокрема, розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів відповідно до законодавства (пункт 4 Положення № 215).
Розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів здійснюють видатки відповідно до Розділу XI Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2012 № 1407, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.01.2013 за № 130/22662 (далі – Порядок № 1407) та відповідно до глави 10 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.09.2012 за № 1569/21881 (далі – Порядок № 938).
Пунктом 11.2 Порядку № 1407 та пунктом 10.1 Порядку № 938 встановлено, що відповідно до встановлених повноважень Казначейство здійснює контроль за наявністю відповідних бюджетних асигнувань для взяття бюджетних зобов’язань та відповідністю взятих бюджетних зобов’язань певним бюджетним асигнуванням за їх економічними характеристиками, паспорту бюджетної програми. Відповідальність за взяті з порушенням бюджетного законодавства бюджетні зобов’язання та нецільове використання бюджетних коштів несуть розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів згідно із законом.
Органи Казначейства здійснюють платежі на підставі платіжних інструкцій за дорученнями розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів у разі наявності в обліку відповідного бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання у межах залишків на рахунках для обліку відкритих асигнувань (пункт 11.3 Порядку № 1407 та пункт 10.1 Порядку № 938).
Звертаємо увагу, що під час подання документів на отримання заробітної плати та прирівняних до неї платежів разом з визначеними цим Порядком документами розпорядники бюджетних коштів (одержувачі бюджетних коштів) подають платіжні інструкції на перерахування (сплату), в тому числі на єдиний рахунок, утримань із заробітної плати працівників та нарахувань на фонд оплати праці або документи, що підтверджують їх фактичну сплату.
За правильність оформлення та достовірність інформації, зазначеної у платіжних інструкціях, відповідають розпорядники бюджетних коштів (одержувачі бюджетних коштів) (пункт 11.15 Порядку № 1407 та 10.6 Порядку № 938).
Статтею - 102-1 Кодексу законів про працю України визначено, що сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця – фізичної особи.
Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.
За категорією 2110 "Оплата праці" передбачаються видатки на оплату праці всіх працівників бюджетних установ (організацій), а також грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, осіб, які є гласними і негласними штатними працівниками, з числа осіб, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України, поліцейських, співробітників Служби судової охорони згідно з установленими посадовими окладами, ставками або розцінками, матеріальну допомогу, у тому числі видатки на премії та інші види заохочень чи винагород відповідно до законодавства (підпункт 2.1.1 пункту 2.1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 12.03.2012 № 333 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 21.06.2012 № 754), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.03.2012 за № 456/20769 (далі – Інструкція № 333).
Видатки на оплату заробітної плати за встановленими посадовими окладами (тарифними ставками) або розцінками всіх штатних працівників, у тому числі за трудовими договорами; надбавки за вислугу років; доплати за ранг, надбавки та доплати обов’язкового характеру (оплата роботи в нічний час, доплати за науковий ступінь, за знання та використання в роботі іноземної мови тощо) здійснюються за кодом 2111 "Заробітна плата" (підпункт 2.1.1.1 пункту 2.1 Інструкції № 333).
Водночас перерахування (сплата) податку на доходи фізичних осіб здійснюється за тим кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється виплата доходу фізичної особи (абзац другий пункту 1.3 Інструкції № 333), нарахування бюджетними установами (організаціями) на фонд оплати праці, а саме: сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахованого відповідно до законодавства, проводиться за кодом 2120 "Нарахування на оплату праці" (підпункт 2.1.2 пункту 2.1 Інструкції № 333).
Отже, видатки на оплату праці, а також податків і зборів, які у встановлених законодавством випадках підлягають нарахуванню/утриманню на/з сум отриманої заробітної плати, здійснюються за зазначеними кодами економічної класифікації видатків бюджету.
Відповідно до пункту 2.6 Інструкції № 333 видатки, які не пов’язані з придбанням товарів та послуг установами, здійснюються кодом 2800 "Інші поточні видатки".
Перелік таких видатків визначений зазначеним пунктом.
З огляду на зазначене, видатки на оплату доходу / оплати праці за сумісництвом кодом 2800 "Інші поточні видатки" не передбачені.
Крім того, повідомляємо, що питання щодо здійснення нарахування та утримання податків і зборів (в кількісній % величині), які нараховуються та утримуються з доходів / оплати праці за сумісництвом, а також визначення, в яких підтвердних документах такі нараховування та утримання відображаються, перебуває поза межами компетенції Казначейства.
З повагою
В. о. Голови
Володимир ДУДА