• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання індивідуальної податкової консультації

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 14.05.2025 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 14.05.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 14.05.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 14.05.2025 р. N 2626/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю [...] (далі - Товариство) від N (вх. ДПС N від) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.
Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання (в контексті звернення):
В яких випадках фіскальні чеки, які створюються реєстраторами розрахункових операцій, можуть не містити карткові реквізити (рядки 12 - 17) та чи зобов'язане Товариство поєднувати або з'єднувати платіжні термінали з РРО в обов'язковому порядку?
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені в Законі України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) та нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.
Дія Закону N 265 поширюється на усіх суб'єктів господарювання (далі - СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено в розділі II Закону N 265.
Зокрема, у статті 3 Закону N 265 встановлено обов'язок СГ проводити розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО/ПРРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.
Форми та зміст розрахункових документів визначені у Положенні про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 N 13 (далі - Положення N 13) у вигляді уніфікованих таблиць, що містять окремі визначені поля, а зміст розрахункового документа передає інформацію, що повинна зазначатись платниками податків у встановлених формою вигляді і полі - які є окремими реквізитами розрахункового документа.
Відповідно до визначень, наведених у пункті 2 розділу I Положенні N 13:
платіжний термінал, з'єднаний з РРО/ПРРО, - це сукупність платіжного терміналу та з'єднаного з ним РРО/ПРРО за допомогою будь-яких проводових або безпроводових засобів зв'язку, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;
платіжний термінал, поєднаний з РРО/ПРРО, - це сукупність платіжного терміналу та поєднаного з ним в одному корпусі або в одному застосунку РРО/ПРРО, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;
Обов'язкові реквізити, що має містити фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою N ФКЧ-1, визначені пунктом 2 розділу II Положення N 13.
У відповідності до пункту 4 розділу II Положення N 13 рядки 12 - 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з'єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО.
Таким чином, пункт 4 розділу II Положення N 13 містить єдину умову, а саме необхідність заповнення рядків 12 - 17 фіскального чека у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної карти) платіжного терміналу, з'єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО та не встановлює будь яких додаткових вимог.
При цьому законодавством не встановлено обов'язку з'єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО/ПРРО під час його застосування, при проведені розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток), а визначається лише обов'язковість надання торгівцями можливості споживачу здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно.
Звертаємо увагу, що Товариство зобов'язане забезпечити споживача можливостю здійснення безготівкових розрахунків за продані ним товари (надані послуги), незалежно від чисельності населення у населеному пункту, де проводиться його господарська діяльність.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.