• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо питання впровадження податку на додану вартість на лікарські засоби

Міністерство охорони здоровя України  | Лист від 13.08.2013 № 18.4876/11-04/24897
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Лист
  • Дата: 13.08.2013
  • Номер: 18.4876/11-04/24897
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Лист
  • Дата: 13.08.2013
  • Номер: 18.4876/11-04/24897
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
ЛИСТ
13.08.2013 № 18.4876/11-04/24897
Громадській раді при МОЗ України
Міністерство охорони здоров'я України розглянуло листи громадської ради при МОЗ України від 17.07.2013 р. за №№ 07-06 та 07-07 щодо питання впровадження податку на додану вартість на лікарські засоби та повідомляє наступне.
Питання стосовно скасування пільги щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення на доручення Уряду опрацьовувалося МОЗ України разом з іншими центральними органами виконавчої влади протягом 2012 - 2013 років.
З метою визначення оптимальної ставки податку, яка дасть змогу забезпечити конкурентоспроможність виробів медичного призначення вітчизняного виробництва, компенсування вартості вхідного податку, а також не допустити стрімкого підвищення цін на них, МОЗ України листами від 25 квітня 2012 р. звернулося до Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України з проханням провести розрахунок такої ставки.
Державною податковою службою України було повідомлено, що запровадження пільгового режиму оподаткування операцій з постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення протягом тривалого часу зумовило значні втрати бюджету, не привело до здешевлення лікарських засобів та виробів медичного призначення, а торгова націнка на зазначені товари в окремих випадках сягає сотень відсотків.
Втрати бюджету від застосування платниками податку на додану вартість пільгового режиму оподаткування операцій з поставки лікарських засобів та виробів медичного призначення становили у 2010 р. 3,1 млрд. грн., у 2011 р. - 3,4 млрд. грн.
Протягом 2011 р. платниками податку на додану вартість, які є виробниками лікарських засобів та виробів медичного призначення і скористались зазначеним пільговим режимом оподаткування, задекларовано пільгових операцій з поставки лікарських засобів та виробів медичного призначення на суму 9,2 млрд. грн. Обсяг придбання товарів/послуг такими платниками для здійснення операцій, які звільняються від оподаткування, становить 5,3 млрд. грн., у тому числі 1,4 млн. грн. - у платників податку на додану вартість, при цьому одночасно сплачено 0,28 млрд. грн. податку на додану вартість, які віднесено до складу валових витрат. Операції із ввезення товарів на митну територію України без сплати податку на додану вартість становлять 1,6 млрд. грн., а придбання на території України без податку на додану вартість - 2,2 млрд. грн. Сумарний обсяг придбання без податку на додану вартість становить 3,9 млрд. грн.
При запровадженні пониженої ставки податку на додану вартість 7 % до операцій з поставки лікарських засобів та виробів медичного призначення податковий кредит платників податку на додану вартість, що здійснюють такі операції, буде формуватися із сум податку на додану вартість, обрахованих за двома ставками податку 7 і 20 відсотків та у виробників такої продукції становитиме 552 млн. грн. (1,4 млрд. грн. 20 % + 3,9 млрд. грн.· 7 %). При цьому податкові зобов'язання становитимуть 644 млн. грн. (обсяг реалізації 9,2 млрд. грн. 7 %).
Таким чином, сума податку на додану вартість, яка буде сплачена до бюджету виробниками лікарських засобів та виробів медичного призначення, за результатами здійснення операцій з реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення становитиме 92 млн. грн. (податкові зобов'язання - 644 млн. грн.; податковий кредит - 552 млн. грн.) і не приведе ні до виникнення у таких платників від'ємного значення податку на додану вартість, ні до надмірного податкового навантаження.
Крім того, запровадження до операцій з поставки лікарських засобів та виробів медичного призначення пониженої ставки податку на додану вартість на рівні 7 % дасть можливість виробникам лікарських засобів та виробів медичного призначення компенсувати вартість вхідного податку та не збільшувати за рахунок нього валові витрати при обрахунку податку на прибуток підприємства, що створить рівні економічні умови з імпортерами.
2 липня 2013 року у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення вартості лікарських засобів для населення" (реєстраційний № 2475а), який внесено народними депутатами України Бахтеєвою Т.Д. та Хомутинніком В.Ю. та який МОЗ України в цілому підтримує.
Проектом закону передбачено запровадження оподаткування податком на додану вартість за зниженою ставкою 7 % операцій з постачання на митній території України та операції із ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів та виробів медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також операцій з постачання на митній території України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні, що виготовляються аптечними закладами за рецептами лікарів та замовленнями лікувально-профілактичних закладів з дозволених до застосування діючих та допоміжних речовин.
Разом з цим зазначаємо, що прийняття проекту на першому етапі може призвести до незначного підвищення цін на лікарські засоби.
Також вважаємо за доцільне спрямовувати надходження до бюджету, які забезпечить прийняття проекту, на потреби охорони здоров'я.
Заступник Міністра -
керівник апарату

Р.М. Богачев