• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про розгляд звернення

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 02.05.2025 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 02.05.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 02.05.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 02.05.2025 р. N 2438/ІПК/99-00-04-02-03 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.
Як зазначено у зверненні, Товариством __.06.2024 було подано декларацію з податку на додану вартість (далі - декларація) за травень 2024 року з наявністю суми від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Реєстрацію платника податку на додану вартість (далі - ПДВ) анульовано за рішенням контролюючого органу __.06.2024. Остання декларація подана Товариством за червень 2024 року з декларуванням рядка 21.
__ березня 2025 року контролюючим органом за рішенням суду внесено запис про реєстрацію Товариства платником ПДВ із датою реєстрації __.__.2023 з індивідуальним податковим номером ________________.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
1. Чи потрібно надавати податкову звітність з ПДВ у період стану анулювання, якщо декларація має в показниках рядок 21?
2. У разі подання декларацій за період анулювання чи застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну подачу декларації?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами п. 1.1 ст. 1 Кодексу.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, інформації, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 Кодексу.
Щодо подання податкової звітності з ПДВ.
Порядок подання податкової звітності з ПДВ до контролюючого органу визначено ст. 49 Кодексу та регламентовано Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 N 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за N 159/28289 (далі - Порядок N 21).
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Кодексу платник податків зобов'язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Водночас, абзацом другим п. 40.1 ст. 40 Кодексу передбачено, що у разі якщо іншими розділами Кодексу або законами з питань митної справи визначається спеціальний порядок адміністрування окремих податків, зборів, платежів, використовуються правила, визначені в іншому розділі або законі з питань митної справи.
Відповідно до п. 200.4 ст. 200 Кодексу при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 ст. 200 Кодексу така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п. 9 розд. III Порядку N 21 визначено, що декларація подається платником за звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до Кодексу.
У розд. III декларації "Розрахунки за звітний період" здійснюється обрахунок різниці між сумою податкових зобов'язань за звітний (податковий) період (рядок 9 декларації) та податкового кредиту (рядок 17 декларації) (п. п. 1, 2 п. 5 розд. V Порядку N 21). При цьому до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду включається від'ємне значення попереднього звітного періоду (рядок 16.1 декларації, у який згідно з пп. 5 п. 4 розд. V Порядку N 21 переноситься значення рядка 21 декларації за попередній звітний (податковий) період).
Відповідно до абзацу третього п. 5.10 Положення про реєстрацію платників ПДВ, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 14.11.2014 N 1130 (далі - Положення N 1130), підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей, зокрема: якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється (п. 5.10. Положення N 1130).
При цьому слід зазначити, що положення Кодексу не містять такого визначення терміну як "період стану анулювання".
На виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від __.__.2024 у справі N ________, яким зокрема, визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від __.__.2024 N ____ про анулювання реєстрації платника ПДВ, до Реєстру платників ПДВ 11 березня 2025 року внесено запис про реєстрацію Товариства платником ПДВ із датою реєстрації _.05.2023 та індивідуальним податковим номером _____________.
Щодо відповідальності за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності.
Відповідно до п. 47.1 ст. 47 Кодексу відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, зокрема, юридичні особи, резиденти або нерезиденти України, які відповідно до Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи.
Відповідно до п. 109.2 ст. 109 Кодексу порушення податкового законодавства та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену Кодексу та іншими законами України.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п. 120.1 ст. 120 Кодексу, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 грн, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Щодо питання 1
Починаючи з наступного дня після дати виключення Товариства з Реєстру платників ПДВ, зазначеної контролюючим органом у рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ і до дати відновлення у Реєстрі платників ПДВ у Товариства відсутній обов'язок щодо подання декларації.
Щодо питання 2
Товариство не може бути притягнуто до фінансової відповідальності за несвоєчасне подання декларації за період з дати анулювання реєстрації платника ПДВ по дату відновлення реєстрації у Реєстрі платників ПДВ. Відповідно штрафні санкції за несвоєчасне подання декларацій не застосовуються.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II Кодексу).