• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо застосування норм Кодексу

Державна фіскальна служба України | Індивідуальна податкова консультація від 29.05.2019 № 2434/6/99-99-12-01-02-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 29.05.2019
  • Номер: 2434/6/99-99-12-01-02-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 29.05.2019
  • Номер: 2434/6/99-99-12-01-02-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
29.05.2019 N 2434/6/99-99-12-01-02-15/ІПК
Державна фіскальна служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства щодо застосування норм Кодексу та в межах компетенції повідомляє таке.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація надається з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Законом України від 23.11.2018 р. N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" (далі - Закон N 2628) внесені зміни до Кодексу.
У запиті Товариство поінформувало, що здійснює виробництво горілки та оцту спиртового з харчової сировини і використовує у своїй діяльності спирт етиловий та використовує автоцистерну для придбання і транспортування пального що використовується виключно для внутрішнього споживання а також автоцистерну для транспортування спирту етилового з акцизного складу виробника спирту до спиртосховища Товариства.
З урахуванням викладеного, Товариство звертається з проханням надати інформацію:
1. Чи необхідно та у який спосіб Товариству слід зареєструвати акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації спирту етилового?
2. Чи функціонує з 01 травня 2019 року система електронного адміністрування реалізації спирту етилового?
3. Чи вважатиметься транспортний засіб Товариства акцизним складом пересувним у разі транспортування спирту етилового з акцизного складу виробника спирту до спиртосховища Товариства, або пального виключно для потреб власного споживання а також чи вважатиметься у такому разі Товариство розпорядником акцизного складу пересувного?
4. Чи зобов'язано Товариство обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками спирту етилового, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового?
5. Чи буде дільниця з виробництва оцту Товариства акцизним складом?
Щодо питань 1, 2, 4
З 01.07.2019 р. набудуть чинності зміни в Кодексі, внесені Законом N 2628, відповідно до яких:
Акцизний склад - це зокрема, спеціально обладнані приміщення на обмеженій території, розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів (підпункт 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Розпорядником акцизного складу є, зокрема, суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку (підпункт 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Вимоги щодо обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками визначені підпунктом 230.1.1 пункту 230.1 статті 230 Кодексу, згідно з яким акцизні склади, на території яких виробляється спирт етиловий, повинні бути обладнані на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, що призначені для безперервного вимірювання, запам'ятовування, фіксування та відображення в електронному вигляді даних про обсяг отримання або відпуску спирту етилового в декалітрах 100-відсоткового спирту, приведених до температури 20° С, та обсяг вмісту денатуруючих добавок (далі - витратомір-лічильник спирту етилового), зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
б) усі акцизні склади - у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Таким чином, для Товариства, як розпорядника акцизного складу, що не здійснює виробництво спирту етилового, а провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації горілки та лікеро-горілчаних виробів, Законом N 2628 не передбачено обов'язкової вимоги щодо обладнання на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, реєстрації акцизних складів в системі електронного адміністрування реалізації спирту етилового.
Щодо питання 3
Згідно з підпунктом 14.1.6-1пункту 14.1 статті 14 Кодексу, у редакції що набуде чинності з 01.07.2019 р., акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" п. 2 частини другої ст. 91 Митного кодексу України);
б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статті 229 Кодексу.
Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Крім того, підпунктом 14.1.224-1пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що розпорядник акцизного складу пересувного це суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:
реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;
ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Відповідно до вимог підпункту 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Кодексу транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України. Такі заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Такі заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, забороняється.
Таким чином, транспортний засіб, що використовується Товариством для переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується, та у разі зберігання в ньому пального або спирту етилового набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду такого використання.
При цьому, розпорядником акцизного складу пересувного є суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового.
Щодо питання 5
Згідно з підпунктом "е" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 Кодексу, у редакції що набуде чинності з 01.07.2019 р., у разі використання Товариством спирту етилового неденатурованого для виробництва оцту з харчової сировини акцизний податок справляється за ставкою 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту.
При цьому, підпунктом 229.1.8 пункту 229.1 статті 229 Кодексу визначено, що суб'єкти господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції, визначеної у підпунктах "д" - "ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 цієї статті, зобов'язані:
а) обладнати кожне місце отримання спирту етилового витратомірами-лічильниками обсягу виробленого спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
б) обладнати кожне місце відпуску продукції, для виробництва якої використовується отриманий спирт етиловий, витратомірами-лічильниками обсягу виробленої продукції, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
в) щоденно формувати та подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, дані про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг продукції, виробленої з його використанням.
При цьому, спеціально обладнані приміщення на обмеженій території Товариства, що використовуються суб'єктом господарювання виключно для виробництва оцту з харчової сировини не підпадають під визначення акцизного складу згідно з підпунктом 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.