Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 01.05.2025 № ІПК
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 01.05.2025 р. N 2392/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства стосовно змішування пального, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Товариство зазначає, що здійснює свою діяльність у сфері роздрібної торгівлі пальним з автозаправної станції та у сфері оптової торгівлі пальним без місця торгівлі. Товариство не має відповідних виробничих потужностей (резервуарів об'ємом не менше 1500 кубічних метрів) та ліцензій на право виробництва пального або оптової торгівлі пальним з місцем торгівлі, натомість має ліцензію на право оптової торгівлі за відсутності місця торгівлі.
Товариство повідомляє, що Законом України від 04.06.2024 N 3769-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо обов'язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту" було внесено зміни до Закону України від 14 січня 2000 року N 1391-XIV "Про альтернативні види палива" (далі - Закон N 1391).
Товариство запитує, чи існує необхідність отримання ліцензії на право виробництва пального для можливості додання до придбаного пального рідкого біопалива (біокомпонентів) для виконання вимог Закону N 1391?
Якщо такої необхідності немає, чи можливо здійснювати додавання необхідного вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) у всі обсяги бензинів автомобільних шляхом доручення здійснення такого додавання згідно укладеного договору надання послуг з суб'єктом господарювання, що відповідає вказаним вимогам з наявності необхідних резервуарів, з яким у підприємства укладений договір на зберігання пального?
Щодо зазначеного питання
Відповідно до пункту 14.1 статті 14 Кодексу:
виробництво підакцизних товарів (продукції) - технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів (підпункт 14.1.28-1 пункт 14.1 стаття 14 Кодексу);
паливо моторне сумішеве - види палива, отримані в результаті змішування палива, одержаного з нафтової сировини, з біоетанолом та добавками на основі біоетанолу, біодизелю або іншими біокомпонентами, вміст яких відповідає вимогам нормативних документів на паливо моторне сумішеве (підпункт 14.1.141 пункту 14.1 статті 14 Кодексу);
пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу (підпункт 14.1.141-1 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Згідно з частиною другою статті 1 Закону України від 18 червня 2024 року N 3817-IX "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон N 3817) термін "пальне" вживається в цьому Законі у значеннях, наведених у Кодексі.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону N 3817 виробництво пального - діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу, інших видів сировини, у тому числі невикопної біологічно відновлюваної сировини органічного походження (біомаси), в результаті якої отримується пальне та інші продукти переробки, а також діяльність із змішування пального (крім скрапленого газу) і добавок (присадок) в обсязі понад 1 відсоток загального об'єму пального.
Згідно з частиною третьою статті 26 Закону N 3817 не вважається виробництвом пального змішування пального, яке класифікується за різними кодами згідно з УКТЗЕД, у результаті якого отримується пальне, що відноситься до одного з кодів УКТЗЕД пального, що змішувалося, змішування скрапленого газу, визначеного у підпункті 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Кодексу, а також змішування пального (крім скрапленого газу) і добавок (присадок) до пального в обсязі до 1 відсотка включно.
Відповідно до статті 1 Закону N 1391 під нормативно визначеною обов'язковою часткою вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах бензинів автомобільних розуміється вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, що відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, крім бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів, що становить з 1 травня 2025 року не менш як 5 відсотків об'ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток.
Отже, додавання нормативно визначеної обов'язкової частки біоетанолу до бензинів автомобільних у розмірі понад 1 відсоток загального об'єму пального є виробництвом підакцизного товару у розумінні підпункту 14.1.28-1 пункту 14.1 статті 14 Кодексу та виробництвом пального у розумінні пункту 14 частини першої статті 1 Закону N 3817, відповідно Товариство зобов'язане отримати ліцензію на таке виробництво пального.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 глави 3 розділу II Кодексу).
____________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни / втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.