• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання податкової консультації стосовно застосування з 01 липня 2019 року норм податкового законодавства

Державна фіскальна служба України | Індивідуальна податкова консультація від 20.05.2019 № 2259/6/99-99-12-01-04-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 20.05.2019
  • Номер: 2259/6/99-99-12-01-04-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 20.05.2019
  • Номер: 2259/6/99-99-12-01-04-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
20.05.2019 N 2259/6/99-99-12-01-04-15/ІПК
Державна фіскальна служба України розглянула звернення ПАТ (далі - Підприємство) щодо надання податкової консультації стосовно застосування з 01 липня 2019 року норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє наступне.
У зверненні Підприємство зазначає, що має відокремлені структурні підрозділи, які не є юридичними особами, мають свої склади, цеха та інше, де може зберігатись пальне, що використовується для власного споживання.
Відповідно пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс) платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.
Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Разом з цим відповідно до абзацу десятого цього ж підпункту не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.
Відповідно до пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу - це, зокрема суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Відповідно до абзацу третього пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу під акцизним складом розуміються, зокрема приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
При цьому відповідно до абзацу шостого цього ж підпункту не є акцизним складом, зокрема, приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Отже, у разі якщо, операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального відбуваються з центрального складу Підприємства (у разі, якщо він буде акцизним складом) до складів відокремлених підрозділів (у разі, якщо вони будуть акцизними складами), то такі операції з 01 липня 2019 року належать до операцій з реалізації пального в розумінні пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, а Підприємство буде платником акцизного податку відповідно пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу.
Так в абзацу сімнадцятого п. 231.3 ст. 231 Кодексу зазначено, що особа, яка реалізує пальне, зобов'язана скласти акцизну накладну в одному примірнику у разі реалізації пального:
а) з акцизного складу:
для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого/зіпсованого/знищеного пального або спирту етилового;
будь-яким іншим особам - не платникам податку;
б) з акцизного складу пересувного:
для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого/зіпсованого/знищеного пального або спирту етилового;
будь-яким іншим особам - не платникам податку.
Особа, яка склала акцизну накладну в одному примірнику, зобов'язана зареєструвати таку акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Також, особа, яка реалізує пальне, зобов'язана скласти акцизну накладну в двох примірниках у разі реалізації пального:
а) з акцизного складу до іншого акцизного складу, в тому числі з використанням акцизного складу пересувного, у разі якщо до реалізації пального такий інший акцизний склад уже відомий;
б) з акцизного складу до акцизного складу пересувного;
в) з акцизного складу пересувного до іншого акцизного складу пересувного;
г) з акцизного складу пересувного до акцизного складу.
Відповідно до абзацу двадцять другого того ж пункту, особа, яка склала акцизну накладну в двох примірниках, зобов'язана зареєструвати перший примірник такої акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладний, а другий примірник такої акцизної накладної в день її складання надіслати розпоряднику акцизного складу - отримувачу пального.
Таким чином, при здійснені вищезазначених операцій на склади відокремлених підрозділів (у разі, якщо вони будуть акцизними складами) складатимуться відповідні акцизні накладні, та реєструватимуться в Єдиному реєстрі акцизних накладних за правилами передбаченими п. 231.6 ст. 231 Кодексу.
Відповідно до підрозділу 5 розділу XX Кодексу (абзац другий п. 22) суб'єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 01 липня 2019 року, зобов'язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01 липня 2019 року.
Згідно з п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Також, зазначаємо, що для суб'єктів господарювання, які здійснюють реалізацію пального об'єктом оподаткування згідно з пп. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 є реалізація будь-яких обсягів пального понад обсяги, що:
реалізації з акцизного складу / акцизного складу пересувного будь-яких обсягів пального або спирту етилового понад обсяги, що:
отримані з інших акцизних складів / акцизних складів пересувних, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;
вироблені в Україні, реалізація яких є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 цього пункту, або не підлягає оподаткуванню, або звільняється від оподаткування, або оподатковується на умовах, встановлених статтею 229 Кодексу, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Тобто у разі реалізації пального в обсягах, які не перевищують обсяги їх отримання, об'єкт оподаткування не виникатиме.