Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 22.04.2025 № ІПК
Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
Від 22.04.2025 2212/ІПК/99-00-04-01-03 ІПК
Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – Рентна плата), керуючись ст. 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Товариство поінформувало, що на підставі спеціального дозволу на користування надрами від 11.01.1997 (далі – Дозвіл) набуло права на добування з ділянки Підлісецького родовища Кременецького району Тернопільській області (далі – Родовище) обсягів крейди, балансові запаси якої відповідно до Протоколу засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин від 02.03.2017 (далі – Протокол) віднесено до загальнодержавного значення.
Види, отриманої з видобутих Товариством обсягів крейди, товарної продукції, що класифікуються за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2509 00 00 00, у подальшому реалізуються споживачам, які використовують таку товарну продукцію у якості сировини для виготовлення сухих будівельних сумішей на основі гіпсу та гіпсових сумішей; гумових та скляних виробів; ветеринарних препаратів, комбікорму для тварин; підвищення рН в ґрунтах з підвищеною кислотністю.
При цьому відповідно до Переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827 (далі – Переліки), крейда класифікується як корисна копалина:
загальнодержавного значення – у разі її використання у якості сировини хімічної або цементної,
місцевого значення – у разі її використання у якості сировини для будівельного вапна та гіпсу.
Товариство, з урахуванням викладеного, просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання визначення бюджету, до якого Товариство має сплачувати Рентну плату, за видобуті ним обсяги крейди з Родовища.
За даними Протоколу Родовище віднесено до загальнодержавного значення.
При цьому у Дозволі зазначено, що крейда, що добувається Товариством, придатна, зокрема, для використання в скляній, керамічній та інших галузях промисловості; виробництва борошна; вапнування кислих ґрунтів, що дозволяє класифікувати таку крейду за кодом 1.3.04.08 групи "Сировина хімічна" (код 1.3.04.00) розділу Корисні копалини загальнодержавного значення згідно з Кодифікатором корисних копалин (додаток 13 до Податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17 серпня 2015 року № 719, затвердженої у Міністерстві юстиції України 03 вересня 2015 року за № 1051/27496 (далі – Кодифікатор)), а Рентна плата за її видобування розподіляється Державною казначейською службою України між державним та місцевим бюджетами у розмірах, визначених Бюджетним кодексом України.
При цьому придатність крейди, що видобувається Товариством, для використання в будівництві для ремонту будівель і споруд та для виробництва вапна не спростовує факту віднесення запасів крейди Родовища до корисних копалин загальнодержавного значення та не є достатньою підставою для її класифікації за кодом 2.0.02.03 групи Сировина для будівельного вапна та гіпсу (код 2.0.02.00) розділу Корисні копалини місцевого значення, згідно з Кодифікатором, і зарахування Рентної плати до місцевого бюджету.
Водночас питання щодо класифікації крейди, що видобувається Товариством, як корисної копалини відповідно до Переліків, до корисних копалин загальнодержавного або місцевого значення належить до компетенції Державної служби геології та надр України, основним завданням якої, зокрема визначено ведення державного обліку родовищ, запасів і проявів корисних копалин, а також державного балансу запасів корисних копалин (п. 3 п. 4 Положення про Державну служба геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1174), а її висновок може бути підставою для перегляду змісту цієї індивідуальної податкової консультації.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).