МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.12.2022 № 2204
Про утворення Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я
Відповідно до підпунктів 1, 3 пункту 6 та абзацу четвертого пункту 14 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90), Концепції розвитку електронної охорони здоров'я, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020 року № 1671-р, Примірного положення про утворення та діяльність консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів при Міністерстві охорони здоров'я України, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 01 лютого 2022 року № 202, та з метою розвитку і удосконалення системи управління електронною охороною здоров'я НАКАЗУЮ:
1. Утворити Офіс координації розвитку електронної охорони здоров'я, Проектний та Архітектурний комітети Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я.
2. Затвердити такі, що додаються:
1) Положення про Офіс координації розвитку електронної охорони здоров'я;
2) Персональний склад Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я;
3) Персональний склад Проектного комітету Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я;
4) Персональний склад Архітектурного комітету Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я.
3. Голові Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я забезпечувати діяльність Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр | В. Ляшко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
06 грудня 2022 року № 2204
ПОЛОЖЕННЯ
про Офіс координації розвитку електронної охорони здоров'я
1. Офіс координації розвитку електронної охорони здоров'я (далі - Офіс) є дорадчим органом МОЗ, що утворюється з метою удосконалення системи і механізмів управління електронною охороною здоров'я, аналізу сучасного стану справ, проблемних питань та шляхів їх розв'язання, а також визначення основних напрямів розвитку електронної охорони здоров'я.
2. Офіс у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства здоров'я України та цим Положенням.
3. Основними завданнями Офісу є:
1) здійснення аналізу поточного стану розвитку електронної охорони здоров'я;
2) визначення шляхів вирішення проблемних питань, що виникають під час розвитку електронної охорони здоров'я;
3) підготовка пропозицій до стратегічних документів, проєктів нормативно-правових актів у сфері електронної охорони здоров'я;
4) підготовка рекомендацій та пропозицій щодо організаційних, технічних та інших рішень, а також залучення ресурсів для розвитку електронної охорони здоров'я;
5) схвалення щорічної дорожньої карти проєктів електронної охорони здоров'я (далі - дорожня карта проєктів eHealth), яка є портфелем проєктів та їх описів, що відображають загальний план розвитку з позначенням основних етапів, ключових цілей, відповідальних інституцій і термінів реалізації, а також заслуховування звітів про реалізацію дорожньої карти проєктів eHealth;
6) сприяння забезпеченню узгоджених дій органів державної влади та органів місцевого самоврядування, міжнародних, громадських та інших організацій, підприємств, установ та організацій, в тому числі надавачів медичних послуг, щодо визначення та впровадження пріоритетів розвитку електронної охорони здоров'я;
7) забезпечення міжвідомчої та міжсекторальної взаємодії та організації діяльності членів персонального складу Офісу та інших фахівців, залучених до виконання завдань Офісу;
8) розгляд інших питань, пов'язаних з розвитком електронної охорони здоров'я.
4. У складі Офісу утворюються Проектний та Архітектурний комітети.
5. Основними завданнями Проектного комітету є:
1) розроблення та удосконалення регламенту формування дорожньої карти проєктів eHealth;
2) збір, аналіз, підготовка пропозицій до дорожньої карти проєктів eHealth, подання їх на погодження голові комітету, підтримання актуальності дорожньої карти проєктів eHealth та підготовка звітів про її реалізацію для представлення Офісу;
3) координація роботи проєктних команд, що реалізують міжвідомчі проєкти у сфері охорони здоров'я в рамках дорожньої карти проєктів eHealth;
4) розроблення та впровадження процесів життєвого циклу проєктів електронної охорони здоров'я та їх складових;
5) інші функції відповідно до компетенції Проектного комітету.
6. Основними завданнями Архітектурного комітету є:
1) планування технічної архітектури електронної системи охорони здоров'я та інформаційно-комунікаційних систем сфери охорони здоров'я з метою оптимального і ефективного використання наявних ресурсів;
2) підготовка пропозицій щодо визначення загальних технічних вимог, яким повинні відповідати усі реєстри та інформаційно-комунікаційні системи сфери охорони здоров'я;
3) участь у проведенні аналізу проєктів дорожньої карти проєктів eHealth щодо стану дотримання технічних вимог під час створення, модифікації та експлуатації технічних і програмних засобів, у тому числі щодо захисту персональних даних та захисту інформації;
4) аналіз та розроблення пропозицій до проєктів технічних завдань на створення та модифікацію реєстрів та інформаційно-комунікаційних систем сфери охорони здоров'я;
5) інші функції відповідно до компетенції Архітектурного комітету.
7. Офіс має право:
1) взаємодіяти в установленому законодавством порядку з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, проєктами та програмами міжнародної технічної допомоги (їх представниками та виконавцями) у процесі виконання покладених на нього завдань, отримувати від них в установленому законодавством порядку інформацію;
2) запрошувати на засідання Офісу фахівців із питань, що розглядаються, зокрема, працівників МОЗ, представників інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, міжнародних, громадських та інших організацій, підприємств, установ та організацій, а також експертів, у тому числі міжнародних, та науковців (за згодою);
3) співпрацювати з міжнародними та національними недержавними організаціями та об'єднаннями громадян в межах виконання покладених на нього завдань.
8. До складу Офісу входять голова, заступник голови, секретар та члени Офісу, а також голови Проектного та Архітектурного комітетів.
9. Персональний склад Офісу затверджується наказом МОЗ.
10. Регламент роботи Проектного та Архітектурного комітетів затверджуються головами цих комітетів.
11. Фахівці, залучені до роботи Офісу, Проектного та Архітектурного комітетів, здійснюють свою діяльність на громадських засадах.
12. Для надання фахових консультацій, пропозицій та експертних висновків до участі в роботі Офісу без права голосу можуть бути залучені працівники МОЗ, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських та інших організацій, підприємств, установ та організацій, а також експерти, у тому числі міжнародні, та науковці (за згодою).
13. Організаційною формою роботи Офісу є засідання, які проводяться за потреби, але не рідше двох разів на рік.
У разі необхідності засідання Офісу, Проектного та Архітектурного комітетів можуть проводитись дистанційно в режимі відеоконференції.
У засіданні можуть брати участь працівники МОЗ та інші фахівці, присутність яких необхідна для організаційно-технічного забезпечення проведення засідання.
14. Засідання Офісу проводить голова Офісу, а за його відсутності - заступник голови.
У разі відсутності одночасно голови та його заступника засідання Офісу не проводиться.
15. Інформація про дату, час, місце та формат проведення засідання Офісу, Проектного та Архітектурного комітетів, матеріали та, за необхідності, посилання на відеоконференцію, доводиться секретарем до відома членів персонального складу Офісу, Проектного та Архітектурного комітетів не пізніше як за два дні до засідання.
16. Секретар Офісу забезпечує підготовку документів до засідання Офісу, дотримання строків їх розгляду, ведення та оформлення протоколів засідання, підготовку проєктів рішень Офісу, Проектного та Архітектурного комітетів.
17. Рішення Офісу оформлюються протоколом та мають рекомендаційний характер, а також можуть бути реалізовані шляхом прийняття Кабінетом Міністрів України нормативно-правового акта, проєкт якого вносить МОЗ відповідно до своїх повноважень або шляхом видання наказу МОЗ.
18. Рішення Офісу, Проектного та Архітектурного комітетів приймається з кожного питання порядку денного шляхом відкритого голосування.
Рішення Проектного та Архітектурного комітетів приймається членами Проектного та Архітектурного комітетів, подається для розгляду на засіданні Офісу та оформлюється протоколом.
Рішення Офісу, Проектного та Архітектурного комітетів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більш як половина персонального складу Офісу, присутніх на засіданні.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні Офісу.
19. Голова Офісу:
1) організовує діяльність Офісу;
2) формує порядок денний та головує на засіданнях Офісу;
3) взаємодіє в установленому порядку з центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління МОЗ, міжнародними, громадськими та іншими організаціями з питань виконання покладених на Офіс завдань;
4) забезпечує збір, узагальнення та подання на розгляд керівництву держави, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших інституцій рекомендацій, пропозицій, аналітичних довідок щодо удосконалення нормативно-правових актів в сфері електронної охорони здоров'я та розвитку електронної охорони здоров'я за результатами діяльності Офісу;
5) визначає особу з числа членів Офісу для виконання обов'язків секретаря Офісу (у разі його відсутності);
6) координує та спрямовує роботу залучених фахівців (за згодою).
20. Контроль за дотриманням строків та реалізацією поставлених завдань у рамках діяльності Офісу здійснює голова Офісу.
21. Члени Офісу:
1) беруть участь в обговоренні питань, які розглядаються на засіданні Офісу;
2) виносять питання на розгляд Офісу, подають свої пропозиції та голосують з питань, які розглядаються на засіданні Офісу;
3) опрацьовують матеріали, подані на розгляд Офісу;
4) одержують в установленому порядку від міністерств та інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на Офіс завдань;
5) можуть висловлювати свою окрему думку з приводу рішення, прийнятого Офісом, з включенням її до протоколу засідання;
6) можуть оприлюднювати інформацію про свою роботу в складі Офісу лише після офіційного оприлюднення результатів роботи Офісу;
7) проводять аналітичні та фахові дослідження документів, статистичних даних та інших матеріалів, що розглядаються на засіданні Офісу;
8) дотримуються вимог законодавства України, правил ділової етики та вимог цього Положення.
22. У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у членів Офісу або залучених осіб та неможливості через це брати участь у роботі Офісу, вони зобов'язані письмово повідомити про це голову Офісу.
Члени Офісу та залучені особи, в яких виник конфлікт інтересів, не беруть участі в опрацюванні, обговоренні та прийнятті рішень з питань, щодо яких у них існує конфлікт інтересів.
Про конфлікт інтересів членів Офісу або залучених осіб може заявити будь-який учасник засідання. Заява про конфлікт інтересів членів Офісу або залучених осіб заноситься до протоколу засідання Офісу.
У разі неподання інформації щодо існування конфлікту інтересів, якщо про нього стає відомо після прийняття рішення Офісом, таке рішення підлягає перегляду.
23. Організаційне, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Офісу здійснює МОЗ.
Заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації | М. Карчевич |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
06 грудня 2022 року № 2204
ПЕРСОНАЛЬНИЙ СКЛАД
Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я
Заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації | М. Карчевич |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
06 грудня 2022 року № 2204
ПЕРСОНАЛЬНИЙ СКЛАД
Проектного комітету Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я
Заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації | М. Карчевич |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
06 грудня 2022 року № 2204
ПЕРСОНАЛЬНИЙ СКЛАД
Архітектурного комітету Офісу координації розвитку електронної охорони здоров'я
Заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації | М. Карчевич |
( Текст взято з сайту МОЗ України http://www.moz.gov.ua )