• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку проведення юридичною службою Міністерства економічного розвитку і торгівлі України перевірок стану правової роботи

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Наказ, Порядок від 08.12.2016 № 2040
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 08.12.2016
  • Номер: 2040
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 08.12.2016
  • Номер: 2040
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.12.2016 № 2040
Про затвердження Порядку проведення юридичною службою Міністерства економічного розвитку і торгівлі України перевірок стану правової роботи
Відповідно до пункту 6, підпунктів 17, 20 і 21 пункту 10 Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040, постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2001 № 1693 "Про вдосконалення організації правової роботи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення юридичною службою Міністерства економічного розвитку і торгівлі України перевірок стану правової роботи, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший віце-прем'єр-міністр
України - Міністр

С.І. Кубів
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
08.12.2016 № 2040
ПОРЯДОК
проведення юридичною службою Міністерства економічного розвитку і торгівлі України перевірок стану правової роботи
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізми здійснення юридичною службою Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - юридична служба Мінекономрозвитку) перевірок стану правової роботи підприємств, установ та організацій (далі - підприємства), що належать до сфери управління Мінекономрозвитку.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
об'єкт перевірки стану правової роботи (далі - об'єкт перевірки) - підприємство, що належить до сфери управління Мінекономрозвитку;
перевірка - планова або позапланова перевірка стану правової роботи об'єкта перевірки, що проводиться юридичною службою Мінекономрозвитку відповідно до її повноважень;
планова перевірка - запланована юридичною службою Мінекономрозвитку перевірка питань щодо стану правової роботи об'єкта перевірки, що проводиться не частіше одного разу на півроку юридичною службою Мінекономрозвитку відповідно до повноважень за місцезнаходженням об'єкта перевірки з попереднім письмовим повідомленням;
позапланова перевірка - не запланована юридичною службою Мінекономрозвитку перевірка питань щодо стану правової роботи об'єкта перевірки, що проводиться юридичною службою Мінекономрозвитку відповідно до повноважень за місцезнаходженням об'єкта перевірки та може бути проведена без попереднього письмового повідомлення;
правова робота - діяльність юридичної служби або юрисконсульта відповідної категорії, що виконує функції юридичної служби об'єкта перевірки стану правової роботи щодо забезпечення правильного застосування, неухильного дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства об'єктом перевірки, його керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і обов'язків.
1.3. Основними завданнями перевірки є:
1) перевірка стану правової роботи, забезпечення юридичною службою правильного застосування, неухильного дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства об'єктом перевірки, його керівниками та працівниками;
2) своєчасне попередження, виявлення та вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень законодавства та причин неналежного рівня організації правової роботи;
3) унесення рекомендацій щодо усунення виявлених порушень та недоліків і поліпшення стану правової роботи;
4) надання методичної допомоги з окремих питань правової роботи об'єкта перевірки;
5) вивчення, узагальнення та поширення новітніх форм і методів роботи з правового забезпечення, систематизації законодавства в діяльності об'єктів перевірки.
1.4. Предметом перевірки є стан правової роботи та додержання вимог Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040.
II. Механізм організації проведення юридичною службою Мінекономрозвитку перевірок стану правової роботи
2.1. Планова перевірка об'єкта перевірки проводиться згідно з наказом Мінекономрозвитку на підставі плану проведення перевірок, затвердженого на відповідний період.
2.2. Формування плану проведення планових перевірок стану правової роботи об'єктів перевірок здійснюється юридичною службою Мінекономрозвитку.
2.3. Позапланова перевірка проводиться згідно з наказом Мінекономрозвитку за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) доручення Президента України, Кабінету Міністрів України, Першого віце-прем'єр-міністра - Міністра економічного розвитку і торгівлі України, першого заступника Міністра, заступника Міністра, державного секретаря Мінекономрозвитку;
2) ініціатива об'єкта перевірки;
3) ініціатива юридичної служби Мінекономрозвитку в разі безпосереднього виявлення ознак порушення об'єктом перевірки законодавства щодо організації правової роботи, а саме:
порушення об'єктом перевірки встановлених порядку та строків для надання інформації щодо стану правової роботи або ухилення від надання такої інформації;
виявлення фактів незадовільного стану організації правової роботи за результатами аналізу інформації, наданої об'єктами перевірок.
III. Підготовка проведення юридичною службою Мінекономрозвитку перевірок стану правової роботи
3.1. Рішення щодо проведення планової або позапланової перевірки приймається Міністром економічного розвитку і торгівлі чи особою, на яку покладено виконання його обов'язків у встановленому законодавством порядку.
3.2. Для проведення планової або позапланової перевірки потрібні такі документи, підписані уповноваженою посадовою особою:
наказ про проведення перевірки та утворення робочої групи;
програма проведення перевірки;
лист-повідомлення щодо проведення перевірки.
3.3. Для проведення перевірки згідно з наказом Мінекономрозвитку утворюється робоча група у складі не менше двох фахівців. До діяльності робочої групи за таким наказом можуть залучатися працівники відповідних структурних підрозділів Мінекономрозвитку, фахівці (експерти) державних підприємств, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, за погодженням з їх керівниками.
3.4. У кожному конкретному випадку строк проведення перевірки та склад робочої групи визначаються з урахуванням обсягу, характеру та складності правової роботи об'єкта перевірки. У разі потреби за поданням керівника робочої групи продовження строку проведення перевірки здійснюється уповноваженою посадовою особою.
3.5. Після підписання наказу щодо проведення планової або позапланової перевірки керівник робочої групи:
розподіляє між членами робочої групи конкретні завдання на перевірку;
ознайомлює членів робочої групи з документацією, що є в наявності юридичної служби Мінекономрозвитку, щодо стану правової роботи об'єкта перевірки;
інформує всіх членів робочої групи про строк та мету проведення перевірки;
не пізніше ніж за один календарний день до дня проведення планової перевірки забезпечує надсилання підписаного уповноваженою посадовою особою юридичної служби Мінекономрозвитку листа-повідомлення щодо проведення перевірки об'єкта перевірки. Об'єкт перевірки, який отримує лист-повідомлення, повинен розглянути його та створити відповідні умови для проведення перевірки.
3.6. Підготовка до проведення перевірки повинна включати:
аналіз інформації об'єктів перевірок про стан організації правової роботи;
аналіз матеріалів попередніх перевірок стану правової роботи та виконання наданих рекомендацій за результатами попередніх перевірок;
визначення обсягу перевірки стану правової роботи (у цілому чи окремі її напрями);
вивчення актів законодавства, методичних рекомендацій та інших матеріалів, які доцільно використовувати під час перевірки стану правової роботи;
визначення доцільності залучення до проведення перевірки стану правової роботи працівників інших структурних підрозділів Мінекономрозвитку, фахівців (експертів) державних підприємств, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку.
IV. Права та обов'язки членів робочої групи з проведення перевірки стану правової роботи
4.1. Керівник та члени робочої групи, уповноважені здійснювати перевірки стану правової роботи, мають право:
входити за службовим посвідченням до приміщень, у яких розташований об'єкт перевірки, мати доступ до документів та інших матеріалів, потрібних для проведення перевірки;
вимагати надання довідок, письмових або усних пояснень посадовими особами об'єкта перевірки, а також отримувати від посадових осіб усні та письмові пояснення і зауваження з питань, що виникають під час проведення перевірки стану правової роботи;
вимагати надання копій документів та інших матеріалів, які стосуються предмета перевірки, для долучення їх до матеріалів перевірки.
4.2. Керівник робочої групи зобов'язаний:
повідомити керівника об'єкта перевірки чи особу, яка його заміщує, про підставу перевірки, узгодити організаційні питання щодо проведення перевірки;
підготувати та надати посадовій особі об'єкта перевірки письмовий запит із зазначенням терміну надання необхідної інформації, а в разі відмови в отриманні письмового запиту надати його особі, на яку покладено обов'язки з реєстрації вхідної кореспонденції об'єкта перевірки, або надіслати запит за місцезнаходженням об'єкта перевірки рекомендованим листом;
у разі відмови посадової особи об'єкта перевірки від надання пояснень, документів чи належним чином засвідчених копій документів, недопущення робочої групи до перевірки - зафіксувати цей факт у акті про незабезпечення вимог наказу про проведення перевірки чи довідці за результатами перевірки;
на будь-якій стадії перевірки приймати від посадових осіб об'єкта перевірки усні та письмові зауваження, пояснення щодо предмета перевірки;
дотримуватися принципів законності, конфіденційності, об'єктивності, достовірності та обґрунтованості результатів перевірки;
виявлені під час перевірки факти порушень законодавства відображати в довідці за результатами перевірки, а в разі необхідності долучати до неї відповідні копії документів, пояснення посадових осіб об'єкта перевірки;
у разі невиконання або неналежного виконання посадовою особою об'єкта перевірки законних вимог посадової особи, уповноваженої проводити перевірку стану правової роботи, негайно доповісти про це керівництву об'єкта перевірки та юридичної служби Мінекономрозвитку;
не допускати дій та вчинків, що суперечать етиці ділових відносин та (або) можуть негативно характеризувати юридичну службу Мінекономрозвитку.
4.3. Керівник та члени робочої групи відповідають за належне виконання службових обов'язків, об'єктивне проведення перевірки, викладення в довідці за результатами перевірки достовірних фактів та їх обґрунтувань.
V. Проведення юридичною службою Мінекономрозвитку планової або позапланової перевірки стану правової роботи об'єктів перевірок
5.1. Першим днем перевірки вважається день прибуття членів робочої групи на перевірку. Протягом першого дня перевірки керівник робочої групи надає керівникові об'єкта перевірки (у разі відсутності керівника - особі, яка його заміщує) копію наказу про проведення перевірки.
5.2. Процес перевірки стану правової роботи повинен бути організований з мінімальним залученням спеціалістів об'єкта перевірки від виконання поточної роботи.
5.3. Відповідно до мети та завдання перевірки керівник і члени робочої групи запитують у керівників об'єкта перевірки та керівників його структурних підрозділів документи, письмові та усні пояснення, іншу інформацію, що стосується питань правової роботи, а саме:
оригінали розпорядчих документів об'єкта перевірки, акти, договори, документи з претензійно-позовної роботи і представництва інтересів у судах та інші документи, матеріали засідань колегій щодо питань правової роботи;
відомості про структуру юридичної служби об'єкта перевірки;
вхідну та вихідну документацію з питань правової роботи;
інформаційні матеріали з правової роботи, що постійно або періодично надсилаються (отримуються) об'єктом перевірки (інформаційні листи, аналітичні розробки тощо);
будь-які інші фактичні дані, які дають змогу встановити наявність або відсутність порушень та недоліків в організації правової роботи.
5.4. Робочій групі повинна бути надана повна, усебічна та достовірна інформація з питань, що містяться в плані проведення перевірки, та створені належні умови для її проведення.
5.5. В обов'язковому порядку перевіряються наявність положення про юридичну службу об'єкта перевірки; посадові інструкції працівників юридичної служби; акти з питань правової роботи законодавства, що приймались об'єктом перевірки, а також рекомендації чи інші документи з цих питань (за наявності), визначення відповідальних осіб за виконання цієї роботи.
Перевіряється також стан правової роботи у частині виконання юридичною службою завдань, покладених на неї згідно із законодавством.
5.6. Перевірка стану правової роботи включає з'ясування таких питань:
організація правового обслуговування об'єкта перевірки;
склад юридичної служби та організаційно-правові засади її діяльності та підпорядкованість, а також умови роботи юридичної служби, планування роботи та контроль за виконанням запланованих заходів;
наявність фактів покладення на працівників юридичної служби виконання невластивих їм функцій, а також випадків скорочення посад працівників юридичної служби та з'ясування їх причин;
дотримання встановленого порядку підготовки та візування укладених договорів (контрактів) та прийнятих актів;
унесення працівниками юридичної служби об'єкта перевірки пропозицій з метою покращення договірної та претензійно-позовної роботи та вжиття відповідних заходів;
проведення заходів з метою покращення правової роботи об'єкта перевірки, а також наявність потреби та питання методичної допомоги, яку необхідно надати юридичній службі з метою реалізації її повноважень, виходячи із поставлених перед нею завдань;
надання юридичною службою роз'яснень застосування законодавства та результати розгляду звернень громадян;
ведення відповідних журналів обліку;
здійснення аналізу претензійно-позовної роботи об'єкта перевірки (ведення журналів обліку, дотримання строків пред'явлення та розгляду претензій та позовних заяв, види претензій і позовів, їх обґрунтованість та результати розгляду);
організація претензійної та позовної роботи;
узагальнення та поширення позитивного досвіду роботи з питань систематизації актів законодавства, підготовка методичних рекомендацій.
5.7. У міру виявлення порушень законодавства, зловживань і недоліків керівництву об'єкта перевірки, не чекаючи закінчення перевірки потрібно вживати заходів щодо усунення виявлених порушень, зловживань і недоліків та запобігання їм у подальшому.
VI. Порядок оформлення результатів планової або позапланової перевірки стану правової роботи
6.1. Робоча група готує довідку за результатами перевірки, яка оформлюється і надсилається об'єкту перевірки не пізніше ніж протягом десяти робочих днів після закінчення перевірки і повинна містити висновки та рекомендації з усіх питань, що перевірялися.
6.2. Під час складання довідки за результатами перевірки повинні бути додержані об'єктивність і вичерпність опису виявлених порушень законодавства та недоліків у правовій роботі.
6.3. У довідці за результатами перевірки повинна бути зазначена така інформація:
дата підписання довідки за результатами перевірки;
повне найменування об'єкта перевірки відповідно до установчих документів;
підстава для проведення перевірки;
прізвища, імена, по батькові та посади осіб, які проводять перевірку;
період, за який проводиться перевірка;
строк проведення перевірки;
загальні питання про роботу, що проведена об'єктом перевірки щодо забезпечення здійснення завдань, покладених на юридичну службу відповідно до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040, та постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2001 № 1693 "Про вдосконалення організації правової роботи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади";
конкретні порушення законодавства в правовій роботі з посиланням на документи, що використовувалися під час проведення перевірки;
перелік документів, що не були надані під час проведення перевірки (за наявності).
6.4. Якщо перевіркою не виявлено порушень вимог законодавства щодо правової роботи, у довідці за результатами перевірки відображаються кількісні показники та робиться відповідний запис.
6.5. За результатами перевірки надаються рекомендації з метою покращення стану правової роботи та строк усунення виявлених порушень і недоліків.
6.6. Керівник робочої групи узагальнює подані матеріали та забезпечує складення довідки за результатами перевірки протягом п'яти робочих днів після закінчення перевірки.
Довідка за результатами перевірки підписується керівником та членами робочої групи.
6.7. Довідка за результатами перевірки зберігається у відповідному структурному підрозділі юридичної служби Мінекономрозвитку. Копія довідки надсилається об'єкту перевірки не пізніше ніж протягом десяти робочих днів після закінчення перевірки.
6.8. За наявності заперечень або зауважень до довідки за результатами перевірки керівник чи інші посадові особи об'єкта перевірки надсилають їх у письмовому вигляді до юридичної служби Мінекономрозвитку не пізніше ніж через п'ять календарних днів з дня отримання довідки.
VII. Порядок розгляду результатів планової або позапланової перевірки
7.1. У разі виявлення під час перевірки порушення законодавства щодо здійснення правової роботи уповноважена посадова особа юридичної служби Мінекономіки розглядає надані матеріали і вирішує питання щодо надання рекомендацій керівнику об'єкта перевірки чи уповноваженій посадовій особі Мінекономрозвитку стосовно:
припинення порушення законодавства, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їх спричиняють, а якщо порушення припинено - щодо вжиття заходів для усунення наслідків цих порушень та їх недопущення в подальшій роботі;
заслуховування звіту щодо стану правової роботи об'єкта перевірки на нараді об'єкта перевірки або на засіданні його колегії (у разі її утворення);
надіслання правоохоронним органам матеріалів про порушення законодавства щодо здійснення правової роботи.
7.2. Об'єкт перевірки в установлений строк зобов'язаний повідомити юридичну службу Мінекономрозвитку про вжиті заходи, зазначити термін усунення виявлених перевіркою недоліків і порушень та надати підтвердні матеріали (у разі встановлення такої вимоги).
Директор
юридичного департаменту

О.Ю. Перевезенцев