НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
Про взяття за основу Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті та оприлюднення їх проекту та аналізу регуляторного впливу
1. Взяти за основу Правила ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті (додаток 1).
2. Оприлюднити на офіційному сайті Національної ради проект Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті та аналіз регуляторного впливу (додаток 2) для громадського обговорення. Встановити термін для громадського обговорення - до 30.01.2011.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на відділ зв'язків зі ЗМІ та громадськістю, сектор інформаційних технологій, управління правового забезпечення, контрольно-аналітичне управління.
Голова Національної ради Заступник голови Національної ради | В.Манжосов Л.Мудрак |
Додаток 1
до рішення Національної ради
15.12.2010 N 1878
ПРАВИЛА
ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.2. Ці Правила визначають єдиний порядок ведення мовлення телерадіоорганізаціями на всій території України у разі видання Указу Президента України про оголошення в Україні днів трауру (скорботи, жалоби) або днів пам'яті.
1.3. Виконання Правил враховуватиметься під час конкурсного відбору на право користування каналами мовлення та під час аналізу діяльності телерадіоорганізацій.
2. ПОРЯДОК ВЕДЕННЯ МОВЛЕННЯ
2.1. У разі видання Указу Президента України про оголошення в Україні днів трауру (скорботи, жалоби) або днів пам'яті телерадіоорганізаціям невідкладно забезпечити мовлення особливого характеру, яке б відображало причини оголошення днів трауру (скорботи, жалоби). З цією метою телерадіоорганізації вносять відповідні зміни до програм теле- та радіопередач на день трауру (скорботи, жалоби), день пам'яті.
2.1.1. При необхідності вносять зміни до сітки мовлення.
2.1.2. Забезпечують присутність в ефірі відбивок, джинглів інших аудіовізуальних міжпрограмних заставок мінорного характеру чи без звукового супроводження або бігучих рядків.
2.1.3. Утримуються від музичних творів мажорного звучання.
2.1.4. Припиняють трансляцію передач на замовлення.
2.1.5. Не транслюють рекламні ролики та анонси, що містять елементи шоу, розваг та еротики у теле- і радіоефірі, а також концертно-видовищних заходів.
2.1.6. Не транслюють комедійні фільми, розважальні та музично-розважальні передачі, теле- і радіовікторини.
2.2. Напередодні та впродовж дня трауру (скорботи, жалоби) та дня пам'яті телерадіоорганізації зобов'язані інформувати населення про відповідний день трауру (скорботи, жалоби), або день пам'яті і повідомляти, з якого приводу його оголошено.
2.3. За зверненням відповідних установ та організацій, телерадіоорганізації зобов'язані безкоштовно розміщувати в телерадіоефірі повідомлення про благодійні розрахункові рахунки за умови наявності погодження органів місцевого самоврядування чи (або) спеціально створених комісій щодо розслідування причин трагедії, аварій і нещасних випадків та подолання їх наслідків.
2.4. Раніше заплановані та змінені сітки мовлення із відповідними коментарями про внесені зміни на вимогу Національної ради надсилати на адресу Національної ради в триденний термін.
Начальник контрольно-аналітичного управління | О.Левчук |
Додаток 2
до рішення Національної ради
15.12.2010 N 1878
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту документу Правила ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті
Визначення та оцінка важливості проблеми
Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) - спеціальний конституційний, постійно діючий позавідомчий державний орган (ч. 3 ст.
7 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення") .
Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог: законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення; Закону України
"Про рекламу" щодо спонсорства і порядку розповсюдження реклами на телебаченні і радіомовленні; законодавства про захист суспільної моралі; законодавства про кінематографію щодо квоти демонстрування національних фільмів; законодавства про вибори (ч. 1 ст.
70 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення") .
Відповідно до ст.
106 Конституції України Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України.
На виконання Указів Президента України про проведення днів трауру (скорботи, жалоби) Національною радою прийнято рішення
N 501 від 23.10.2001, яким затверджено Правила ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби).
Обґрунтування необхідності державного регулювання
Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог: законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення; Закону України
"Про рекламу" щодо спонсорства і порядку розповсюдження реклами на телебаченні і радіомовленні; законодавства про захист суспільної моралі; законодавства про кінематографію щодо квоти демонстрування національних фільмів; законодавства про вибори (ч. 1 ст.
70 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення") .
нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення;
нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства України щодо реклами та спонсорства у сфері телерадіомовлення;
нагляд за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій;
нагляд за дотриманням ліцензіатами визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів;
нагляд за дотриманням стандартів та норм технічної якості телерадіопрограм;
нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства України у сфері кінематографії;
нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства України щодо частки вітчизняного продукту у їх програмах (передачах) та щодо вживання мов при здійсненні телерадіомовлення;
нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства у сфері захисту суспільної моралі;
нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо частки іноземних інвестицій у їх статутному фонді;
застосування в межах своїх повноважень санкцій відповідно до закону;
офіційний моніторинг телерадіопрограм.
На виконання Указів Президента України та реалізації наглядових повноважень Національної ради постає необхідність на державному рівні запровадити Правила, які визначають загальний порядок мовлення на теле- радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті для всіх телерадіоорганізацій, що здійснюють мовлення на території України.
Обґрунтування неможливості розв'язання проблеми за допомогою діючих регуляторних актів
Стаття
51 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення" визначає мовлення в особливих обставинах під час надзвичайного та/чи воєнного стану, однак не регламентує порядок мовлення на теле- радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті.
Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта
Впровадження Правил надасть можливість забезпечити єдиний порядок ведення мовлення у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті, а також здійснення Національною радою контролю за виконанням телерадіоорганізаціями відповідних Указів Президента України.
Визначення цілей державного регулювання
Метою прийняття Правил є забезпечення виконання відповідних Указів Президента України стосовно мовлення особливого характеру, яке б відображало причини оголошення днів трауру (скорботи, жалоби) та днів пам'яті.
Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей та аргументація переваг обраного способу досягнення встановлених цілей
Під час розробки проекту Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
1. Залишення існуючої ситуації без змін.
Залишення існуючої ситуації без змін призведе до заглиблення існуючих проблем і жодним чином не сприятиме їх вирішенню. Це в свою чергу унеможливлює контроль Національною радою за мовленням ліцензіатів в особливі дні на виконання Указів Президента про оголошення в Україні днів трауру (скорботи, жалоби) та днів пам'яті.
2. Внесення змін до існуючих законів у сфері телебачення і радіомовлення.
Національній раді не належить право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України (ст.
93 Конституції України) . Оскільки Національна рада не може впливати на законотворчі процеси, то процедура внесення змін до законів у сфері телебачення і радіомовлення може бути досить тривалою.
3. Розробка та затвердження нового нормативно-правового акта.
Розробка та затвердження Правил відповідає принципам державної регуляторної політики.
Затвердження такого регуляторного акта забезпечить досягнення поставлених цілей, починаючи з дня його прийняття, та дасть змогу Національній раді належним чином забезпечити реалізацію єдиної державної політики у сфері телебачення і радіомовлення.
Механізми і заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
Затвердження Правил дозволить у разі видання Указу Президента України про оголошення в Україні днів трауру (скорботи, жалоби) або днів пам'яті телерадіоорганізаціям невідкладно забезпечити мовлення особливого характеру.
Реалізація такого регуляторного акта забезпечить єдиний порядок ведення мовлення у дні трауру, скорботи, жалоби, а також здійснення Національною радою контролю за виконанням телерадіоорганізаціями відповідних Указів Президента України.
Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
У разі прийняття Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті буде забезпечено реалізацію єдиної державної політики у сфері телебачення і радіомовлення.
Також буде досягнуто поставлених цілей щодо забезпечення Національною радою контролю за виконанням відповідних Указів Президента України стосовно мовлення особливого характеру, яке б відображало причини оголошення днів трауру (скорботи, жалоби) та днів пам'яті.
Обґрунтування того, що досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також того, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені
Впровадження Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті не потребує додаткових витрат з боку ліцензіатів, громадян та держави.
Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги
Для впровадження Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті не потрібно залучення додаткових витрат з бюджету, оскільки воно здійснюватиметься в межах повноважень Національної ради.
Для адміністрування процесу контролю за виконанням вимог Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті немає необхідності створювати нові робочі місця. Здійснення передбачених цими Правилами обов'язків буде покладено на службовців апарату Національної ради.
Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
При підготовці проекту Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті не встановлено зовнішніх чинників на дію акта.
Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта
Визначення показників результативності регуляторного акта
Показниками результативності Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті є:
1. Створення однакових умов ведення мовлення в особливих обставинах для всіх телерадіоорганізацій на території України.
2. Забезпечення виконання Указів Президента України про оголошення в Україні днів трауру (скорботи, жалоби) або днів пам'яті.
3. Зменшення у діяльності телерадіоорганізацій кількості ознак порушень вимог чинного законодавства у сфері телебачення і радіомовлення.
Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Відстеження результативності Правил ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам'яті проводитиметься шляхом надання пропозицій щодо внесення змін до Правил.
Голова Національної ради | В.Манжосов |