ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
| 27.01.2012 № 1813/6/15-1316 |
Про надання інформації
Державна податкова служба України розглянула лист Федерації професійних спілок України від 27.12.2011 № 03/01-16/2515 стосовно проблемних питань, які надходять від членських організацій ФПУ, і в межах компетенції повідомляє наступне.
Питання податкового обліку
Порядок обліку об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, встановлено розділом VIII наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011
№ 1588 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", яким передбачено порядок обліку об'єктів оподаткування, об'єкти оподаткування та строки подання повідомлення за формою
№ 20-ОПП .
Питання оподаткування неприбуткових установ та організацій
1. Профспілкові організації згідно з абзацом "є" п. 157.1 ст.
157 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), зареєстровані згідно з вимогами законодавства, вносяться органами державної податкової служби у встановленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ.
Пунктом 157.9 ст.
157 Кодексу визначено, що від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у пп. "є" п. 157.1 цієї статті, отримані у вигляді вступних, членських та цільових внесків, відрахувань коштів підприємств, установ і організацій на культурно-масову, фізкультурну та оздоровчу роботу, безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань і пасивних доходів, а також вартість майна та послуг, отриманих первинною профспілковою організацією від роботодавця згідно з положеннями колективного договору (угоди), з метою забезпечення умов діяльності такої профспілкової організації відповідно до ст.
42 Закону України
"Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" .
Крім цього, абзацом другим п. 157.11 ст.
157 Кодексу передбачено, що у разі якщо неприбуткова організація отримує дохід із джерел інших, ніж визначені відповідними п. 157.2 - 157.9 цієї статті, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих із таких інших джерел, що зменшена на суму витрат, пов'язаних із отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів.
Отже, враховуючи вищевикладене, дохід, отриманий неприбутковими організаціями від операційної курсової різниці, підлягає оподаткуванню на загальних підставах.
2. Щодо питання подання профспілковими організаціями фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва (форми
№ 1-м та
2-м ), то зазначаємо наступне.
Згідно з пп. 133.1.4 п. 133.1 ст.
133 розділу III
Кодексу платниками податку на прибуток підприємств є неприбуткові установи та організації у разі отримання прибутку від неосновної діяльності та/або доходів, що підлягають оподаткуванню відповідно до цього розділу.
Пунктом 157.14 ст.
157 Кодексу передбачено, що центральний орган державної податкової служби встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій та вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
Відповідно до п. 46.2 ст.
46 Кодексу платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до
Господарського кодексу України , подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Таким чином, у разі якщо платник податку - неприбуткова організація, профспілка підпадає під критерії визначення малого (середнього, великого) платника податку, а саме: виходячи з обсягу доходу з інших джерел, що підлягає оподаткуванню, та її середньооблікової чисельності працівників за звітний (фінансовий) рік, така профспілкова організація має подавати органам державної податкової служби разом з
Податковим звітом про використання коштів неприбуткових організацій і установ (далі - Податковий звіт) відповідну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
3. Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст.
16 Кодексу платник податків, зокрема, зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 49.2 ст.
49 Кодексу передбачено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Отже, профспілкові організації зобов'язані подавати до державного податкового органу, в якому вони перебувають на обліку,
Податковий звіт у встановлені законодавством терміни.
Водночас зазначаємо, що під час розгляду Державною податковою адміністрацією України пропозицій, запропонованих народним депутатом України В.Г. Харою, підтримано положення щодо внесення доповнень до Кодексу в частині подання органам державної податкової служби
Податкового звіту лише за звітний (податковий) рік профспілковими організаціями, які не мають штатних працівників та не отримують доходів, що є об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств.
4. Що стосується Довідника пільг, то зазначаємо, що під час підготовки його показників на наступний звітний (податковий) період дане питання буде додатково опрацьовано.
| Заступник Голови | А.П. Ігнатов |