• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про регулювання цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення

Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України  | Лист від 05.03.2002 № 18-46/100
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 05.03.2002
  • Номер: 18-46/100
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 05.03.2002
  • Номер: 18-46/100
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
05.03.2002 N 18-46/100
Міністерству охорони
здоров'я України
Про регулювання цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення
Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України, розглянувши лист Міністерства охорони здоров'я України щодо роз'яснень положень постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2001 N 1499 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", повідомляє.
Міністерство погоджується з редакцією пунктів 1 і 2, яка запропонована Міністерством охорони здоров'я України.
Що стосується пункту 3, а саме визначення поняття "оптова ціна виробника", вважаємо, що з набуття чинності Закону України "Про бухгалтерський облік та звітність в Україні" суб'єкти підприємницької діяльності облік та оцінку вибуття запасів (товарів у вигляді матеріальних цінностей, що придбані та утримуються підприємством з метою подальшого продажу) здійснюють згідно з методами, визначеними Положенням (стандарт) 9 бухгалтерського обліку (затвердженим наказом Мінфіну від 20.10.99 N 246, зареєстрованим в Мін'юсті від 02.11.99 N 751/4044).
Відповідно до пунктом 8 зазначеного Положення придбані (отримані) запаси обліковуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Пунктом 9 Положення визначено, що первісною вартістю запасів, придбаних за оплату, є собівартість запасів, яка складається з наступних фактичних затрат: суми, сплачені відповідно з угодою постачальнику; суми, сплачені за інформаційні, посередницькі та інші подібні послуги, у зв'язку з пошуком та придбанням запасів та ін. Нарахування ж торговельної надбавки до оптової ціни виробника, яка тільки "проголошується або рекламується", призведе до нарахування надбавок, до так званих "фіктивних" цін, які не зафіксовано бухгалтерським обліком.
Таким чином, торговельна надбавка, встановлена регіональними органами виконавчої влади, нараховується до фактичної оптової ціни (митної вартості) виробника з урахуванням наданих знижок.
Також вважає, що в інформаційному листі доцільно висвітити такі питання:
1. Як розмежувати обсяги закупок одних і тих самих лікарських засобів та виробів медичного призначення, що будуть реалізовуватися з різними рівнями торгівельних надбавок, та який порядок бухгалтерського обліку в міжлікарняних аптеках на лікарські засоби та вироби медичного призначення, ціни на які сформовано з націнками в межах 35 і 10 відсотків?
2. Чи мають право державні адміністрації розмежовувати рівні торгівельних надбавок на оптові та роздрібні в межах встановленого граничного рівня?
3. Які приймати рішення у випадках, коли при дотриманні положень виникає підвищення роздрібної ціни на лікарські засоби та вироби медичного призначення (за умови, що раніше були встановлені граничні рівні торгівельних надбавок до відпускної ціни з врахуванням знижок)?
4. За якими умовами реалізовувати залишки товарів в аптечній мережі, придбаних раніше і нереалізованих, ціни на які не регулювалися, а з розширення переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення, що підлягають регулюванню (випадки збитків, випадки підвищення цін)?
5. За якими умовами реалізовувати залишки товарів в аптечній мережі, якщо ціни виробників практично не можливо відновити?
6. З якою торгівельної націнкою мають реалізовуватися лікарські засобів та вироби медичного призначення, що входять до Переліку, державним та комунальним закладам охорони здоров'я, якщо розрахунки за них здійснюються не за бюджетні кошти?
Відповіді на поставлені питання повинні враховувати вимоги статті 23 Закону України "Про підприємства", абзацом 2 пункту 2 якої визначене наступне: "При цьому державні ціни повинні враховувати середньогалузеву собівартість продукції і забезпечувати мінімальний рівень рентабельності продукції, на яку вони поширюються. Якщо цей рівень рентабельності не забезпечується державними цінами, то держава повинна забезпечити його дотацією за умови, що продукція підприємства є суспільно необхідною".
Що стосується пункту 4, то вважаємо, що переоцінка залишків лікарських засобів та виробів медичного призначення при введенні в дію положень постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2001 N 1499 повинна відбуватися не тільки за рішенням місцевих органів виконавчої влади, але і відповідно до Порядку проведення дооцінки залишків товарно-матеріальних цінностей, який визначений спільним листом Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів NN 37-20/248, 07-104 від 31.05.93 (зі змінами), та Закону України "Про бухгалтерський облік та звітність в Україні".
Враховуючи, що зазначений інформаційний лист матиме міжвідомчий характер вважаємо, що Міністерству охорони здоров'я України доцільно здійснити його реєстрацію в Міністерстві юстиції.
Перший заступник
Державного секретаря

І.Шумило