• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо плати за землю

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 03.04.2025 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 03.04.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 03.04.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 03.04.2025 р. N 1796/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК
Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо плати за землю та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Товариство поінформувало, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.07.2020 N 843-р "Про віднесення нерухомого майна до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства" та наказу Міністерства економіки України від 09.06.2022 N 1536 "Про закріплення державного нерухомого майна на праві господарського відання", здійснило заходи щодо державної реєстрації права господарського відання на державне нерухоме майно - єдиний майновий комплекс (далі - Об'єкт). Майнове право на земельну ділянку під Об'єктом не оформлене та не зареєстроване відповідно до вимог ст. 125 Земельного кодексу України (далі - Земельний кодекс) (далі - Ділянка).
Товариство, посилаючись на норми чинного законодавства, просить надати роз'яснення щодо наявності у нього обов'язку з обчислення податкових зобов'язань з плати за землю за Ділянку.
Кодексом передбачено реалізацію принципу платності (ст. 206 Земельного кодексу) користування землею у двох формах - земельного податку, який справляється власниками та постійними користувачами земельних ділянок та орендної плати, яка справляється на умовах договору оренди за надані у строкове користування земельні ділянки державної або комунальної власності (пп. 14.1.72 та пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14, п. 269.1 ст. 269, п. 288.1 ст. 288 Кодексу).
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу).
Порядок набуття прав власності або користування земельними ділянками, на яких розміщені об'єкти нерухомості (крім багатоквартирних будинків), право власності на які набули окремі суб'єкти цивільних відносин врегульовано ст. 120 Земельного кодексу і, зокрема, передбачає виконання, за необхідності процедур формування земельної ділянки як об'єкту цивільних відносин, механізми захисту власників об'єктів нерухомості від бездіяльності органів місцевого самоврядування щодо формування правовідносин на земельні ділянки.
Відповідно до положень абзацу першого частини п'ятої ст. 120 Земельного кодексу у разі переходу права господарського відання на об'єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об'єкт незавершеного будівництва державної власності, що розміщений на земельній ділянці державної власності, яка перебуває у постійному користуванні попереднього суб'єкта права господарського відання на такий об'єкт, право постійного користування земельною ділянкою переходить особі, до якої перейшло право господарського відання на такий об'єкт, крім випадків, коли на земельній ділянці розміщені інші об'єкти нерухомого майна.
Разом з цим, відповідно до положень частини сьомої ст. 120 Земельного кодексу документи, що підтверджують набуття права власності, права оперативного управління, господарського відання на об'єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду, об'єкт незавершеного будівництва чи частку у праві спільної власності на такий об'єкт), є підставою для державної реєстрації переходу до набувача права власності або права користування земельною ділянкою, на якій розміщений такий об'єкт.
З огляду на те, що Товариство користується Об'єктом на праві господарського відання, то відповідно до частини сьомої ст. 120 Земельного кодексу з моменту оформлення права власності (користування) на Ділянку під Об'єктом у Товариства виникатимуть підстави щодо справляння плати за землю за Ділянку.
Водночас враховуючи те, що контроль за дотриманням земельного законодавства належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"), Товариству доцільно звернутися до власника Ділянки - органу місцевого самоврядування, який відповідно до повноважень, визначених ст. 122 Земельного кодексу України, має право передавати у власність або користування Ділянку з питання прискорення процесу оформлення відповідного права користування Ділянкою.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
____________
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни / втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.