• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо списання безнадійного податкового боргу

Державна податкова адміністрація України  | Лист від 07.11.2002 № 17284/7/24-1117 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 07.11.2002
  • Номер: 17284/7/24-1117
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 07.11.2002
  • Номер: 17284/7/24-1117
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
07.11.2002 N 17284/7/24-1117
( Лист втратив чинність на підставі Листа Державної податкової адміністрації N 14192/7/24-0117 від 08.07.2009 )
Щодо списання безнадійного податкового боргу
У зв'язку з наближенням термінів списання безнадійного податкового боргу платників податків згідно з Порядком, розробленим на виконання п. 18.2 ст. 18 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181-III, затвердженим наказом ДПА України від 14.03.2001 р. N 103 і зареєстрованим у Мін'юсті України 10.01.2002 р. N 16/6304, ДПА України зазначає.
З метою проведення списання безнадійного податкового боргу платників податків, зазначеного у пп. 3.1 та абзаці другому пп. 3.2 Порядку, необхідно провести звірки з господарськими судами щодо прийнятих ними відповідних рішень станом на день проведення такої звірки.
Відповідно до Закону та пп. 3.1 п. 3 Порядку безнадійним визнається податковий борг платника податків, визнаного у встановленому порядку банкрутом, вимоги щодо якого не були задоволені у зв'язку з недостатністю активів банкрута.
Таким чином, якщо в результаті провадження у справі про банкрутство та застосування процедур, визначених Законом України від 30.06.99 р. N 784-XIV "Про внесення змін до Закону України "Про банкрутство", арбітражним судом винесено ухвалу про ліквідацію банкрута, такий боржник має право на списання залишку непогашеного податкового боргу на день прийняття судом такого рішення. Але за період з дня винесення судом відповідного рішення до дня прийняття рішення про списання можуть відбуватися зміни щодо розміру суми податкового боргу в картці особового розрахунку.
В даному випадку сума до списання визначається за даними карток особових рахунків платника станом на день прийняття судом відповідного рішення.
Для списання безнадійного податкового боргу фізосіб, що померли або понад 720 днів перебувають у розшуку, або щодо яких минув строк позовної давності, працівникам підрозділів оподаткування фізосіб необхідно провести інвентаризацію даних обліку, даних, отриманих за останні роки від органів реєстрації актів громадського стану, та направити запити до правоохоронних органів по тих особах, які протягом року не подають декларацій та документів бухзвітності і місцезнаходження яких невідоме.
Результати зазначеної інвентаризації передати працівникам підрозділів стягнення для оформлення процедури списання.
Найбільш значну підготовчу роботу органи ДПС мають провести для забезпечення списання безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок обставин непереборної сили.
Відповідно до пп.3.4 п.3 Порядку факт непереборної сили, що виник на території України, підтверджується ТПП України.
Звертаємо увагу, що Законом України від 02.12.97 р. N 671/97-ВР "Про торгово-промислові палати в Україні" право засвідчувати обставини форс-мажору надано ТПП України, а не ТПП, які створені в регіонах.
Для проведення експертизи на предмет форс-мажорних обставин та видачі документа, що підтверджує виникнення обставин непереборної сили чи стихійного лиха, платник податків звертається до ТПП України з письмовою заявою у довільній формі, де коротко викладається суть питання, вказуються обставини, що об'єктивно перешкоджали виконанню податкових зобов'язань, а також інша інформація, яку заявник вважає необхідною.
До письмової заяви необхідно додати докази настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха. Перелік цих доказів у кожному випадку є індивідуальним залежно від обставин. Це можуть бути довідки гідрометеослужби, довідки правоохоронних органів (наприклад, про вибух, терористичний акт тощо), акти розслідування, акти експертизи та ін.
При недостатності доказів ТПП України має право витребувати від платника податків додаткові докази, а при непред'явленні достатніх доказів відмовити заявнику у видачі відповідного висновку.
Висновок про настання форс-мажорних обставин або відмову від підтвердження цих обставин підписує президент ТПП України або один із віце-президентів ТПП України.
Як відомо, найбільш масовими будуть звернення щодо списання безнадійного податкового боргу платників податків - сільгоспвиробників, чиї господарства постраждали від погодних умов, перш за все тих областей, які Указом Президента визначено зонами надзвичайної екологічної ситуації.
У випадках коли платник податків надає висновки щодо кількох фактів виникнення форс-мажорних обставин, наприклад, через зливи та град з 22 по 26.04.2001 р. та руйнівні наслідки погодних умов з 2 по 06.05.2001 р., кожне наступне списання безнадійного податкового боргу провадиться з урахуванням списання сум безнадійного податкового боргу за попереднім фактом.
При цьому сума безнадійного податкового боргу до списання не може перевищувати суми прямих збитків платника податків, які виникли внаслідок форс-мажорних обставин.
Зазначене довести до відома та використання в роботі підпорядкованих ДПІ.
Заступник Голови В.Копилов