• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Деякі питання прогнозування цінової ситуації на споживчому ринку

Міністерство економіки України | Наказ, Склад колегіального органу, Перелік, Рекомендації від 08.12.2010 № 1551
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Наказ, Склад колегіального органу, Перелік, Рекомендації
  • Дата: 08.12.2010
  • Номер: 1551
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Наказ, Склад колегіального органу, Перелік, Рекомендації
  • Дата: 08.12.2010
  • Номер: 1551
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
08.12.2010 N 1551
Деякі питання прогнозування цінової ситуації на споживчому ринку
З метою оцінки та прогнозування цінової ситуації на споживчому ринку
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо оцінки цінової ситуації та прогнозування цін на соціально значущі продукти на короткостроковий період, що додаються.
2. Департаменту цінової політики та цінового регулювання здійснювати прогноз цін на соціально значущі продукти відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених цим наказом.
Департаменту макроекономіки, департаменту розвитку соціальної та гуманітарної сфери, департаменту розвитку секторів економіки, ДП "Держзовнішінформ" надавати департаменту цінової політики та цінового регулювання інформацію згідно з додатком 1.
3. Утворити експертну групу з оцінки та прогнозування цінової ситуації на споживчому ринку у складі згідно з додатком 2.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Русинського М.П.
Міністр В.П.Цушко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
08.12.2010 N 1551
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо оцінки цінової ситуації та прогнозування цін на соціально значущі продукти на короткостроковий період
1. Загальні положення
Методичні рекомендації щодо оцінки цінової ситуації та прогнозування цін на соціально значущі продукти на короткостроковий період (далі - Методичні рекомендації) розроблено з метою вдосконалення методології оцінки та прогнозування цінової ситуації на споживчому ринку з урахуванням дії ринкового механізму формування споживчих цін на основі попиту і пропозиції, їх залежності від внутрішніх і зовнішніх чинників, методів прогнозування, досвіду розроблення цінових прогнозів.
Методичні рекомендації застосовуються для оцінки цінової ситуації та прогнозування цін на соціально значущі продукти на короткострокову перспективу і реалізують базову технологію прогнозування, яка може вдосконалюватися та змінюватися в залежності від конкретних умов і завдань.
Методичні рекомендації призначені для прогнозування цінових індексів щокварталу на короткострокову перспективу (на чотири квартали).
Методи прогнозування, що використовуються у Методичних рекомендаціях, ураховують залежність цін від сукупності факторів впливу.
Інформаційною базою для здійснення цінових прогнозів є статистичні дані Держкомстату, Мінекономіки, Мінагрополітики, інших центральних органів виконавчої влади та професійних галузевих організацій. В якості прогнозного показника використовується показник квартального індексу зміни ціни на продукт (квартал до кварталу).
При прогнозуванні цін ураховуються такі умови:
багатоваріантність з урахуванням різних сценарних умов майбутнього року;
комплексність представлення процесу формування ціни, в залежності від макроситуації, кон'юнктури товарного ринку, факторів попиту і пропозиції;
використання методів експертного коригування прогнозів. Прогнозування має здійснюватися з використанням як об'єктивних методів економіко-математичного моделювання, так і суб'єктивних методів експертних оцінок;
багатоваріантність за методами;
багатофакторність і комплексність представлення зв'язків цінових індексів з іншими показниками;
врахування основних тенденцій і відокремлення випадкових впливів на динаміку цін;
представлення в розрахунках впливу державних регуляторів, які мають відтворювати вплив державної економічної політики на цінові тенденції;
врахування невизначеності майбутніх умов (ризиків) для прогнозних оцінок;
використання економіко-математичних методів для моделювання факторних зв'язків між ціною і факторами впливу;
поєднання кількісних методів прогнозування і експертних прогнозів.
2. Основні терміни і поняття
У цих Методичних рекомендаціях терміни і поняття вживаються в таких значеннях:
індекс споживчих цін (індекс інфляції) характеризує зміни у часі загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Він є показником зміни вартості фіксованого набору споживчих товарів та послуг у поточному періоді порівняно з базовим;
індекс цін виробників промислової продукції (ІЦВ) є показником зміни цін у часі у сфері промислового виробництва;
індекс цін - відносний показник у коефіцієнтах або відсотках, який характеризує зміну цін у часі (індекс динаміки);
валютний курс - ціна грошової одиниці однієї країни, виражена в грошових одиницях іншої країни;
середньомісячна заробітна плата - сума номінальної заробітної плати, що припадає на одного найманого працівника і визначається діленням нарахованого фонду заробітної плати за рік на середньорічну чисельність працівників;
номінальна заробітна плата - це нарахування працівникам у грошовій та натуральній формі за відпрацьований час або виконану роботу: премії, доплати, надбавки, а також інші види оплати за невідпрацьований час;
кінцеві споживчі витрати домашніх господарств становлять основну частину кінцевого споживання: витрати на придбання споживчих товарів і послуг за рахунок власних коштів, а також споживання товарів та послуг, одержаних у натуральній формі і вироблених для власного кінцевого споживання;
зміна запасів матеріальних оборотних коштів визначається як сума приросту (зменшення) таких елементів: виробничі запаси; незавершене виробництво; готова продукція; товари для перепродажу;
експорт та імпорт відображають надходження товарів та послуг за кордон або від інших країн світу. Чистий експорт визначається як різниця між експортом та імпортом;
випуск товарів і послуг визначається їхньою вартістю і є результатом виробничої діяльності господарюючих суб'єктів - резидентів у звітному періоді;
індекс фізичного обсягу виробництва (ІФО) відображає зміну обсягів виробництва в порівнянні з попереднім (базовим) періодом у порівнянних цінах одного року.
3. Перелік соціально значущих продуктів та основних факторів, які потенційно впливають на індекс ціни окремого продукту
Соціально значущий
продукт
Основні фактори, які потенційно впливають
на ціну
М'ясо птицісередня зарплата
індекс споживчих цін
внутрішнє виробництво
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
ціна зерна
тариф оплати підприємствами електроенергії
Свининасередня зарплата
індекс споживчих цін
поголів'я свиней
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
ціна комбікормів
ціна м'яса птиці
Яловичинасередня зарплата
внутрішнє виробництво
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
ціна комбікормів
Молоко цільнесередня зарплата
індекс споживчих цін
поголів'я худоби
ціна комбікормів
ціна паливно-мастильних матеріалів
Яйцясередня зарплата
внутрішнє виробництво
тариф на електроенергію
ціна паливно-мастильних матеріалів
ціна комбікормів
Хліб і хлібопродуктиціна зерна
ціна борошна
Борошноціна зерна
тариф на електроенергію
Олія соняшниковасередня зарплата
внутрішнє виробництво
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
ціна насіння соняшника
Масло вершковесередня зарплата
внутрішнє виробництво
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
виробництво молока
закупівельна ціна молока
Картопляіндекс споживчих цін
врожайність
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
ціна паливно-мастильних матеріалів
ціна альтернативних продуктів (макарони)
Капустасередня зарплата
індекс споживчих цін
внутрішнє виробництво
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
Цибулясередня зарплата
індекс споживчих цін
внутрішнє виробництво
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
Крупа гречанавнутрішнє виробництво
валютний курс (офіційний курс НБУ)
ціна альтернативних продуктів (макарони,
рис, картопля)
Цукорсередня зарплата
внутрішнє виробництво
прогноз врожаю цукрового буряка
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
ціна альтернативних продуктів (імпортна
сировина)
ціна річних ф'ючерсів
потреби кондитерського виробництва
Світлі нафтопродуктисередня зарплата
індекс оптових цін
внутрішнє виробництво
валютний курс (офіційний курс НБУ на
початок періоду)
експортне мито
обсяг імпорту бензину
ціна нафти
Перелік факторів, які потенційно впливають на індекс ціни окремого продукту, можливо коригувати з урахуванням кон'юнктури ринку.
4. Припущення прогнозу (сценарні умови)
Сценарні умови прогнозування цін ураховують зовнішні і внутрішні умови майбутнього соціально-економічного розвитку.
До зовнішніх умов належать:
умови для експорту та імпорту даного товару;
світова ціна даного товару;
валютний курс;
інфляція в прогнозному році (грудень до грудня попереднього року та щоквартальні індекси).
До внутрішніх умов належать:
умови для виробництва (площі під посівами сільськогосподарських культур, поголів'я худоби і птиці, погодні умови тощо);
умови попиту (зміна доходів населення, конкурентні умови ринку);
можливі інвестиції в виробництво даного продукту (з усіх джерел фінансування);
зміна чинного законодавства;
заходи державної політики, орієнтовані на регулювання ринку даного продукту (товарні та фінансові інтервенції, державне регулювання цін, заходи, спрямовані на уникнення монополізації ринку тощо).
5. Технологія прогнозування індексів цін
При прогнозуванні індексів цін для більшої достовірності і об'єктивності результатів прогнозних розрахунків використовується комплекс методів. Прогноз за кількісними методами доповнюється експертним аналізом і коригуванням з урахуванням наявних тенденцій змін та впливу заходів економічної політики.
Прогнозування індексів цін на соціально значущі продукти обраної номенклатури складається з таких етапів:
1) формування сценарних умов;
2) вибір факторів, які визначають рівень прогнозного індексу цін;
3) підготовка інформаційної бази щоквартальних індексів цін за звітний період (динамічні ряди квартальних індексів цін за факторами та індексами цін, які мають прогнозуватися);
4) прогнозування макроекономічної ситуації (індекс зростання ВВП, споживчих цін, оптових цін, середньої зарплати) - продовження динамічних рядів на чотири наступні квартали;
5) прогнозування індексів змін факторів на чотири наступні квартали;
6) прогнозування кожного індексу цін вибраних споживчих товарів за 3 - 5 факторним рівнянням статистичної залежності індексу цін від індексів обраних факторів;
7) прогнозування кожного індексу цін вибраних споживчих товарів за динамічним рядом (за фактором часу);
8) прогнозування кожного індексу цін вибраних продуктів за статистичним рівнянням залежності від макропоказників (темп зростання ВВП, доходів населення, індексу споживчих цін);
9) формування прогнозу на основі прогнозних оцінок експертів;
10) побудова узагальнюючого прогнозу на основі отриманих за різними методами прогнозних оцінок;
11) оцінка якості і достовірності прогнозу;
12) підготовка аналітичної записки з коментарем та прогнозними таблицями або графіками прогнозних індексів цін по кожному дослідженому продукту.
6. Оцінка кон'юнктури ринку окремого продукту та поточної цінової ситуації
Ціновий прогноз будується на дослідженні кон'юнктури товарного ринку даного продукту і цінової ситуації щодо даного продукту з урахуванням макросередовища, фінансової ситуації, факторів зростання сукупного попиту і сукупної пропозиції (рис. 1).
Всі чинники, під впливом яких формується кон'юнктура окремого товарного ринку, діляться на: постійно діючі та випадкові; стимулюючі та гальмуючі; циклічні та нециклічні. Остання група чинників є найбільш вагомою для врахування у прогнозі з точки зору глибини та інтенсивності кон'юнктури змін у прогнозному періоді.
---------------------------------
|ДОСЛІДЖЕННЯ ЦІНОВОЇ СИТУАЦІЇ ТА|
| КОН'ЮНКТУРИ ТОВАРНОГО РИНКУ |
---------------------------------
----------------------------------- -----------------------------
|Дослідження загальногосподарської| | Дослідження кон'юнктури |
| кон'юнктури | | окремого товарного ринку |
|---------------------------------- |----------------------------
| -------------------------------- | ---------------------------
|->| Аналіз макроекономічної | |>| Аналіз попиту та |
| | ситуації | | |пропозиції на даний товар|
| -------------------------------- | ---------------------------
| -------------------------------- | ---------------------------
|->|Оцінка фінансової стабільності| |>|Аналіз конкурентних умов |
| -------------------------------- | | ринку |
| -------------------------------- | ---------------------------
| | Оцінка доходів та | | ---------------------------
|->| платоспроможності населення | |>| Аналіз сезонних умов |
| -------------------------------- | | попиту і пропозиції |
| -------------------------------- | ---------------------------
|->|Аналіз стану світових ринків | | ---------------------------
| -------------------------------- |>| Аналіз потенціалу і |
| -------------------------------- | | місткості ринків |
-->| Аналіз сукупного попиту і | | ---------------------------
| пропозиції | | ---------------------------
-------------------------------- |>| Аналіз зміни цін за |
| | звітний період |
| ---------------------------
| ---------------------------
| |Прогнозування кон'юнктури|
->|ринку на наступні чотири |
| квартали |
---------------------------
Рис. 1 Схема аналізу кон'юнктури товарного
ринку окремого продукту
Оцінка поточної цінової ситуації здійснюється з посиланням на тенденції поточного року, фактори попиту і пропозиції, сезонність, загальноекономічну ситуацію.
Ринкові цінові цикли прогнозуються за терміном та послідовністю, в них простежується дія постійних та тимчасових чинників, а також сезонні коливання.
Головними циклічними чинниками є постійно діючі чинники, які складають основу механізму відтворення: оновлення основного капіталу, попит на товари масового споживання, стан грошово-кредитної сфери та інтенсивність змін у ній.
До нециклічних факторів належать:
постійно діючі: науково-технічний прогрес, рівень монополізації ринку, державне регулювання економіки, інфляція;
тимчасово діючі: погодні умови, сезонність, соціальні та політичні кризи, стихійні лиха.
7. Методи прогнозування цінових індексів на окремі продукти.
7.1. Прогнозування на основі коефіцієнта еластичності між індексом ціни і фактором впливу.
Прогнозування на основі коефіцієнта еластичності між індексом ціни і фактором впливу здійснюються в такій послідовності:
1. Формування необхідних первинних статистичних даних за звітний період.
2. Розрахунок за звітний період відносних показників, які будуть використовуватися як фактори при прогнозуванні індексів цін.
3. Розрахунок за звітний період щорічних коефіцієнтів пропорційності зміни прогнозного цінового показника та зміни показника-фактора. Прогнозування їх величини на кожен рік прогнозного періоду з урахуванням сценарних умов прогнозу.
4. Прогнозування величини показника-фактора.
5. Розрахунки рівня прогнозних цінових показників.
І = І х Т х К
цін, t цін, t-1 t t
де І - показник індексу ціни в прогнозному періоді
цін, t
в t-ому кварталі;
І - показник індексу ціни в прогнозному періоді в
цін,t-1
t-1-ому кварталі;
Т - прогнозований квартальний темп зростання
t
показника-фактора в t-ому кварталі;
К - прогнозований коефіцієнт співвідношення темпів зростання
t
досліджуваного індексу цін і показника-фактора.
6. Перевірка збалансованості попиту і пропозиції, потреби в товарних ресурсах і джерел їх забезпечення після отримання першого варіанта прогнозного індексу цін.
У разі незбалансованості приймається рішення щодо зміни прогнозної величини окремих показників-факторів і відповідно переглядаються припущення щодо зміни величини фактора у прогнозному періоді, а також коефіцієнтів еластичності між показником-фактором і результуючим показником прогнозу (індексу цін).
7. Повторення етапів 4, 5, 6.
8. Закінчення прогнозного розрахунку після отримання внаслідок декількох ітерацій (етапи 4, 5, 6, 7) збалансованого прогнозу індексу цін.
Вхідна інформація для проведення прогнозування складається з відповідної кількості динамічних рядів (щоквартальні значення показника за декілька років звітного та прогнозного періоду).
7.2. Прогнозування на основі побудови одно- і багатофакторних статистичних залежностей.
При прогнозуванні на основі побудови одно- і багатофакторних статистичних залежностей ураховуються чотири типи зв'язку між ціною і факторами впливу:
лінійний однофакторний зв'язок:
І = А + А Ф
цін 0 1 1
лінійний багатофакторний:
І = А + А Ф + А Ф + А Ф +...+ А Ф + А t
цін 0 1 1 2 2 3 3 n n 1
нелінійний однофакторний:
І = А + А Ф + А Ф + А Ф +...+ А Ф
цін 0 1 2 2 3 3 n n
нелінійний багатофакторний:
2
І = А + А Ф + А Ф +...+ А Ф + А Ф +
цін 0 1 1 2 2 n n 1 1
2 2
+ А Ф +...+ А Ф + ...,
2 2 n n
де І - показник індексу ціни, який прогнозується;
цін
Ф - показник-фактор;
А - коефіцієнт зв'язку;
Т - параметр часу (номер кварталу).
Після розрахунку кожного показника проводиться перевірка
точності відображеного зв'язку через порівняння фактичних
даних І , t розрахункових (отриманих на основі рівняння
цін і
статистичної залежності). При мінімальних відхиленнях за звітний
період отримана залежність використовується для прогнозування.
7.3. Прогнозування на основі динамічного (часового) ряду цінового індексу. При прогнозуванні на основі динамічного (часового) ряду цінового індексу використовується однофакторна модель аналізу динамічних рядів:
2
І = А + А Т + А Т + ...,
цін 0 1 1 1 1
де: І - індекс ціни (показник, який прогнозується);
цін
А - коефіцієнт зв'язку;
Т - параметр часу (номер кварталу).
7.4. Прогнозування цінового індексу на основі комплексної моделі.
Економіко-математична модель для прогнозування цінових змін складається з рівнянь, які містять показники-фактори і результуючі показники (індекси цін) і розраховуються разом в єдиному розрахунковому циклі.
При використанні комплексної моделі всі показники цін та показники-фактори, які впливають на їх величину, зв'язуються комплексом рівнянь у вигляді тотожностей, або статистичних залежностей. Така модель потребуватиме щорічного оновлення через перерахунок коефіцієнтів статистичних залежностей. Побудова і використання комплексної моделі передбачає найбільш трудомісткий процес прогнозування і має ту перевагу, що забезпечує збалансованість всіх показників без додаткових ітерацій.
7.5. Експертний метод прогнозування
Експертний метод прогнозування базується на спеціальній технології врахування прогнозних оцінок (поглядів) групи експертів залучених до інтуїтивного прогнозування. Рекомендується наступна технологія врахування та узгодження прогнозних оцінок експертів:
1. Створення групи експертів, які є спеціалістами щодо цінових прогнозів.
2. Підготовка спеціальної анкети із запитаннями щодо цінових прогнозів та інструкція по їх заповненню.
3. Заповнення експертами анкет для висловлення свого бачення тенденцій цінових змін на певний продукт у майбутньому.
4. Збір та оброблення анкет.
Підготовка таблиці, в якій вказується рівень прогнозу кожного фахівця (анонімно), середнє значення, мінімальне і максимальне по кожному ціновому індексу. Доведення до кожного експерта інформації по кожному ціновому індексу, висловлення своєї думки (в анкеті) щодо кожного прогнозного показника.
5. Повторне оброблення анкети. У разі якщо розбіжності не є значними, то прогноз може бути на рівні середнього серед прогнозів всіх експертів, або середнього без врахування максимального і мінімального рівня, або у вигляді інтервалу між мінімальною і максимальною оцінками експертів.
6. Оцінка остаточного рівня прогнозного цінового індексу.
Може проводитися ще одна ітерація для зведення відхилень оцінок експертів до мінімуму.
7.6. Урахування сезонності в ціновому прогнозі.
Цінові тенденції окремих продуктів мають річні цикли зміни цін в залежності від кварталу: в II і III кварталах має місце зменшення ціни або гальмування зростання ціни по відношенню до I чи IV кварталів. Для врахування цього сезонного чинника рекомендується на основі даних звітного періоду розраховувати середню величину відхилення квартального індексу ціни від середнього річного тренду (розрахованого в формі лінійного зв'язку) в залежності від номера кварталу.
Така середня сезонна складова (ДЕЛЬТА)сез (із знаком + чи -)
додається до розрахованого прогнозного квартального індексу цін за
методами 7.1 - 7.4. І - експертний метод прогнозування
у, t
враховує сезонну складову автоматично.
t
І = І + (ДЕЛЬТА) ,
сез(1) у,сер сез
де: t - індекс кварталу в році (1, 2, 3, 4);
t
(ДЕЛЬТА) - середнє сезонне відхилення (відсоткових
сез
пунктів) у залежності від кварталу в році;
І - прогнозний індекс зміни ціни в t-ому кварталі,
у,сер
розрахований по середньому тренду.
7.7. Формування кінцевого варіанта прогнозу індексів цін.
Узагальнення прогнозних оцінок, отриманих декількома методами прогнозування, рекомендується проводити одним із таких способів:
1. Кожен кінцевий прогнозний квартальний індекс ціни на продукт розраховується як середньозважена величина з усіх прогнозних його оцінок, отриманих за допомогою наведених методів прогнозування. При цьому важелі врахування важливості кожного методу вважаються однаковими.
2. Здійснення експертною групою експертної оцінки і вибору найбільш вірогідної прогнозної оцінки квартальних змін ціни в межах діапазону між найбільшим і найменшим значенням прогнозних оцінок індексу ціни та підготовка щоквартальної записки щодо результатів прогнозування цінових змін по обраному колу продуктів.
8. Представлення результатів прогнозу
За результатами прогнозування проводиться:
аналіз поточної цінової ситуації по визначеному переліку товарів;
щоквартальний прогноз цін на наступний квартал і щокварталу на наступні чотири квартали;
підготовка щоквартальної записки щодо майбутніх загроз цінових змін (у наступному кварталі і на майбутні три квартали) і бажані заходи протидії (з розрахунком вартості витрат з бюджету на нейтралізацію загроз).
Для представлення результатів прогнозування щокварталу готується записка з аналізом і прогнозом цінової динаміки (поквартальний графік) по кожному соціальному продукту за такою схемою:
прогнозні баланси попиту і пропозиції на досліджений продукт;
прогноз цінового індексу на майбутній квартал і на рік при сценарній умові, що Уряд не буде проводити спеціальні заходи щодо цінової стабілізації даного продукту;
пропозиція заходів Уряду по нормалізації ринкової рівноваги з розрахунком потрібної суми коштів з бюджету на врівноваження ринку кожного контрольованого продукту;
прогноз ціни на майбутній квартал і на рік при сценарній умові що Уряд реалізує запропонований захід (ціновий регулятор) для кожного продукту окремо.
Директор департаменту
розвитку секторів економіки

О.В.Пендзин
Додаток 1
до наказу Міністерства
економіки України
08.12.2010 N 1551
ПЕРЕЛІК
показників, необхідних для оцінки та прогнозування цінової ситуації на споживчому ринку, та департаментів, відповідальних за їх надання
N
з/п
ПоказникВідповідальний
департамент
Термін подання
1Вітчизняне
виробництво
сільськогосподарської
продукції та
продовольчих товарів
Департамент
розвитку секторів
економіки
Чотири рази на
рік:
2Основні
фінансово-економічні
показники
функціонування
сільського
господарства та
харчової
промисловості
1 березня
1 червня
1 вересня
1 листопада
3Посівні площі та
урожайність
сільськогосподарських
культур
4Чисельність поголів'я
худоби та птиці
5Закупівельні ціни на
сільськогосподарську
продукцію
6Ціни виробників
продуктів харчування
7Роздрібні ціни на
продовольчі товари
8Баланси попиту і
пропозиції основних
видів продовольства
9Виробництво нафти і
нафтопродуктів
10Баланс нафти і
нафтопродуктів
11Оптові ціни на
електроенергію
12Оптові та роздрібні
ціни на нафтопродукти
13Фактичні та прогнозні
індекси споживчих цін
Департамент
макроекономіки
14Фактичні та прогнозні
індекси цін
виробників
15Фактичний та
прогнозний індекси
реальних наявних
доходів населення
16Фактичний та
прогнозний індекси
заробітної плати
Департамент
розвитку
соціальної та
гуманітарної сфери
17Ціни на
сільськогосподарську
продукцію та
продовольчі товари на
світових ринках
ДП
"Держзовнішінформ"
Директор департаменту
розвитку секторів економіки

О.В.Пендзин
Додаток 2
до наказу Міністерства
економіки України
08.12.2010 N 1551
СКЛАД
експертної групи з оцінки та прогнозування цінової ситуації на споживчому ринку
РУСИНСЬКИЙ Михайло Прокопович- заступник Міністра економіки, голова робочої групи
МАКОВСЬКИЙ Микола Миколайович- директор департаменту цінової політики та цінового регулювання, заступник голови робочої групи
Члени робочої групи:
БОГОСЛАВЕЦЬ Сергій Миколайович- головний спеціаліст відділу прогнозування розвитку секторів економіки та міжгалузевого балансу Мінекономіки
ЗАВОРОТЬКО Оксана Віталіївна- заступник директора департаменту макроекономіки - начальник відділу Мінекономіки
КОЛЯДЕНКО-ЛІНЕЦЬКА Світлана Іванівна- головний спеціаліст відділу енергетичного забезпечення та енергетичної безпеки Мінекономіки
МАКАРЧУК Оксана Іванівна- заступник директора департаменту начальник відділу продовольчого забезпечення та продовольчої безпеки Мінекономіки
ОДОСІЙ Олександр Васильович- начальник відділу з питань АПК ДП "Держзовнішінформ" (за згодою)
ПЕНДЗИН Олег Володимирович- директор департаменту розвитку секторів економіки Мінекономіки
ПОНОМАРЕНКО Валентина Михайлівна- начальник відділу споживчого ринку, товарних бірж та аукціонної діяльності Мінекономіки
САВИЦЬКИЙ Олександр Денисович- начальник державної інспекції з контролю за цінами
СКИРТА Андрій Ігорович- начальник відділу аналізу та прогнозування цінової ситуації на ринках товарів та послуг Мінекономіки
ЩУКІН Борис Миколайович- заступник начальника відділу стратегічного планування, прогнозуванн регулювання економіки та державних цільових програм Науково-дослідного економічного інституту (за згодою).
Директор департаменту
розвитку секторів економіки

О.В.Пендзин