НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
25.12.2002 N 1455 |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 4 від 10.01.2013 )
Про затвердження Порядку придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлюються НКРЕ
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії регулювання електроенергетики N 652 від 02.07.2003 N 167 від 23.02.2004 N 434 від 30.04.2004 N 865 від 29.06.2006 N 1191 від 15.10.2009 )
Відповідно до Закону України "Про електроенергетику", Указу Президента України від 21 квітня 1998 року N 335 "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України", на доручення Кабінету Міністрів України від 17.05.02 N 531/46 для врегулювання питання придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлюються НКРЕ, Національна комісія регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлюються НКРЕ (додається).
2. Постанову НКРЕ від 15.04.2002 N 376 "Про затвердження Тимчасового порядку придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, тарифи яких на відповідну діяльність встановлюються НКРЕ" вважати такою, що втратила чинність.
Голова Комісії | Ю.Продан |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕ
25.12.2002 N 1455
(у редакції постанови НКРЕ
від 29.06.2006 N 865
( v0865227-06 )
ПОРЯДОК
придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлюються НКРЕ
( У тексті Порядку слова "Закон України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" замінено словами "Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921" у всіх відмінках згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1191 від 15.10.2009 )
1. Загальні положення
1.1. Порядок установлює засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг ліцензіатами з виробництва теплової, електричної енергії з комбінованого виробництва теплової та електричної енергії, виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії (далі - ліцензіати) при придбанні ними товарів, робіт та послуг у рамках здійснення відповідної ліцензованої діяльності за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тис.грн (без ПДВ), а робіт - 300 тис.грн (без ПДВ).
( Абзац перший пункту 1.1 в редакції Постанови Національної комісії регулювання електроенергетики N 1191 від 15.10.2009 )
Цей Порядок не застосовується до закупівель товарів, робіт та послуг ліцензіатами, які є суб'єктами природних монополій, а також ліцензіатами - державними, у тому числі казенними підприємствами, установами та господарськими товариствами, у статутному капіталі яких державна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків, їх дочірніми підприємствами, а також підприємствами і господарськими товариствами, у статутному капіталі яких 50 та більше відсотків належать державним, у тому числі казенним підприємствам і господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
( Абзац другий пункту 1.1 в редакції Постанови Національної комісії регулювання електроенергетики N 1191 від 15.10.2009 )
Метою впровадження цього Порядку є визначення оптимальної ціни на куповані товари, роботи і послуги, виключення зловживання монопольним становищем ліцензіатами, без утиснення інтересів щодо їх господарської діяльності, мінімізація витрат при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг ліцензіатами, а також забезпечення прозорості для учасників процедур закупівлі товарів, робіт і послуг, що сприяє більш економному і прозорому використанню коштів замовниками.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Положенні про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921, а також застосовуються наступні терміни:
замовник - ліцензіат, тендерний комітет якого здійснює закупівлю та одночасно укладає договір про закупівлю з дотриманням вимог цього Порядку.
1.3. Дія цього Порядку не поширюється на закупівлі, предметом яких є:
водо-, тепло- та енергопостачання;
водовідведення та обслуговування каналізаційних систем;
поштові послуги, у тому числі поштові марки;
телекомунікаційні послуги, у тому числі щодо трансляції радіо- та телесигналів (за винятком послуг мобільного зв'язку та інтернет-послуг);
послуги щодо перевезення залізничним транспортом;
професійна підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації робітничих кадрів у державних професійно-технічних навчальних закладах;
підготовка кадрів вищими навчальними закладами I-IV рівнів акредитації;
товари, роботи і послуги, що здійснюються відповідно до положень Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921;
товари, роботи і послуги, що надаються компаніями - суб'єктами природних монополій та іншими суб'єктами господарювання, ціни на які встановлюються державними регулюючими органами та органами місцевого самоврядування;
оплата послуг, які надаються органами виконавчої влади, банками та банківськими установами (включаючи послуги ДАІ, митниці, органів пожежної охорони та інспекції, Держстандарту, послуг щодо ліцензування, а також інших послуг, які надаються державними органами і отримання яких є обов'язковим відповідно до чинного законодавства України).
1.4. Закупівлі здійснюються на основі таких принципів:
максимальна економія та ефективність;
добросовісна конкуренція серед учасників;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
1.5. Замовник зобов'язаний відхилити тендерну або кваліфікаційну пропозицію у разі, якщо він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати будь-якій службовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція про найм на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або на застосування замовником певного виду процедури закупівлі.
Замовник зобов'язаний відхилити тендерну або кваліфікаційну пропозицію у разі, якщо він має незаперечні докази того, що:
фізичну особу, яка є учасником, було засуджено за злочин, вчинений під час здійснення процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому порядку;
посадову особу, яку призначено відповідальною за здійснення процедури закупівлі, було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому порядку.
1.6. Інформація про відхилення тендерної або кваліфікаційної пропозиції та підстави для відхилення подаються замовником у звіті про результати проведення процедури закупівлі та протягом семи календарних днів повідомляється учаснику, який допустив несхвальні дії.
1.7. Замовник зобов'язаний повідомити НКРЕ про дату проведення розкриття тендерних або кваліфікаційних пропозицій.
2. Визначення предмета закупівлі
2.1. Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174, на підставі загальної кошторисної вартості виконання робіт за весь період їх виконання.
2.2. Визначення предмета закупівлі товарів і послуг (далі - продукція) здійснюється замовником відповідно на основі Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (далі - Класифікатор), у межах запланованих закупівель на відповідний рік у такому порядку:
предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). При цьому замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип");
предмет закупівлі продукції може визначатися показником дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "тип"), якщо замовник здійснює закупівлю в межах річного обсягу лише однієї позиції цієї продукції в межах показника п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія").
Замовник має право в разі застосування конкурентних процедур закупівлі визначати предмет закупівлі за показниками третього і четвертого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "група" і "клас").
Замовник має право за визначеним відповідно до цього пункту предметом закупівлі за умови застосування процедури відкритих торгів, торгів з обмеженою участю, двоступеневих торгів здійснювати більше однієї закупівлі протягом бюджетного періоду. Замовник має право за визначеним відповідно до цього пункту предметом закупівлі здійснювати більше ніж одну процедуру закупівлі запиту цінових пропозицій, для яких існує постійно діючий ринок, якщо очікувана вартість предмета закупівлі відповідно до річного плану проведення закупівель не перевищує 500 тис. грн. (без ПДВ).
2.3. Визначену відповідно до пунктів 0 і 0 цього Порядку назву предмета закупівлі продукції замовники вказують в оголошенні про торги, запрошенні (у разі проведення торгів з обмеженою участю, запиту цінових пропозицій), повідомленні й оголошенні про результати процедури закупівлі, у тендерній документації та звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
У разі, коли предметом закупівлі є товари і послуги, замовник має право визначену відповідно до пункту 0 цього Порядку назву предмета закупівлі доповнювати інформацією щодо його конкретизації відповідно до пункту 4.14 цього Порядку.
У разі, коли предметом закупівлі є послуги з поточного ремонту, замовник визначає предмет закупівлі, ураховуючи особливості нарахування вартості поточного ремонту за об'єктом згідно з Правилами визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174.
3. Загальні умови здійснення закупівлі
3.1. Оголошення про проведення відкритих і двоступеневих торгів, торгів із зменшенням ціни (редукціону), інформація про результати проведення таких торгів і торгів з обмеженою участю та про здійснення попередньої кваліфікації учасників обов'язково публікуються замовником у загальнодержавних засобах масової інформації, в інших друкованих засобах масової інформації (за бажанням) та на офіційному веб-сайті НКРЕ, за встановленою формою.
Оголошення про заплановану закупівлю чи проведення попередньої кваліфікації учасників публікуються замовником за формами, наведеними в додатках 2, 7 цього Порядку.
Оголошення про заплановану закупівлю чи проведення попередньої кваліфікації оприлюднюється замовником не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати розкриття тендерних або кваліфікаційних пропозицій проведення попередньої кваліфікації.
Неоприлюднення у визначений цим Порядком термін інформації щодо здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг є підставою для відміни торгів.
Одночасно з наданням замовником оголошення про заплановану закупівлю чи проведення попередньої кваліфікації, його копія направляється до центрального апарату НКРЕ та відповідного територіального представництва НКРЕ.
Дійсними визнаються тільки ті заяви та повідомлення, які були подані в письмовій формі, установленій замовником.
Якщо під час здійснення процедур закупівлі сторони передавали інформацію в інших не письмових формах, зміст таких інформацій повинен бути ними письмово підтверджений.
3.2. Оголошення про здійснення процедури закупівлі, запрошення до участі в процедурах закупівлі, повідомлення про проведення попередньої кваліфікації учасників, а також тендерна документація готуються українською мовою та, за необхідності, однією з іноземних мов, що використовуються в міжнародній торгівлі. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є україномовний текст.
Тендерні пропозиції подаються мовою (мовами), зазначеною (зазначеними) замовником у тендерній документації.
3.3. Тендерний комітет створюється для організації та проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг на засадах колегіальності у прийнятті рішень, відсутності конфлікту інтересів членів тендерного комітету та їх неупередженості.
Склад тендерного комітету, положення про тендерний комітет затверджуються рішенням замовника. До складу тендерного комітету замовника не можуть входити посадові особи та представники учасників, їх близькі родичі, посадові особи об'єднань підприємств, їх представники та близькі родичі.
Членами тендерного комітету є представники замовника в кількості не менше 5 осіб.
Керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова, який призначається рішенням замовника у вигляді відповідного розпорядчого акта. Голова тендерного комітету організовує його роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
Голова тендерного комітету призначає заступника (заступників) голови, відповідального секретаря та визначає функції кожного члена тендерного комітету.
3.4. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях тендерного комітету, приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів тендерного комітету. У разі рівного розподілу голосів, голос голови комітету є ухвальним.
Рішення комітету оформляється протоколом, який підписується усіма членами тендерного комітету, які брали участь у голосуванні.
Спеціалісти, юристи, економісти, консультанти та інші фізичні чи юридичні особи, які залучаються до роботи тендерних комітетів на договірних засадах відповідно до законодавства, та нотаріуси, які посвідчують договори про закупівлю (у разі нотаріального посвідчення договорів про закупівлю на вимогу замовника), не можуть бути членами тендерного комітету.
3.5. Закупівля може здійснюватися шляхом таких процедур:
відкритих торгів;
торгів з обмеженою участю;
двоступеневих торгів;
запиту цінових пропозицій (котирувань);
закупівлі в одного постачальника (учасника);
торгів із зменшенням ціни (редукціон).
3.6. Основними процедурами здійснення закупівель є торги із зменшенням ціни (редукціон) та відкриті торги.
Застосування процедури закупівлі з обмеженою участю учасників (крім випадку, коли процедура закупівлі з обмеженою участю застосовується після проведення попередньої кваліфікації учасників) та процедури запиту цінових пропозицій (котирувань), очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тисяч гривень (без урахування ПДВ), потребує погодження з НКРЕ.
Закупівля паливно-мастильних матеріалів (крім палива, яке використовується на виробництво електричної і теплової енергії, та оливи, що використовується у силовому обладнанні) може відбуватися за процедурою запиту цінових пропозицій (котирувань) незалежно від суми закупівель.
Застосування процедури закупівлі у одного учасника потребує погодження з НКРЕ за умови, якщо вартість закупівлі товарів дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень (без ПДВ), робіт - 300 тисяч гривень (без ПДВ), а послуг - 30 тисяч (без ПДВ).
Замовник не має права ділити закупівлю товару, роботи, послуги на частини з метою уникнення проведення відкритих торгів.
Відповідальність за застосування цих процедур закупівель несе замовник.
3.7. Замовник може вимагати від учасників надання ними документально підтвердженої інформації щодо його відповідності таким кваліфікаційним вимогам:
наявність відповідного дозволу або ліцензії на виконання певних робіт чи послуг;
наявність коштів, обладнання та працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
сплата податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених законодавством України;
здійснення господарської діяльності відповідно до положень його статуту.
Кваліфікаційні вимоги зазначаються в документації, необхідній для здійснення попередньої кваліфікації учасників (якщо така процедура застосовується), тендерній документації чи інших документах, пов'язаних з поданням тендерних пропозицій.
3.8. За результатами проведення закупівлі протягом 10 календарних днів з моменту визначення найкращої пропозиції, замовником складається звіт за формами, наведеними в додатках 6, 9, 10, 11, копія якого на паперовому носії та в електронному вигляді направляється до центрального апарату НКРЕ та відповідного територіального представництва НКРЕ.
4. Процедури відкритих торгів та торгів з обмеженою участю
4.1. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані учасники, запрошені замовником шляхом публікації в встановленому порядку. У разі, коли процедурі відкритих торгів передувала попередня кваліфікація учасників, замовник запрошує учасників, які її пройшли, шляхом розсилання запрошень.
4.2. Під час проведення торгів з обмеженою участю тендерні пропозиції мають право надавати лише ті учасники, які запрошені замовником взяти участь у процедурі закупівлі.
4.3. Процедури торгів з обмеженою участю учасників можуть застосовуватися у випадках, якщо товари, роботи чи послуги через їх складний або спеціалізований характер можуть бути запропоновані обмеженою кількістю учасників.
4.4. У разі проведення торгів з обмеженою участю, тендерна документація надсилається всім учасникам торгів, які пройшли відбір за результатами процедури попередньої кваліфікації.
4.5. Під час проведення торгів з обмеженою участю замовник запрошує до участі в процедурі закупівлі учасників, кількість яких могла б забезпечити конкуренцію та вибір найбільш вигідної пропозиції, але не менше двох.
4.6. Запрошення до участі в процедурі торгів з обмеженою участю надсилається замовником не менше ніж за 20 календарних днів до проведення торгів.
4.7. Замовник при проведенні торгів з обмеженою участю має право здійснити попередню кваліфікацію учасників.
Інформація про здійснення попередньої кваліфікації учасників публікується замовником у встановленому порядку та за формою, наведеною в додатку 7 цього Порядку.
Кваліфікаційна документація надається (надсилається) учаснику протягом трьох робочих днів з дня її оплати або з дня отримання відповідного запиту, якщо плату не було встановлено. Документ для оплати кваліфікаційної документації надсилається або надається учаснику в дводенний термін з дня отримання від нього відповідного запиту.
Кваліфікаційна документація обов'язково містить:
1) інструкції щодо підготовки та подання кваліфікаційної пропозиції;
2) кваліфікаційні вимоги;
3) стислий виклад критеріїв та процедури оцінки відповідності кваліфікаційним вимогам;
4) інформацію про документи, необхідні учаснику для підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним вимогам;
5) інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі:
відповідну технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки;
кількість товару;
місце, де мають бути виконані роботи чи надані послуги;
додаткові послуги, які мають бути надані;
строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
6) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції в разі, якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції тільки стосовно частини товарів, робіт чи послуг, що закуповуються;
7) зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути складені кваліфікаційні пропозиції;
8) зазначення способу, місця та кінцевого строку подання кваліфікаційних пропозицій;
9) виклад процедури надання роз'яснень щодо кваліфікаційної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори учасників;
10) зазначення місця, дати та часу розкриття кваліфікаційних пропозицій;
11) зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками;
12) іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до кваліфікаційної документації.
4.8. Технічна специфікація, плани, креслення, малюнки чи описи предмета закупівлі, що вимагаються замовником, повинні містити:
детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик;
вимоги щодо технічних характеристик функціонування предмета закупівлі в разі, якщо опис скласти неможливо або коли доцільнішим є наведення таких показників;
посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, робіт чи послуг, що закуповуються, з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил.
4.9. Технічна специфікація не повинна містити посилань на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі, коли таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
4.10. Кваліфікаційні пропозиції подаються без зазначення ціни. Строк подання кваліфікаційних пропозицій повинен становити не менше 20 календарних днів з дня публікації про проведення попередньої кваліфікації. Замовник здійснює відбір учасників для подальшої участі в процедурі торгів з обмеженою участю виключно на підставі їх відповідності умовам, зазначеним у кваліфікаційній документації, протягом 14 календарних днів з дати розкриття кваліфікаційних пропозицій.
Замовник протягом п'яти календарних днів після завершення попередньої кваліфікації учасників складає протокол за формою, наведеною у додатку 8, та повідомляє кожного учасника, який брав у ній участь, про результати її здійснення.
4.11. До подальшої участі в процедурі торгів з обмеженою участю запрошуються лише ті учасники, які пройшли відбір за результатами здійснення попередньої кваліфікації учасників. Строк подання тендерних пропозицій після проведення попередньої кваліфікації учасників повинен становити не менше 10 календарних днів.
4.12. В оголошенні про проведення відкритих торгів та запрошенні до участі в процедурі торгів з обмеженою участю обов'язково зазначаються:
1) найменування та юридична адреса замовника торгів;
2) вид, кількість та місце поставки товарів або вид і місце проведення робіт, або надання послуг;
3) строк поставки товарів, виконання робіт або надання послуг;
4) кваліфікаційні вимоги, яким повинні відповідати учасники;
5) способи та місце отримання тендерної документації та розмір плати за неї (якщо таку плату встановлено замовником);
6) місце та строк подання тендерних пропозицій;
7) місце та дата розкриття тендерних пропозицій;
8) умови надання тендерного забезпечення та способи зв'язку для отримання додаткової інформації;
9) адреси обраних замовником інформаційних систем у мережі Інтернет.
Строк для подання тендерних пропозицій має становити 20 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів чи відправлення запрошення до участі в них.
4.13. Тендерна документація надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати (якщо плата вимагається) або з дня отримання відповідного запиту (якщо плату не було встановлено). Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в дводенний термін з дня отримання від нього відповідного запиту. Надання тендерної документації, визначення її вартості та порядок розрахунків здійснюються відповідно до положень цивільного законодавства.
У разі проведення торгів з обмеженою участю на закупівлю товарів і послуг замовник може надсилати тендерну документацію одночасно із запрошенням до участі у торгах.
У разі проведення торгів на закупівлю робіт тендерна документація надсилається після попередньої оплати учасником витрат на її підготовку.
4.14. Тендерна документація має містити:
1) інформаційне повідомлення щодо проведення тендеру за формою, наведеною в додатку 1 цього Порядку;
2) форму пропозицій учасників;
3) перелік критеріїв, які висуваються тендерним комітетом з метою оцінки відповідності учасника торгів встановленим кваліфікаційним вимогам, що можуть містити в собі:
спеціалізацію підприємства,
період роботи на ринку України,
період роботи (досвід) за відповідними напрямами на ринку України або за кордоном,
відсутність заборгованості перед бюджетом,
наявність реалізації аналогічних проектів,
валовий дохід підприємства за попередній рік,
наявність власних активів для забезпечення виконання своїх зобов'язань або гарантії банку,
тощо;
4) інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності учасника торгів встановленим кваліфікаційним вимогам (наявність відповідних ліцензій, дозволів, листи-відгуки про співпрацю тощо);
5) інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі:
відповідну технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки;
інформацію щодо призначення продукції для використання в спеціальних умовах, необхідних замовнику;
документи, що підтверджують якість предмета закупівлі;
кількість товару;
місце, де мають бути виконані роботи чи надані послуги;
додаткові послуги, що мають бути надані.
Технічні вимоги до предмета закупівлі мають бути обґрунтованими;
6) технічну специфікацію, яка не повинна містити посилань на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі, коли таке посилання є необхідним, специфікація має містити вираз "або еквівалент";
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) спосіб оцінки тендерних пропозицій і порівняння альтернативних тендерних пропозицій з переліком критеріїв та методику оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції;
9) проект договору про закупівлю;
10) опис окремої частини або частин предмета закупівлі, щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі, якщо учасникам торгів дозволяється подати тендерні пропозиції лише стосовно частини товарів, робіт чи послуг, що закуповуються;
11) інформацію про валюту (валюти), у якій (яких) має бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;
12) зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути складені тендерні пропозиції;
13) вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розміри, форми, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику торгів;
14) зазначення способу, місця та кінцевого терміну подання тендерних пропозицій;
15) виклад процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори учасників торгів;
16) зазначення терміну, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними (не менше місяця);
17) зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій;
18) порядок оскарження дій та рішення тендерного комітету;
19) зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками торгів;
20) інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують права та призводять до дискримінації учасників.
4.15. Учасник має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації. Замовник протягом трьох робочих днів повинен дати відповідь на запит учасника.
Не пізніше ніж за три робочих дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів учасників унести зміни до тендерної документації, при цьому продовживши строк подання та розкриття тендерних пропозицій. Про відповідні зміни до тендерної документації та перенесення дати подання та розкриття тендерних пропозицій замовник повинен повідомити письмово всіх учасників, яким він надав тендерну документацію.
У разі несвоєчасного подання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації, її змін або в разі якщо внесені до тендерної документації зміни є суттєвими, замовник повинен продовжити строк подання тендерних пропозицій. Рішення про продовження строку подання тендерних пропозицій приймається замовником з урахуванням того, що такий строк повинен бути достатнім для врахування учасниками зазначених змін, доповнень або роз'яснень та своєчасного подання тендерних пропозицій, але не меншим ніж три робочих дні.
Якщо замовник проводить збори з метою роз'яснення будь-яких запитів щодо тендерної документації, він повинен вести протокол цих зборів з викладенням у ньому всіх роз'яснень щодо запитів і надіслати його всім учасникам, яким було надано тендерну документацію, незалежно від їх присутності на зборах.
4.16. Замовник зобов'язаний зазначити в тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмірів, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику.
Забезпечення тендерної пропозиції (далі - тендерне забезпечення) - надання учасником замовнику гарантій щодо забезпечення виконання ним зобов'язань, які виникають у зв'язку з поданням тендерних пропозицій, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, резервні акредитиви, чеки, згідно з якими первинне зобов'язання несе будь-який банк, депозити, векселі, порука та інші види забезпечення за вибором замовника відповідно до Порядку.
Розмір тендерного забезпечення становить 1% очікуваної вартості в разі проведення торгів на закупівлю робіт та 5% - у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
У разі, якщо тендерні пропозиції можуть подаватися щодо частини предмета закупівлі (лота), розмір тендерного забезпечення встановлюється, виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі по кожному лоту.
4.17. Тендерне забезпечення не повертається замовником у разі:
відкликання або зміни тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання;
непідписання учасником, який став переможцем торгів, договору про закупівлю всупереч вимогам тендерної документації;
невиконання інших вимог, передбачених тендерною документацією.
4.18. Замовник не може претендувати на тендерне забезпечення і повинен повернути відповідну суму учаснику протягом 10 календарних днів з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення в разі:
закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного у тендерній документації;
укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем торгів;
відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання, якщо це передбачено у тендерній документації;
закінчення процедур закупівлі без укладення договору про закупівлю з жодним із учасників, що подали тендерні пропозиції.
4.19. Тендерна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника в запечатаному конверті або в іншій формі, зазначеній у тендерних документах. Замовник підтверджує отримання тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу отримання.
4.20. Тендерна пропозиція має містити в собі:
1) заповнену належним чином і підписану відповідальною особою форму тендерної пропозиції;
2) ціни по кожному розділу товарів, робіт і послуг (окремо);
3) оформлене належним чином доручення (за необхідності), яке свідчить про повноваження особи, яка підписала тендерну пропозицію;
4) забезпечення тендерної пропозиції (якщо воно вимагається);
5) інформацію щодо кваліфікації учасника торгів - документальне свідчення того, що учасник торгів задовольняє мінімальним кваліфікаційним вимогам, визначеним замовником;
6) інформацію щодо відповідності товару (при необхідності) - документальне свідчення того, що товар, який пропонується учасником, відповідає тендерній документації;
7) інформацію про субпідрядників, запропонованих учасником. Учасник торгів включає інформацію про всі основні елементи закупівлі, які він збирається забезпечити за субпідрядними договорами, із зазначенням інформації про запропонованих субпідрядників по кожному з таких елементів;
8) інформацію щодо відхилення від вимог тендерної документації. Учасник торгів також зазначає додаткову економію (або інші вигоди), пов'язану з кожним таким відхиленням. Замовник залишає за собою право прийняти чи не прийняти будь-які відхилення;
9) альтернативні тендерні пропозиції (у випадку, якщо це передбачається тендерною документацією), із зазначенням повної інформації про будь-яку подану альтернативу і її обґрунтування;
10) будь-яку іншу документацію та інформацію, що може бути зазначена в тендерній пропозиції.
4.21. При поданні тендерної пропозиції консорціумом тендерні пропозиції мають додатково містити:
1) підтвердження щодо відповідності кваліфікаційним вимогам по кожному підприємству-члену консорціуму;
2) визначення одного підприємства - члена консорціуму, який відповідає за виконання ключового компонента замовлення на закупівлю. Це підприємство призначається в якості головного, і його повноваження підтверджуються дорученням, підписаним всіма іншими членами консорціуму, що представляється разом з тендерною пропозицією;
3) підтвердження повноважень підприємства-члена консорціуму, що назване головним;
4) копія угоди, укладеної між підприємствами - членами консорціуму, представляється разом з тендерною пропозицією.
Підприємство-член консорціуму, що назване головним, повинно бути в установленому порядку наділено повноваженнями на вирішення всіх питань, пов'язаних з виконанням замовлення на здійснення закупівлі в цілому, включаючи здійснення платежів.
Усі підприємства-члени консорціуму повинні нести солідарну та індивідуальну відповідальність за неналежне виконання замовлення на закупівлю.
Для визнання консорціуму кваліфікованим кожне підприємство з членів консорціуму має відповідати вимогам, необхідним для виконання тієї частини замовлення на закупівлю, яку вони будуть виконувати (або забезпечувати виконання іншим членам чи гарантувати виконання іншими членами). Спільна пропозиція членів консорціуму повинна забезпечувати відповідність усім загальним кваліфікаційним вимогам, зазначеним для індивідуальних учасників. При невиконанні цієї вимоги пропозиція консорціуму відхиляється.
4.22. Тендерні пропозиції, отримані після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються учасникам торгів, що їх подали.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеного у тендерній документації лота), а також може подати альтернативну тендерну пропозицію, якщо це передбачено тендерною документацією.
4.23. Замовник має право до закінчення встановленого строку подання тендерних пропозицій прийняти рішення про його продовження в разі, якщо один чи більше учасників не можуть подати свої тендерні пропозиції до зазначеного строку через об'єктивні причини. Повідомлення про продовження строку, можливі зміни місця та процедури розкриття тендерних пропозицій негайно надсилаються кожному учаснику, якому було надано тендерну документацію.
4.24. Учасники, які не продовжують строку дії своїх тендерних забезпечень, вважаються такими, що відхилили вимогу щодо продовження дії своїх тендерних пропозицій.
4.25. Якщо інше не передбачено тендерною документацією, учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого тендерного забезпечення. Такі зміни чи заява про відкликання тендерної пропозиції можуть бути враховані в разі, якщо вони отримані замовником до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
4.26. Розкриття тендерних пропозицій відбувається в день закінчення строку їх подання в час та в місці, зазначених в тендерній документації.
Розкриття, оцінка та порівняння тендерних пропозицій включає в себе:
1) отримання тендерних пропозицій;
2) розкриття тендерних пропозицій;
3) одержання від учасників необхідних роз'яснень у письмовій формі щодо запропонованих ними тендерних пропозицій (за необхідності);
4) розгляд тендерних пропозицій щодо відповідності формальним вимогам;
5) виправлення арифметичних помилок;
6) перерахунок на єдину валюту;
7) оцінку і співставлення тендерних пропозицій, що відповідають формальним вимогам;
8) виявлення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції;
9) посткваліфікацію найбільш економічно привабливої тендерної пропозиції;
10) рекомендацію щодо акцептування тендерної пропозиції;
11) звіт про оцінку;
12) повідомлення про акцептування тендерної пропозиції;
13) надання оголошення про переможця відкритих торгів у загальнодержавних засобах масової інформації, в інших друкованих засобах масової інформації (за бажанням) та на офіційному веб-сайті НКРЕ.
4.27. При проведенні процедури розкриття тендерних пропозицій замовник повинен забезпечити:
1) для проведення процедури розкриття пропозицій приміщення необхідних розмірів з безперешкодним доступом до нього;
2) головування керівника тендерного комітету чи спеціально призначеного його представника;
3) представлення копій усіх виданих квитанцій;
4) належне ведення журналу присутніх, де повинні розписатися всі представники учасників, що присутні на процедурі розкриття тендерних пропозицій;
5) виконання процедури, при якій всі отримані тендерні пропозиції мають бути розкладені на столі, при цьому число конвертів з тендерними пропозиціями має відповідати числу виданих квитанцій. Якщо кількість конвертів не відповідає кількості виданих квитанцій, жодна з тендерних пропозицій не розкривається, поки не буде усунута ця розбіжність і поки всі отримані тендерні пропозиції не будуть знаходитися в зазначеному приміщенні;
4.28. При проведенні процедури розкриття тендерних пропозицій замовником виконується:
1) розкриття, оголошення та протоколювання всіх повідомлень про відкликання, отримані до закінчення терміну подачі. Тендерні пропозиції, що відкликаються, не розкриваються і повертаються відповідним учасникам торгів;
2) розкриття всіх тендерних пропозицій і їхніх змін, які отримані до закінчення терміну подачі;
3) по кожній розкритій тендерній пропозиції мають бути перевірені, зачитані вголос та внесені до протоколу розкриття:
назва підприємства, код ЄДРПОУ;
ціна тендерної пропозиції;
наявність документів, які підтверджують відповідність учасника торгів встановленим кваліфікаційним вимогам;
усі дані, які входять до переліку критеріїв оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції;
усі знижки та альтернативні варіанти.
Заявочні ціни і знижки, що не були оголошені під час процедури розкриття тендерних пропозицій, не можуть розглядатися при проведенні подальшої оцінки;
4) за винятком тендерних пропозицій, поданих із запізненням, жодна тендерна пропозиція не може бути відхилена, і ніякі міркування щодо її дійсності не мають висловлюватися під час процедури розкриття;
5) підготовка протоколу розкриття тендерних пропозицій за формою, наведеною у додатку 3.
Копії протоколу розкриття тендерних пропозицій мають бути розіслані всім учасникам торгів, що подали тендерні пропозиції.
Відразу після розкриття тендерних пропозицій усі розкриті тендерні пропозиції мають бути поміщені на зберігання в місце, у якому доступ до них будуть мати лише ті особи, які безпосередньо беруть участь у процесі оцінки тендерних пропозицій.
4.29. Замовник має право звернутися до учасників за роз'ясненнями змісту їх тендерних пропозицій з метою полегшення їх розгляду, оцінки та порівняння.
Замовник та учасники не повинні ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту поданої тендерної пропозиції, включаючи зміну її ціни та коригування.
Замовник має право на виправлення арифметичних помилок, виявлених у поданій тендерній пропозиції, під час процедури оцінки за умови отримання письмової згоди учасника, який подав цю тендерну пропозицію, на таке виправлення.
До оцінки замовник допускає тендерні пропозиції, які не були відхилені згідно з цим Порядком.
4.30. Подальшим є застосування критеріїв оцінки, що зазначені в тендерній документації. Застосовуватися можуть лише ті критерії оцінки, що зазначені в тендерній документації. Ніякі нові критерії не можуть вводитися в ході оцінки, і застосовуватися мають всі зазначені критерії. Під час оцінки зазначені критерії не можуть бути скасовані.
При встановленні способу оцінки іншого ніж порівняння вартості тендерних пропозицій, показник вартості повинен складати не менше ніж 75 відсотків від загальної оцінки.
4.31. Тендерні пропозиції, які не було відхилено, співставляються і розташовуються в порядку зростання ціни (кількості балів) для визначення учасника торгів, пропозиція якого є найвигіднішою, відповідно до вимог тендерної документації.
Оцінка, порівняння тендерних пропозицій та визначення переможця торгів проводяться протягом 30 календарних днів з дати їх розкриття.
При наявності сумнівів у спроможності учасника торгів, переможця торгів виконати свої зобов'язання належним чином (у визначені строки або належної якості) проводиться додаткова перевірка щодо підтвердження відповідності його кваліфікаційним вимогам. У разі відмови учасника торгів надати таке підтвердження його тендерна пропозиція відхиляється і визначається найкраща серед інших пропозицій, які залишились.
Для оцінки тендерних пропозицій можуть залучатися відповідні експертні організації чи окремі експерти, рекомендації яких можуть бути використані під час визначення переможця процедури закупівлі.
4.32. Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо:
учасник торгів не відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам;
тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації;
учасник, який подав тендерну пропозицію, не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки;
учасник своїми діями призвів до виникнення обставин, зазначених у пункті 0 цього Порядку;
учасник не надав тендерного забезпечення;
учасник не оплатив тендерну документацію, якщо така плата була встановлена.
У разі наявності відхилення тендерних пропозицій, замовником складається звіт за формою, наведеною в додатку 4.
Замовник може відхилити всі тендерні пропозиції до акцепту тендерної пропозиції, якщо це передбачено у тендерній документації.
4.33. Торги відміняються у разі, якщо:
на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації;
було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог пункту 4.32 цього Порядку;
у результаті відхилення тендерних пропозицій до оцінки допущено тендерну пропозицію лише одного учасника навіть за наявності альтернативної тендерної пропозиції;
замовник порушив вимоги цього Порядку щодо оприлюднення інформації;
НКРЕ чи судом прийняте рішення про відміну торгів.
Торги відміняються частково (за лотом), якщо було подано менше трьох тендерних пропозицій до відповідного лота.
4.34. Торги можуть визнаватися замовником такими, що не відбулися, у разі, якщо:
ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі;
здійснення закупівлі перестало відповідати потребам внаслідок настання непередбачуваних об'єктивних обставин (дії непереборної сили).
Повідомлення про відміну торгів, а також визнання торгів такими, що не відбулися, надсилається замовником всім постачальникам (учасникам) протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
4.35. Тендерна пропозиція приймається, якщо вона визнана найкращою.
Повідомлення про прийняття тендерної пропозиції надсилається переможцю торгів протягом 3 календарних днів з дня визначення переможця, та в цей же термін повідомлення, за формою, наведеною у додатку 5, публікується в загальнодержавних засобах масової інформації, в інших друкованих засобах масової інформації (за бажанням) та на офіційному веб-сайті НКРЕ.
У триденний термін, після акцепту, за формою, наведеною в додатку 5 цього Порядку, інформуються інші учасники торгів про результати торгів.
4.36. З учасником торгів, тендерну пропозицію якого було прийнято, укладається договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації не раніше ніж після 15 календарних днів з дня прийняття тендерної пропозиції при проведенні відкритих торгів та редукціону.
У разі, якщо тендерною документацією визначається загальна вартість річної закупівлі, замовником може бути укладено рамкову угоду з наступним укладанням додаткових угод (специфікацій) у межах визначеної суми.
Договір про закупівлю укладається лише в письмовій формі.
4.37. У разі відмови учасника торгів, тендерну пропозицію якого було прийнято, підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації повторно визначається найкраща тендерна пропозиція з тих, строк дії яких ще не минув, за винятком випадків, коли всі тендерні пропозиції було відхилено.
4.38. За результатами проведення закупівлі протягом 10 календарних днів з моменту укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну процедур відкритих і двоступеневих торгів, торгів з обмеженою участю та редукціону або визнання їх такими, що не відбулися, замовником складається звіт за формами, наведеними в додатках 6, 9, 10, 11 до цього Порядку, копія якого направляється до центрального апарату та територіальних представництв НКРЕ.
Тендерний комітет не розкриває інформацію, надання якої суперечить чинному законодавству України, за винятком випадків, передбачених актами законодавства.
5. Процедура торгів із зменшенням ціни (редукціон)
5.1. Процедура торгів із зменшенням ціни (редукціон) застосовується в разі, коли предметом закупівлі є товари чи послуги, для яких існує постійно діючий ринок і які виробляються чи виконуються не за окремо розробленими специфікаціями. При цьому очікувана вартість закупівлі таких товарів перевищує 500 тисяч гривень (без ПДВ).