• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо відношення операцій з виготовлення автомобілів спеціалізованих санітарних швидкої медичної допомоги шляхом дообладнання вантажних автомобілів

Державна фіскальна служба України | Індивідуальна податкова консультація від 13.07.2017 № 1147/6/99-99-15-03-03-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 13.07.2017
  • Номер: 1147/6/99-99-15-03-03-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 13.07.2017
  • Номер: 1147/6/99-99-15-03-03-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 13.07.2017 р. N 1147/6/99-99-15-03-03-15/ІПК
Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит Товариства щодо відношення операцій з виготовлення автомобілів спеціалізованих санітарних швидкої медичної допомоги шляхом дообладнання вантажних автомобілів та укомплектування їх спеціалізованим медичним устаткуванням до операцій з підакцизними товарами та повідомляє.
У зверненні Товариство зазначає, що придбає ввезені вантажні автомобілі Ford Transit (код товарної категорії 8704 21 91 згідно з УКТ ЗЕД) та на базі них здійснює виробництво автомобілів спеціалізованих санітарних швидкої медичної допомоги, які призначені для перевезення дорогами загального користування хворих і потерпілих, надання в дорозі екстреної (швидкої) медичної допомоги тощо, тобто фактично Товариство здійснює переобладнання придбаних вантажних транспортних засобів у спеціалізовані санітарні автомобілі швидкої медичної допомоги.
Підпунктом 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що підакцизні товари (продукція) - товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які цим Кодексом встановлено ставки акцизного податку.
Статтею 215 Кодексу визначено вичерпний перелік підакцизних товарів, ставки податку на ці товари, код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД і опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД. Зокрема до підакцизних товарів належать автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8702 згідно з УКТ ЗЕД), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони, гоночні автомобілі, у тому числі автомобілі, які в установленому законодавством порядку подаються до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації у зв'язку зі зміною моделі транспортного засобу, яка до переобладнання під час ввезення відповідала товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, а після переобладнання відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД (пп. 215.3.5-1п. 215.3 ст. 215 Кодексу).
До запиту Товариства додається експертний висновок виданий торгово-промисловою палатою згідно з яким на підставі документів, наданих замовником експертизи (Товариством), без зовнішнього огляду товару встановлено, що автомобілі спеціалізовані санітарні екстреної (швидкої) медичної допомоги, які виробляються Товариством шляхом переобладнання вантажних автомобілів Ford Transit класифікуються у товарній підкатегорії 8705 90 80 90 згідно з УКТ ЗЕД.
Разом з цим, відповідно до положень Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), а саме згідно першого Основного правила інтерпретації УКТ ЗЕД, автомобілі медичного призначення класифікуються за двома товарними кодами згідно з УКТ ЗЕД:
товарна позиція 8703 - автомобілі швидкої допомоги, включаючи реанімаційні автомобілі (забезпечують надання невідкладної медичної допомоги та транспортують постраждалих та хворих до місця їх стаціонарного лікування);
товарна позиція 8705 - автомобілі спеціального призначення, пересувні клініки - операційні, стоматологічні, з устаткуванням для анестезії та іншою хірургічною апаратурою, автомобілі радіологічні (флюорографія) тощо (забезпечують медогляд та лікування постраждалих та хворих у віддалених та польових умовах без їх транспортування).
Головною ознакою, за якою відрізняють медичні автомобілі товарної позиції 8703 від автомобілів товарної позиції 8705 є їх призначення.
Автомобілі, що класифікуються у товарній позиції 8705 згідно з УКТ ЗЕД не призначені для перевезення (транспортування) людей. Такі автомобілі оснащені певним клінічним обладнанням для забезпечення здійснення головним чином медичних оглядів (наприклад, рентген-автомобілі) та лікування (наприклад, мобільні стоматологічні послуги) постраждалих та хворих пацієнтів у віддалених районах або польових умовах.
У товарній позиції 8703 класифікуються автомобілі швидкої медичної допомоги та спеціалізовані - реанімаційні автомобілі. Ці автомобілі мають необхідний перелік медичних приладів, обладнання та лікарських засобів, які призначені для забезпечення надання первинної невідкладної медичної допомоги хворим пацієнтам та особам, що постраждали у наслідок нещасних випадків. Головним призначенням медичних автомобілів товарної позиції 8703 є перевезення постраждалих та хворих осіб до місця їх стаціонарного лікування.
Класифікація в УКТ ЗЕД автомобілів швидкої медичної допомоги та реанімаційних автомобілів у товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД ґрунтується на нормах чинного законодавства України та не відрізняється від аналогічних класифікаційних рішень або роз'яснень митних адміністрацій країн - членів Європейського Союзу та Комітету з Гармонізованої системи Всесвітньої митної організації.
Отже, враховуючи призначення, конструкцію та медичне оснащення обладнанням, автомобілі швидкої медичної допомоги, які виготовляються Товариством шляхом дообладнання вантажних автомобілів, зокрема доукомплектуванням спеціалізованим медичним устаткуванням та які призначені для перевезення дорогами загального призначення хворих і потерпілих, надання в дорозі екстреної невідкладної медичної допомоги тощо згідно норм чинного законодавства України, а саме відповідно до положень Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, яка є товарною номенклатурою Митного тарифу України та затверджена Законом України "Про Митний тариф України" від 19 вересня 2013 року N 584-VII (зі змінами), необхідно класифікувати у товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД.
Згідно з п. 216.11 ст. 216 Кодексу датою виникнення податкових зобов'язань у разі здійснення переобладнання вантажного транспортного засобу, який відповідає товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, у легковий автомобіль, що відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху. У цьому випадку акцизний податок сплачується власником такого транспортного засобу не пізніше дати подання документів до органу внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації такого транспортного засобу.
Платники акцизного податку при зверненні до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації переобладнаного вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль зобов'язані пред'явити квитанції або платіжні доручення про сплату податку з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення (підпункт 222.2.4 пункту 222.2 статті 222 Кодексу).
Акцизний податок з операції переобладнання вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль обраховується за ставками, визначеними у підпункті 215.3.5-1підпункту 215.3.5 пункту 215.3 статті 215 Кодексу, розмір яких диференціюється залежно від коду продукції згідно з УКТ ЗЕД, робочого об'єму циліндрів двигуна та терміну експлуатації (нові транспортні засоби або ті, що використовувались не більш як/понад п'ять років).
Оскільки ставка акцизного податку встановлена у іноземній валюті (євро), розрахунок суми податку здійснюється за офіційний курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України, що діє на перший день кварталу, в якому виникло податкове зобов'язання, і залишається незмінним протягом кварталу (підпункт 217.3 статті 217 Кодексу).
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.