• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків

Державна податкова адміністрація України  | Лист від 18.02.2003 № 1374/5/24-1116 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 18.02.2003
  • Номер: 1374/5/24-1116
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 18.02.2003
  • Номер: 1374/5/24-1116
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.02.2003 N 1374/5/24-1116
( Лист скасовано на підставі Листа Державної податкової адміністрації N 9374/7/24-0117 від 12.05.2008 )
ДПАУ розглянула лист Мін'юсту України від 24.12.2002 р. N 30-35-65 щодо відмови в держреєстрації наказу ДПАУ від 06.09.2002 р. N 419 "Про внесення змін до Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків", і не може погодитися з викладеними причинами неможливості реєстрації зазначеного нормативно-правового акту.
Пунктом 1 вказаного наказу передбачено, що сума безнадійного податкового боргу до списання не може перевищувати суми прямих збитків платника податків, які виникли внаслідок форс-мажорних обставин. При цьому, у разі виникнення кількох випадків форс-мажору та прийняття кількох відповідних рішень про списання безнадійного податкового боргу, сума до списання на більш пізню дату розраховується за виключенням списаної суми такого боргу станом на попередні дати.
Форс-мажорні обставини - це обставини непереборної сили, наприклад, стихія, дія суспільного ворога, оголошена та неоголошена війна, загроза війни, терористичний акт, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, громадська демонстрація, блискавка, пожежа, буря, повінь, землетрус, нагромадження снігу або ожеледь, вибух тощо, тобто такі, що виникають не з вини платника податків, які неможливо попередити своїми заходами.
На сьогодні практично всі випадки визначення та подальшого списання безнадійних податкових боргів здійснюються внаслідок визнання форс-мажорними обставинами погодних умов, що спричиняють пошкодження або загибель сільгоспкультур.
При цьому питома вага виробництва (вирощування) сільгоспрослин може бути зовсім незначною в фінансово-господарській діяльності платника податків.
Існують непоодинокі випадки, коли підприємство накопичило значну суму боргів перед бюджетом, а розмір збитків, які воно понесло у зв'язку з несприятливими погодними умовами, в кілька разів менше суми податкового боргу.
Вважаємо, що сам факт виникнення форс-мажорних обставин у платника податків повинен розглядатися як винятковий, а списання податкових боргів, як "індивідуальне рішення", щоб не допускати утворення черги боржників на списання своїх боргів перед бюджетом.
Зазначене негативно впливає на виконання дохідної частини держбюджету.
Поряд з цим, не можна залишити поза увагою і моральну шкоду таких дій, що послаблює дотримання в державі принципу загальнообов'язковості сплати податків, знижує рівень фіндисципліни.
Враховуючи наведене, ДПАУ вважає за необхідне дотримуватися державницької позиції, не допускати штучного скорочення надходжень до бюджету та повернутися до розгляду вказаного питання.
В. о. першого заступника Голови О.Шитря
"Бухгалтерія", N 33, 18.08.2003 р.