МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.11.2012 № 1370 |
Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення положення про структурний підрозділ економічного розвитку і торгівлі місцевої державної адміністрації
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 № 887 "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення положення про структурний підрозділ економічного розвитку і торгівлі місцевої державної адміністрації, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на департамент реформування публічної адміністрації.
Виконувач обов'язків Міністра | А.А. Максюта |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
30.11.2012 № 1370
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення положення про структурний підрозділ економічного розвитку і торгівлі місцевої державної адміністрації
1. Ці Методичні рекомендації розроблено з метою надання практичної та методологічної допомоги місцевим державним адміністраціям при розробленні положень про структурні підрозділи економічного розвитку і торгівлі (далі - структурний підрозділ) на основі Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 № 887, та з урахуванням галузевих повноважень, необхідних для реалізації державної політики у сфері економічного розвитку і торгівлі (далі - галузеві повноваження).
2. Структурний підрозділ місцевої державної адміністрації утворюється головою місцевої державної адміністрації, входить до її складу і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на цей підрозділ завдань.
3. Структурний підрозділ підпорядкований голові місцевої державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний Мінекономрозвитку.
4. Структурний підрозділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінекономрозвитку, іншими актами законодавства України, розпорядженнями голови місцевої державної адміністрації, а також положенням про структурний підрозділ.
5. Основними завданнями структурного підрозділу є забезпечення реалізації на відповідній території:
державної політики економічного і соціального розвитку;
державної цінової політики;
державної промислової політики;
державної регіональної політики;
державної політики у сфері інвестиційної діяльності та державно-приватного партнерства;
державної політики з питань розвитку підприємництва, державної регуляторної політики, ліцензування, дозвільної системи;
державної політики у сфері торгівлі та побутових послуг;
державної політики у сфері управління об'єктами державної власності, в тому числі корпоративними правами держави;
єдиної державної зовнішньоекономічної політики.
6. Структурний підрозділ відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінекономрозвитку та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
3) надає адміністративні послуги;
4) бере участь в організаційно-методологічному забезпеченні діяльності суб'єктів надання адміністративних послуг, центрів надання адміністративних послуг та їх адміністраторів;
5) аналізує стан і тенденції соціально-економічного розвитку, секторів та галузей економіки відповідної адміністративно-територіальної одиниці, проводить оцінку внутрішньорегіональної диференціації економічного і соціального розвитку регіону;
6) розробляє проект регіональної стратегії розвитку, забезпечує координацію виконання регіональної стратегії розвитку та підготовку звітів про її виконання;
7) бере участь у розробленні проектів прогнозів економічного і соціального розвитку України на середньо- та короткостроковий період і загальнодержавних програм економічного, соціального розвитку, інших державних цільових програм, забезпечує координацію виконання завдань, визначених цими програмами, на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
8) розробляє прогнози економічного і соціального розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці на середньостроковий період та програми її економічного і соціального розвитку на короткостроковий період, а також проекти державних цільових програм, метою яких є розв'язання проблем розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
9) забезпечує контроль за виконанням показників програм економічного і соціального розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці на короткостроковий період;
10) здійснює в установленому порядку моніторинг показників розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці для визнання територій депресивними; розробляє програми подолання депресивності територій і здійснює моніторинг їх виконання;
11) розробляє в установленому порядку пропозиції щодо вступу до відповідних об'єднань єврорегіонального співробітництва та реалізації спільних з іншими суб'єктами транскордонного співробітництва проектів (програм);
12) розробляє та надсилає проекти програм транскордонного співробітництва центральним органам виконавчої влади, відповідальним за реалізацію державної політики у відповідній сфері (для підготовки у межах їх повноважень експертних висновків стосовно доцільності надання державної фінансової підтримки реалізації проектів), та Мінекономрозвитку для надання відповідної державної фінансової підтримки;
13) проводить моніторинг впливу на економіку цінової (тарифної) політики на регіональному ринку товарів і послуг, аналізує стан ціноутворення у відповідних сферах цінового (тарифного) регулювання, його вплив на економічний та соціальний розвиток регіону;
14) розробляє та організовує реалізацію заходів, спрямованих на нарощування інвестиційних ресурсів, створення сприятливого інвестиційного клімату;
15) готує пропозиції щодо:
погодження інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки;
надання за рахунок коштів місцевого бюджету державної підтримки суб'єктам інвестиційної діяльності, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки;
створення і забезпечення функціонування спеціальних економічних зон, запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку;
16) аналізує економічні та соціальні наслідки функціонування спеціальних економічних зон і територій пріоритетного розвитку та подає Мінекономрозвитку відповідну інформацію;
17) бере участь у підготовці пропозицій щодо визначення середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності;
18) готує та подає спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері інноваційної діяльності пропозиції щодо включення інноваційних проектів за регіональними програмами до державних програм і їх фінансування шляхом кредитування з державного бюджету;
19) розробляє проекти регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, забезпечує їх виконання, здійснює моніторинг виконання таких програм;
20) сприяє формуванню інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва;
21) бере участь у розробленні пропозицій щодо забезпечення сприятливих умов діяльності підприємств торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування;
22) сприяє розвитку міжрегіонального співробітництва суб'єктів малого і середнього підприємництва;
23) бере участь у забезпеченні реалізації єдиної інформаційної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
24) бере участь в організаційно-методологічному забезпеченні діяльності дозвільних органів та державних адміністраторів;
25) забезпечує виконання місцевою державною адміністрацією повноважень уповноваженого органу управління щодо підприємств, установ, організацій, які належать до сфери її управління, відповідно до статті 6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" та подає Мінекономрозвитку інформацію щодо:
фінансово-господарської діяльності кожного окремого суб'єкта господарювання державного сектору економіки, який належить до сфери управління місцевої державної адміністрації;
стану об'єктів державної власності, в тому числі корпоративних прав держави, які належать до сфери управління місцевої державної адміністрації;
виконання стратегічних планів розвитку державних підприємств, державних акціонерних товариств, управління корпоративними правами або контроль за діяльністю яких здійснює місцева державна адміністрація;
26) забезпечує нагляд за реалізацією проектів (програм) міжнародної технічної допомоги та визначає координатора проекту;
27) погоджує плани закупівлі товарів, робіт і послуг, що придбаваються за кошти міжнародної технічної допомоги;
28) аналізує та подає Мінекономрозвитку підписані координатором проекту (програми) результати поточного та/або заключного моніторингу проектів (програм) міжнародної технічної допомоги;
29) бере участь у розробленні стратегічних і програмних документів з питань залучення зовнішньої допомоги ЄС відповідно до пріоритетних напрямів економічного і соціального розвитку України;
30) бере участь у підготовці пропозицій щодо формування переліку товарів, експорт (імпорт) яких підлягає ліцензуванню;
31) здійснює моніторинг розвитку економічних і торговельних відносин з ЄС та аналізує вплив наслідків функціонування зони вільної торгівлі з ЄС на економічний розвиток регіону, подає Мінекономрозвитку пропозиції стосовно розбудови торговельно-економічних відносин з ЄС;
32) бере участь разом з іншими структурними підрозділами в реалізації державної зовнішньоекономічної політики в частині інтеграції України у світову економіку та розширення економічного і соціального співробітництва з ЄС та Митним союзом, подає Мінекономрозвитку відповідні пропозиції;
33) забезпечує у межах своїх повноважень разом з іншими структурними підрозділами участь підприємств та організацій відповідної територіально-адміністративної одиниці у виставково-ярмаркових заходах;
34) інформує суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, що розташовані на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, про накази Мінекономрозвитку щодо застосування (скасування, зміни виду, припинення дії) спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", та подає Мінекономрозвитку відповідну інформацію;
35) вносить в установленому порядку пропозиції з питань удосконалення законодавства України;
36) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові місцевої державної адміністрації;
37) готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
38) вносить пропозиції щодо проекту відповідного місцевого бюджету;
39) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;
40) розробляє проекти розпоряджень голови місцевої державної адміністрації, у визначених законом випадках - проекти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;
41) бере участь у розробленні проектів розпоряджень голови місцевої державної адміністрації, проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
42) бере участь у погодженні проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
43) бере участь у підготовці звітів голови місцевої державної адміністрації для їх розгляду на сесії відповідної місцевої ради;
44) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
45) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
46) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
47) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
48) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
49) контролює виконання органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади та надає відповідну методичну допомогу;
50) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
51) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
52) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
53) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
54) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
55) забезпечує захист персональних даних;
56) здійснює інші передбачені законом повноваження.
7. Вид структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор, інший структурний підрозділ, передбачений законом) та його статус як юридичної особи публічного права визначаються головою місцевої державної адміністрації залежно від ступеня складності завдань відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2005 № 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій".
Директор департаменту реформування публічної адміністрації | Є.Л. Сторожук |